اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا گانودرما برای بهبود میزان کلسترول مفید است؟

کاربرد های گانودرما

خرید محصولات گانودرما: قارچ گانودرما که بومی مناطق شرق آسیا است از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است. یکی از کاربرد های آن درمان فشار خون و درمان بیماری های اعصاب بوده است. البته از این قارچ به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود و برای مقاصد زیبایی و رشد مجدد مو ها نیز کاربرد دارد.

چربی خون چیست ؟

قیمت قهوه سوپریم دکتر بیز: وجود چربی در بدن انسان امری طبیعی است. در واقع چربی برای فعالیت های زیستی بدن و جذب و استفاده از ویتامین ها و همچنین ساخت سلول های جدید و هورمون ها لازم و ضروری است.

چربی در خون انسان قابلیت انحلال ندارد و برای حرکت در خون به نوعی پروتئین به نام لیپو پروتئین می چسبد. دو دسته لیپو پروتئین وجود دارد : LDL بد و HDL خوب!

اگر کلسترول خوب در خون انسان زیاد شود چربی مازاد را برای دفع به کبد بر می گرداند. اما، اگر کلسترول بد زیاد شود در دیواره ی رگ ها رسوب کرده و سبب گرفتگی عروق و رگ های خونی می شود و می تواند سکته را در پی داشته باشد. به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق باید چربی بد خون را مورد بررسی قرار داد.

پژوهشی با گانودرما

در پژوهشی در خصوص تاثیر  قهوه گانودرما بر چربی خون و بیماری های قلبی و عروقی مجموعه ای از 398 فرد بیمار انتخاب شدند. مصرف 1.5 تا 3 گرم گانودرما به صورت روزانه به مدت 12 تا 16 هفته در دستور کار این پژوهش قرار داشت.

در کنار استفاده از گانودرما، به برخی از این افراد دارونما داده شد. این پژوهش توانست تا حدودی تاثیر گانودرما بر چربی خون را نشان دهد. در این پژوهش برای بررسی تاثیر گانودرما بر بیماری های قلبی و عروقی، تاثیر آن بر قند خون نیز اندازه گیری شد.

پژوهش های دیگر

مواد موثره ی موجود در قارچ گانودرما از رسوب چربی بد در دیواره ی رگ های خونی جلوگیری می کند. در یکی از پژوهش های انجام شده کاهش 18 درصدی چربی خون پس از استفاده از گانودرما برای موش های آزمایشگاهی اثبات شده است.

قارچ گانودرما می تواند فشار خون را نیز تنظیم کند و در کنار کاهش چربی از بروز حملات قلبی و سکته های مغزی جلوگیری شود.

 آشنایی با قارچ گانودرما

گانودرما ganoderma با نام علمی ganoderma lucidum است و از گونه‌ی قارچ‌های است که برخلاف نظریه‌هایی ک ارائه‌شده است این قارچ سمی نیست و تأثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون بسیار است و باعث کنترل کلسترول خون می‌باشد.

این قارچ بر روی چوب و تنه‌ی درختان می‌روید و بافتی براق و صیقلی دارد. قارچ گانودرما در درمان پزشکی به وفور استفاده می‌شود و یکی از اثرات قارچ گانودرما افزایش طول عمر افراد است. قارچ گانودرما دارای ۸۰ گونه است که قارچ‌های قرمز آن برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون استفاده می‌شوند.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما که بومی مناطق شرق آسیاست در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد، ازجمله در درمان فشارخون و اعصاب. همچنین این گیاه دارای اکسیر جوانی است و برای زیبایی و رشد مو به کار می‌رود. لازم به ذکر است گانودرما برای کاهش سطح کلسترول خون مؤثر است.

قارچ گانودرما ارزش غذایی بالایی دارد. این قارچ دارای انواع ویتامین، پروتئین و املاح معدنی است و به خاطر سطح بالای پروتئین و ویتامین موجود در گانودرما باعث شده ورزشکاران نیز از این گیاه استفاده کنند. گانودرما برای افزایش و تقویت قوای جسمانی بسیار مفید است.

خواص دارویی تاثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون و بیماری ها

این قارچ خواص دارویی بسیاری دارد و در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

سلامت قلب: مطالعات انجام‌شده بر روی این قارچ باعث نتایجی ازجمله افزایش جریان خون، تنظیم مصرف اکسیژن در قلب و کاهش کلسترول خون نیز می‌شود. همچنین این قارچ از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. امروزه مسئله کلسترول و فشارخون مسئله‌ی مهمی است.

خاصیت ضد آلرژی: تریپنسی که در قارچ گانودرما وجود دارد باعث می شود فرد حساسیتش به مواد مختلف را از دست بدهد.

درمان کبد چرب، هپاتیت و سیروز کبدی: علاوه بر تأثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون، این قارچ‌ باعث قوی شدن کبد و محافظت از آن می‌شود. همچنین بیماران سیروز کبدی نیز می‌توانند از این قارچ گانودرما برای درمان سریع خود استفاده نمایند. در درمان هپاتیت B استفاده دارو همراه با قارچ گانودرما باعث تسریع و بهبودی شما می‌شود.

دفع سموم بدن: قارچ گانودرما باعث از بین رفتن سموم بدن می‌شود و مقدار ph بدن را تنظیم می‌کند.

خوابآور: استفاده منظم از قارچ گانودرما باعث تنظیم خواب و درمان مشکلات بی‌خوابی می‌شود.

فشارخون: بیماری فشارخون را به مرگ خاموش یاد می‌کنند زیرا علائمی ندارد. یکی از دلایل این بیماری رژیم غذایی نادرست است؛ البته امروزه قارچ گانودرما با خواصی که دارد باعث تأثیر بسزایی بر روی بیماری فشارخون می‌شود و تا حدی می‌توان بیان کرد که باعث بهبود این بیماری می‌شود.

شایان ذکر است که بهترین و باارزش ترین نوع قارچ گانودرما با نام لوسیدوم شناخته می شود.

تأثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون چیست؟

وجود چربی در بدن امری طبیعی و صد البته مورد نیاز بدن است. اما اگر این چربی و کلسترول در خون انسان زیاد شود، چربی‌های اضافه به کبد برمی‌گردد و موجب می‌شود کلسترول بر دیواره‌های رگ‌های بدن رسوب کند و باعث سکته قلبی و مغزی فرد می‌شود.

کلسترول خون

را می‌توان کاهش رسوب چربی‌ها در دیواره‌ی رگ‌ها دانست. تحقیقات نشان داد که مصرف ۱٫۵ تا ۳ گرم از این قارچ تأثیر بسزایی بر کاهش کلسترول خون دارد. همچنین لازم به ذکر است که این قارچ فشارخون را تنظیم می‌کند و با کاهش چربی و کلسترول خون از حمله و سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

چه چیز باعث میشود تأثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون مثبت باشد؟

قارچ گانودرما حاوی ترکیباتی مانند تری ترپین ها و اسید گانودریک است که از جذب کلسترول و چربی در خون جلوگیری می‌کند. قارچ گانودرما به‌گونه‌ای است که سطح چربی خون را متعادل می‌کند.

شایان به ذکر است که تأثیر قارچ گانودرما بر کلسترول خون باعث شده است که شرکت‌های سازنده‌ی دارو، از این قارچ به‌عنوان ماده‌ی اصلی استفاده کنند و داروهایی بسیاری را  بر پایه ی این قارچ بی نظیر تولید نمایند.

ریسک ابتلا به کلسترول خون و چربی در چه افرادی وجود دارد؟

افزایش سن: مبتلا شدن نوجوانان و کودکان به چربی خون کم است اما احتمال کلسترول خون نیز در این افراد وجود دارد.

وراثت: وراثت می‌تواند در بروز بیماری چربی خون و کلسترول نقش داشته باشد.

وزن: افزایش وزن منجر به بروز بیماری چربی خون می‌شود.

نژاد: احتمال ابتلا به بیماری کلسترول خون در یک نژاد می‌تواند نسبت به نژاد دیگر بیشتر باشد.

نحوهی استفاده از قارچ گانودرما

قارچ گانودرما به‌صورت مختلفی در دسترس است و ّبرای تأثیر این قارچ بر روی چربی و کلسترول خون باید به نحوه‌ی مصرف و مدت‌زمان مصرفی آن دقت فراوانی شود. مصرف روزانه یک الی سه گرم از قارچ گانودرما برای دستیابی به خواص درمانی این قارچ کفایت می‌کند. مقاله به شما کمک میکند تا بهتر با نحوه مصرف این قارچ آشنا شوید.

البته لازم به ذکر است که اگر مشکل معده‌ ندارید این معجون شگفت‌انگیز را نیم ساعت قبل از وعده‌ی غذایی‌تان یا دو ساعت پس از آن مصرف کنید

دکمه بازگشت به بالا