برترین های کسب و کارعمومی

طرز تهیه انواع حلوا در خانه

حلوا یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد که از میان آنها می توان حلوای شیری، حلوای زعفرانی و حلوای هویج را نام برد که طرفدارانی دارند. حلوا برای بزرگداشت نیز استفاده می شود. بسیاری از مردم طرز تهیه حلوا را بلد نیستند. درست کردن حلوا آسان و روان است اما زمان می برد. این مقاله از غذاهای غفاری مربوط به طرز تهیه حلوا روش های مختلفی از جمله طرز تهیه حلوا شکری خانگی، طرز تهیه حلوای زعفرانی و طرز تهیه حلوای فشرده را نشان می دهد.

طرز تهیه حلوا شکری در خانه

حلوای شکری که به حلوا ارده نیز معروف است، یکی از مغذی ترین و محبوب ترین غذاهاست.

مواد لازم برای تهیه حلوا شکری

ارده ۱۲۰ گرم
آرد گندم ۲۱۰ گرم
آب یک پیمانه
شیره انگور و یا شکر ۵۰۰ گرم
گردو خشک شده ۱۵۰ گرم
گلاب ۳ قاشق سوپ‌خوری
زعفران دم کرده یک قاشق سوپ‌خوری
کره به میزان مورد نیاز
پودر پسته به میزان مورد نیاز

 

برای تهیه حلوای شکری در منزل باید موارد زیر را انجام دهید.

مرحله اول: آرد را زیر حرارت گاز تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. اما دقت کنید که رنگ آرد تغییر نکند

مرحله دوم: آرد را به آرد اضافه کنید و این مخلوط، آرد گندم و آرد را به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم ورز دهید.

مرحله آب پنیر: گردوهای خرد شده را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و در ظرف مناسبی منتقل کنید. شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی آتش هم بزنید تا شکر به خوبی در آب حل و حل شود (می توانید به جای شکر از آب انگور یا عسل استفاده کنید).

مرحله چهارم: گلاب و زعفران را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت دهید تا شربت به نقطه جوش برسد. سپس این شربت را به مخلوط آرد و آرد و گردوی خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شربت و آرد به یک درجه برسد.

مرحله پنجم: روی قالب را سلفون بپوشانید و حلوای شکر را داخل آن بریزید و یک قاشق کره آب شده را چرب کرده و با آن سطح حلوای شکر را صاف کنید و روی حلوای شکر پرک پسته یا پودر پسته بریزید. به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه حلوای زعفرانی

مواد لازم برای تهیه این حلوای خوشمزه:

یک لیوان شکر

دو لیوان آرد سفید

زعفران آب پز یک چهارم لیوان

روغن مایع نصف پیمانه

صد گرم کره

یک چهارم لیوان گلاب

یک و نیم لیوان آب

پودر هل اختیاری

برای تهیه حلوای زعفرانی ابتدا باید شربت حلوا را تهیه کنید. شربت حلوا از مخلوط زعفران پخته شده با آب و شکر تهیه می شود و روی آتش می گذاریم تا خوب مخلوط شود و چند دقیقه بجوشد سپس گاز را خاموش می کنیم.

ابتدا آرد را چند بار الک کرده و در قابلمه مناسبی گذاشته و با حرارت زیاد تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد تغییر کند. 30-40 دقیقه به تفت دادن آرد ادامه دهید و آرد را مرتب هم بزنید تا نسوزد.

سپس وقتی رنگ خمیر تغییر کرد می توانید کره و روغن را به خمیر اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ آن به قهوه ای روشن تغییر کند. سپس خمیر را از روی حرارت بردارید و شربتی را که قبلا آماده کرده بودید به خمیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر دیگر گلوله و شل نباشد.

5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا حلوا سفت شود و بعد از سفت شدن حلوا هل و گلاب را اضافه کنید تا گلاب در اثر حرارت عطر خود را از دست ندهد.

بهتر است هنگام حلوا از شعله استفاده شود تا شعله در تابه خوب پخش شود. حلوای زعفرانی را می توانید به عنوان دسر سرو کنید.

طرز تهیه حلوا کفگیری

حلوای کفگیری یکی از انواع حلوای تبریزی است که در بین آذری ها طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه فوم حلوا عبارتند از:

دو فنجان آرد ماکارونی سفید

یک لیوان آرد نخودچی

پنجاه گرم کره

دو پیمانه پودر قند

1/2 فنجان بادام یا گردو خرد شده

2/3 فنجان روغن جامد یا نیمه جامد

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری

دو قاشق غذاخوری پودر هل

طرز تهیه مخمر مرحله اول سفیده نبات به مدت 45 دقیقه با دمای متوسط ​​سرخ می شود تا پاک شود سطح پوست و رنگ پوست تغییر چندانی نمی کند. در این زمان تابه را از روی حرارت بردارید و آرد مرغ را در آن تکان دهید و دوباره روی حرارت قرار دهید و آرد سفید و آرد مرغ را با هم به مدت 10 دقیقه تفت دهید.

پس از الک کردن این آردها، روغن و کره را به این آردهای الک شده اضافه کنید و دوباره به مدت 5 دقیقه تفت دهید و سپس تابه را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در ادامه طرز تهیه حلوا هل را چرخ کرده و همچنین بادام و گردو را در چرخ آسیاب کنید و فقط تا زمانی که له شوند خرد کنید.

سپس وقتی خمیر خنک شد نثار را داخل آرد صاف کرده و زردچوبه و پودر زردچوبه و قاشق پشتی را اضافه کنید تا نثار به آرد اضافه شود.

در این مرحله بادام یا گردو را اضافه کنید. در این مرحله حلوا را با فشار دست مخلوط کرده، حلوا را در گوشه ای از بشقاب جمع کنید، سپس کفگیر را روی حلوا قرار دهید، حلوا را بلند کرده، بشقاب را روی حلوا برگردانید و آن را قرار دهید. حلوا برگشت. روی بشقاب . حلوای حبابی شما آماده سرو است.

رابطه حلوا و رژیم چگونه است؟

حلوا یکی از این مواد غذایی است که اغلب به دلیل کالری بالا در رژیم کاهش وزن گنجانده نمی شود. اما با تنظیم کالری می توان از خواص آن در رژیم غذایی اولیه استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا