اهمیت سئو داخلی وب سایت – بهینه سازی ساختار وب سایت
مقدمه
افرادی که به صورت آنلاین و به وسیله سایت ها مشغول به کسب درآمد هستند قطعا از ارزش و اهمیت سئو اطلاع کافی دارند. سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت ها مخاطبان واقعی و ترافیک ارگانیک به دست آورند و به این شکل فروش ها و درآمدهای بیشتری داشته باشند. سئو را می توان از جنبه های مختلف پیاده سازی کرد که سه نوع مهم آن عبارت هستند از: سئو فنی، سئو on page یا همان داخلی و سئو off page یا خارجی. در این مطلب قصد داریم به اهمیت سئو داخلی یا همان سئو داخلی بپردازیم و ببینیم که چرا پیاده سازی این نوع از سئو تا این اندازه برای سایت ها مهم است. در ادامه با ما همراه باشید.
چرا پیاده سازی سئو on page برای سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟
پیش از این که بخواهیم به اهمیت سئو داخلی بپردازیم، ابتدا باید ببینیم سئو on page چیست و چه کاری انجام می دهد؟ به طور کلی سئو داخلی به کارهایی گفته می شود که برای صفحه های داخلی یک وب سایت و محتوایی که در ان وجود دارد انجام می شود تا این محتواها و صفحات به صورت بهینه در اختیار موتورهای جستجو قرار بگیرند. هدف اصلی که با پیاده سازی سئو on page برای یک سایت دنبال می کنیم بالا بردن جایگاه آن سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک برای آن سایت است.
یکی از مواردی که سئو داخلی را تا این اندازه مهم می سازد این است که بدون وجود آن سئوی خارجی هم معنایی ندارد و شما هیچ نتیجه ای از سئوی خارجی تان نمی گیرید. اما اگر فقط بر روی سئو داخلی کار کنید می توانید به راحتی در رتبه بندی گوگل جایگاهی برای سایتتان داشته باشید. هرچند که در صورتی که هر دوی این سئوها با هم پیاده سازی شوند نتیجه نهایی بسیار بهتر خواهد بود. در زمینه بهینه سازی وب سایت ما 2 مجموعه مثبت سئو و نیو سئو را به شما معرفی می کنیم.
اهمیت سئو داخلی برای سایت ها
در بخش قبلی کمی در مورد سئو on page و اهمیت آن صحبت کردیم. در این بخش هم قصد داریم به برخی موارد دیگری که اهمیت این نوع از سئو را مشخص می کنند بپردازیم. وقتی شما سئو داخلی را برای سایتتان پیاده سازی می کنید به موتورهای جستجو کمک می کنید راحت تر به محتوا و صفحه های سایت تان دسترسی داشته و انها را پایش کنند. در نتیجه آنها بهتر می توانند به بخش های مختلف سایت شما رفته و آنچه را که میخواهند پیدا کنند. این امر سبب میشود از نظر موتورهای جستجو سایت تان سطح کیفی بالایی داشته و در نتیجه رتبه و جایگاه آن ارتقا پیدا میکند.
نکته مهم دیگری که در رابطه با سئو on page وجود دارد و سبب اهمیت یافتن آن می شود به وجود آوردن تجربه کاربری مناسب به وسیله پیاده سازی آن است. به این شکل که سایت شما به لحاظ ظاهری هم به شکلی بهینه تر به نمایش درمی آید و همین امر سبب می شود کاربران راحت تر بتوانند به آن دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.
لذا آنها از حضور در سایت شما رضایت کامل داشته و همین امر سبب میشود که مجددا سایت شما را برای بازدید انتخاب کنند. این یعنی شما یک مخاطب وفادار پیدا کرده اید، آن هم تنها به وسیله پیاده سازی سئو داخلی و تجربه کاربری خوب برای بازدید کننده سایتتان. در این مورد لازم است در مورد صفحات یتیم هم اطلاعاتی داشته باشیم. وجود این صفحات یعنی صفحات یتیم می تواند به سئو وب سایت شما ضربه بزند.
برای پیاده سازی سئو داخلی on page چه فاکتورهایی اهمیت دارند؟
حال که در مورد اهمیت سئو داخلی اطلاعاتی بدست آوردیم نوبت به آن می رسد که به فاکتورهای مهمی بپردازیم که در سئو داخلی می بایست پیاده سازی شوند. این فاکتورها را می توان به شرح زیر بیان نمود:
- قالب سایت ما می بایست واکنش گرا یا همان ریسپانسیو باشد. یعنی برای دیوایس های مختلف اعم از گوشی، تبلت، لپ تاپ و … به درستی به نمایش دربیاید.
- سرعت بارگذاری سایت می بایست قابل قبول و بالا باشد. این کار را می توان به وسیله بهینه سازی عکس های سایت، کمتر کردن تعداد Query ها، زیپ کردن کدهای قالب مورد استفاده و سایر مواردی از این دست انجام داد.
- از قالبی استفاده کنید که کدهای آن علاوه بر استاندارد بودن حتما به صورت بهینه هم باشند.
- حتما به دو پارامتر UI (واسط کاربری) و UX (تجربه کاربری) دقت ویژه ای داشته باشید و علاوه بر زمان گذاشتن برای تولید محتوای خوب و کاربردی روی ظاهر سایتتان هم کار کنید. چرا که اگر این ظاهر مناسب نباشد هرقدر هم که محتوایتان عالی و بی نظیر باشد باز هم دیده نخواهد شد. همچنین هر قدر این دو پارامتر بهتر پیاده سازی شده باشند ریت خروج کاربر از سایت کم و کمتر می شود و در مقابل اعتماد و به سایت افزایش پیدا می کند. همچنین احتمال برگشتن مجدد کاربران به سایت شما بالا می رود.
سایر پارامترهای سئو داخلی
در این بخش به ادامه معرفی پارامترهای پیاده سازی سئو داخلی می پردازیم که به شرح زیر هستند:
- حتما لینک سازی داخلی برای سایتتان داشته باشید تا بتوانید موتورهای جستجو را به سایر صفحات سایت خود راهنمایی کرده تا آنها بتوانند این صفحه ها را هم ایندکس کنند .
- از آلت تگ های خوب و مناسب بهره ببرید. سعی کنید حتما کلمات کلیدی را هم در این آلت ها بگنجانید تا تصاویر بهتر شناخته شوند و در جای درست مورد استفاده قرار گیرند.
- از تگ عنوان (Title Tag) غافل نشوید و آن را تا ماکزیمم 70 کاراکتر نوشته و حتما کلیدواژه اصلی را برایش بکار ببرید.
- حتما متاهای جذاب برای محتوایتان بنویسید تا بتوانید CTR سایتتان را بیشتر کنید.
- حتما از تگ های Heading استفاده کنید.
- محتوای هایتان را بهینه تولید کنید.
- محتواهای بی ارزش (البته از نظر گوگل که به نام Thin Content هم شناخته می شوند) را پیدا کرده و آنها را ویرایش کنید.
- URL های سایتتان را بهینه سازی کنید و سعی کنید از کلمه کلیدی برای آنها هم بهره ببرید.
- از امکان share کردن محتوا برای سایتتان استفاده کنید.
- لینک شبکه های اجتماعی تان را در سایتتان قرار دهید.