اقتصادیبرترین های کسب و کار

سئو داخلی چیست

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

سئو داخلی چیست؟ تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت نتیجه بخش باشد. بنابراین باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایت‌های مشتریان می‌پردازند، مشاهده می‌کنند اغلب سایت‌ها حتی سایت‌های بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیک‌های سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار می‌شود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود.

سئو داخلی شامل چه چیزهایی است؟

سئو تکنیکال 

به نقل از سپید آکادمی مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌انجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌شود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

سئو محتوایی

ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه از میان رفت.

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال کدام است؟

در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. در زیر به برخی از مهم‌ترین این پارامترها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگ‌ها
  • تعیین درست عناوین صفحات و بر اساس اصول سئو
  • انتخاب ساختار مناسب برای لینک‌ها
  • استفاده از قالب‌های رسپانسیو
  • توجه به سرعت لود صفحات سایت
  • ثبت نقشه سایت در گوگل
  • توجه به لینک‌های داخلی صفحات

برای سئو داخلی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟

برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:

  • به صورت مستمر به تولید محتوای ارزشمند و مناسب در حوزه کسب و کارتان بپردازید.
  • کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل مناسب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
  • از عنوان و زیر عنوان‌های جذاب و سئو شده استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را به اشکال مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
  • محتوا را برای مخاطب تولید کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
  • هر مقاله تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در انتخاب سایر تگ‌ها هم دقت کنید.
  • محتوا تنها متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید.

یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟

  • محتوا اختصاصی و باکیفیت داشته باشد
  • محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف مشخصی داشته باشد
  • به صفحه Homepage لینک داده شده باشد
  • به صفحه دسته بندی‌ها لینک داده شده باشه
  • عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شده باشد

آیا سئو داخلی کافی است؟

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی هم لازم است مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید استراتژی‌های سئو موفق شود. نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست می‌آید. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.

وب24 در حوزه سئو داخلی چه خدمات

با توجه به این که این روش سئو به موتور جستجو کمک می کند محتوای هر قسمت از سایت را بهتر درک کند، پس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر و به دست آوردن ترافیک بیشتر در گرو روش هایی است که باید جهت بهینه سازی داخلی صفحات خود پیاده سازی کنید. پس بهتر است راهنمایی های این مقاله آموزشی را از دست ندهید:

همانطور که اسم آن مشخص است، سئو داخلی به فرآیندی گفته می شود که طی آن، محتوا، تگ ها، لینک های داخلی صفحه بهینه می شوند و هدف از این بهینه سازی، افزایش رتبه و ترافیک سایت است.

اگر فاکتورهای تاثیر گذار در سئو آن پیج را جدی بگیرید و در کنار انتشار محتوای باکیفیت، بهینه سازی های مربوط به تگ های HTML، تصاویر و … را هم درست انجام دهید، موتورهای جستجو درک بهتری از وبسایت شما خواهند داشت و این شروعی برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر، نرخ کلیک بیشتر و در نتیجه افزایش ترافیک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف سئو، توصیه می کنیم که مقاله فوق العاده “” را هم مطالعه کنید.

چرا سئو داخلی هنوز هم خیلی مهم است؟

با این که موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل، هوشمندانه تر از قبل عمل می کنند و با استفاده از بروزرسانی ها و های هوش مصنوعی در تلاش هستند که جلوی پیشرفت برخی از سایت های نامعتبر و ضعیف را بگیرند و زمینه لازم برای درخشیدن سایت هایی با محتوای باکیفیت را فراهم کند، اما هنوز هم یک سری اصول قدیمی، مثل جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در صفحه را در دستور کار خود نگه داشته اند.

کافی است به این گفته گوگل توجه کنید:

” اصلی ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات، زمانی دریافت می شود که محتوا حاوی کلمات کلیدی موجود در عبارت جستجوی کاربر باشد.”

  1. URL

URL همان آدرسی است که با استفاده از آن می توانیم به صفحه موجود در اینترنت دسترسی پیدا کنیم. استفاده از اصطلاحات و کلمه کلیدی به جای یک رشته طولانی از کاراکترهای نامرتب، باعث می شود که هم کاربران و هم موتور جستجو، درک بهتری از موضوعات صفحه شما داشته باشند و همین باعث شده است که آدرس URL هم در سئو داخلی نقش داشته باشد.

  1. عنوان سئو

این بخش از سئو داخلی قوانین ساده ای دارد؛ مثلا! یک عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر باشد و برای اینکه گوگل نتواند عنوان شما را بازنویسی کند بهتر است طول این بخش را بین 51 تا 55 کاراکتر نگه دارید.

با توجه به این که کاربران قبل از ورود به صفحه، اول عنوان را می خوانند تا ببیند که محتوای این صفحه چقدر با پرس و جوی آنها مرتبط است، پس کاملاً طبیعی است که این تگ به عنوان یک عامل رتبه بندی تلقی شود و در سئو داخلی نقش داشته باشد.

  1. توضیحات متا

البته، جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که گوگل در برخی مواقع به خاطر هدف جستجوی کاربر، تغییراتی را در عنوان سئو و توضیحات متا ایجاد می کند تا کاربران درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند.

  1. هدینگ ها

درست مثل عنوان سئو، هدینگ ها هم باید جذاب، قانع کننده و حاوی کلمه کلیدی باشند. با توجه به این که استفاه از یک متن بهینه در هدینگ تاثیر بیشتری نسبت به متن ساده دارد، پس هدینگ ها هم یکی از فاکتور های سئو داخلی محسوب می شوند.

مخصوصاً تگ های H2 و H3 که احتمال نادیده گرفتن و بهینه نکردن آنها در بعضی سایت ها زیاد است، یک فرصت عالی برای سئوکارهای حرفه ای هستند چون در این صورت می توانند امتیازهای مثبتی را برای محتوای سایت خود کسب کنند.

استفاده درست از هدینگ ها به گوگل نشان می دهد که محتوای شما حالت سلسه مراتبی دارد. سازماندهی و ترتیب بندی بهینه و درست محتوا به گوگل کمک می کند که درک کامل و واضحی از صفحه شما داشته باشد.

  1. محتوا

آینده سئو داخلی در جستجوی معنایی و پردازش زبان طبیعی خلاصه می شود پس هر چقدر محتوای شما از لحاظ چگالی کلمه کلیدی و بررسی عمیق موضوع، عملکرد خوبی داشته باشد و همچین با ارائه یک پاسخ درست به سوال کاربران، رضایت آنها را هم جلب کند، مطمئن باشید که گوگل شما را در رتبه ای قرار می دهد که لایق شماست.

با این که گوگل هوشمندانه تر از قبل به راه خود ادامه می دهد، اما هنوز هم چگالی کلمه کلیدی در داخل محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است. در واقع، این بخش از بررسی با رویکردهای جدید مثل وزن دهی به عبارت ها با ابزار WDF*IDF و خوشه بندی عبارات و اصطلاحات مرتبط توسعه داده شده است. پس یک محتوای خوب علاوه بر کلمه کلیدی، باید ترکیبی از اصطلاحات کلیدی و مترادف ها را هم پوشش دهد.

  1. لینک داخلی و خارجی

همچنین، کاربری هم که در حال مطالعه محتوای صفحه است، هنگام برخورد با یک مبحث جدید و ناآشنا به راحتی می تواند محتوای موردنظر خودش را از سایت شما کشف کند و نیاز به خارج شدن از صفحه و سرچ دوباره در مورد آن موضوع فرعی نداشته باشد. پس یک خوب هم یکی از مهم ترین اصول سئو داخلی است چون حرکت در را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو راحت تر می کنند.

استفاده درست از استراتژی پیوند داخلی تاثیر زیادی در کاهش نرخ پرش و همچنین معیارهای دیگری مثل نرخ تبدیل و مدت زمان حضور در سایت دارد.

  1. بهینه سازی تصاویر

در واقع، با اضافه کردن متن به تصاویر خود، این امکان را فراهم می کنید که موتور جستجو و کاربرانی که قادر به مشاهده عکس ها نیستند از موضوع و محتوای تصویر آگاه شوند.

پس باید به فکر ارائه محتوایی باشید که مخاطب شما واقعاً به آن نیاز دارد و با ارائه اطلاعات معتبر، رضایت بخش و باکیفیت، کاربر را به هدف اصلی خود از جستجو برساند.

از فاکتور های مهم دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ریسپانسیو
  • سوروس کد
  • سازگاری صفحات با دستگاه های مختلف
  • سرعت صفحه
  1. UX

طراحی UX تاثیر قوی و مستقیمی روی معیارهای رتبه بندی موتور جستجو برای ردیابی میزان تعامل کاربر، می گذارد. در واقع، درنظر گرفتن عواملی مثل سرعت صفحه، میزان بودن صفحه با موبایل، طرح منو/هدر/فوتر و ساختار url به شما کمک می کند که تشخیص دهید نوع و میزان تعامل کاربر با صفحات وبسایت شما چگونه است.

اگر بتوانید به طورموثرتر روی این زمینه تمرکز کنید، می توانید ویژگی هایی را که یک کاربر علاقمند به استفاده از آنها است را توسعه دهید و این کار هم روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد.

پس، با این که سئو برای هدایت ترافیک است ولی UX/UI اولین برداشت کاربر از صفحه شما را رقم می زند. اگر این دو با هم حرکت کنند، روز به روز به تعداد کاربرانی که علاقمند به تعامل با وبسایت شما هستند، افزوده می شود و در نتیجه، سایت با افزایش نرخ تبدیل روبرو می شود.

در کل، این معیار از جمله معیارهای سئو داخلی است که تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد اما مطمئناً در زمینه ایجاد ارتباط سریع تر بین کاربر و صفحه و در نتیجه رتبه بندی بهتر، تاثیر به سزایی دارد.

این داده ها نه تنها به موتور جستجو کمک می کنند تا ارتباط موثرتری را با محتوای صفحه موردنظر ایجاد کند بلکه می تواند نرخ کلیک را هم افزایش دهد و کاری کند که وبسایت شما از رقابت عقب نماند.

  1. سرعت صفحه

سرعت سایت هم یکی از مهم ترین معیارهای سئو داخلی است و خود گوگل هم اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سیگنال مربوط به سرعت صفحه را هم درنظر می گیرد. پس سایت هایی که صفحات آنها با سرعت بالاتری بارگذاری می شوند، پتانسیل بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های برتر دارند.

اگر از جنبه کاربر به مسئله نگاه کنیم، سرعت پایین باعث می شود که کاربران کمی بعد، سایت شما را ترک کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت شما پایین می آید و این به نرخ تبدیل، CPC و سئو آسیب می رساند.

سرعت صفحه خوب (از لحاظ سئو) حداکثر 3 ثانیه است و اگر بتوانید با طراحی و استفاده از استراتژی های درست، سرعت وبسایت را ارتقا دهید مطمئن باشید که پاداش خود را هم از کاربران و هم از گوگل خواهید گرفت.

اگر در زمینه محتوا و سایر فاکتورها سنگ تمام گذاشته اید و دوست ندارید که به خاطر سرعت پایین لود صفحه، شانس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر را از دست دهید، بهتر است از یک قدرتمند استفاده کنید. لازم نیست جای دوری بروید با مراجعه به صفحه شرکت آسام می توانید پلن های مختلف با ویژگی های عالی و قیمت مقرون به صرفه را مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید که ارزش دارد به خاطر جلب رضایت کاربران و افزایش ترافیک وبسایت، این قدم مهم را بردارید یا نه.

الآن دیگر وقت آن است که استراتژی های مربوط به سئو داخلی را در صفحات وبسایت خود اعمال کنید تا در رتبه ای قرار بگیرید که شما را به ترافیک و تبدیل دلخواهتان برساند:

نکات مهم مربوط به محتوا

1) کلمه کلیدی خود را به صورت طبیعی و پراکنده استفاده کنید ولی نه انقدر کم که اصلا ارتباطی بین کلمه و محتوا نباشد و نه انقدر زیاد که محتوا ارزش و مفهوم خود را از دست بدهد و غیرطبیعی به نظر برسد. کافی است چند بار به طور طبیعی از این کلمات استفاده کنید تا گوگل در مورد ارتباط بین محتوای کلیدی صفحه و عبارت پرس و جوی کاربر مطمئن شود.

2) در 100 الی 150 کلمه اول متن صفحه از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. با این که این روش یکی از قدیمی ترین روش های سئو داخلی است ولی هنوز هم تاثیر گذار است چون هدف و موضوع صفحه سریع تر روشن می شود.

3) محتوای صفحه ترکیبی از کلمه کلیدی و اصطلاحات و مباحث مرتبط با آن باشد.

4) خواندن و درک محتوای صفحه برای کاربران و موتور جستجو راحت باشد و بهتر است به جای جملات مختصر و بی معنی، جملات کامل و معنی داری بنویسید.

5) محتوای صفحه را با هدرهای بهینه و مناسب سازماندهی کنید.

6) با استفاده به جا از محتوای بصری، صفحه را از حالت بی روح و خسته کننده در بیاورید.

7) در صورت لزوم از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید تا خواسته کاربر را به طور دقیق تر هدف قرار دهید.

8) در صورت امکان، از لیست های گلوله ای استفاده کنید تا تجزیه اطلاعات موجود در صفحه راحت تر باشد.

9) دقت کنید که متن صفحه عاری از هر گونه غلط املایی و گرامری باشد.

10) از محتوای تکراری استفاده نکنید.

نکات مربوط به تگ ها و متاتگ ها

1) در عنوان سئو صفحه از کلمه کلیدی به صورت جذاب و طبیعی استفاده کنید چون تاثیر خیلی زیادی در سئو داخلی دارد. استفاده به جا از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان، امتیاز محسوب می شود.

2) در عنوان سئو از کلمات جذابی مثل “بهترین” استفاده کنید. مخصوصاً برای محتوایی که دارای کلمات کلیدی طولانی هستند.

3) در صورت امکان از عنوان های سوالی استفاده کنید.

4) توضیحات متای صفحه جذاب، منحصر به فرد و دارای کلمه کلیدی (یک بار) باشد.

5) طول عنوان سئو بین 55 تا 60 کاراکتر و طول توضیحات متا حداکثر 155 کارکتر باشد.

7) اضافه کردن عدد، سال و همچنین نام برند به عنوان و توضیح متا هم می تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند.

8) در عنوان سئو و توضیحات متا از کیورد استافینگ خودداری کنید.

9) عنوان های فرعی را در تگ های H2 قرار دهید و حداقل در یکی از آنها از کلمه کلیدی استفاده کنید.

نکات مربوط به لینک دهی داخلی و خارجی

1) انکر تکست مربوط به لینک داخلی را با کلمات کلیدی یا اصطلاحات مرتبط با آن بهینه کنید.

2) محل قرار دادن لینک داخلی را عاقلانه انتخاب کنید طوری که زیاد به چشم نیاید و حالت طبیعی داشته باشد.

4) قرار دادن لینک های داخلی مناسب به خزنده موتور جستجو کمک می کند که سایت شما را راحت تر بخزد.

5) لینک دهی خارجی به رتبه صفحه کمک نمی کند ولی لینک دادن به صفحه های معتبر خارجی باعث جلب اعتماد کاربران شود.

6) برای لینک های داخلی خود از متن کوتاه، توصیفی و مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید.

7) از کلمات کلیدی که می خواهید بر اساس آنها در رتبه بندی قرار بگیرید برای لینک دهی خارجی استفاده نکنید.

8) اگر در صفحه خود از نقل قول یا نتایج تحقیقاتی استفاده کرده اید، سعی کنید حتماً به مرجع معتبر و مناسب آن لینک بدهید.

9) لینک دهی داخلی برای برقراری ارتباط صفحات با یکدیگر ضروری است و اگر به صفحاتی که لینکی ندارند و به قول معروف یتیم هستند، لینک بدهید، از لحاظ سئو داخلی کار خوبی انجام می دهید.

10) برای دو صفحه متفاوت از انکر تکست های یکسان استفاده نکنید.

نکات مربوط به ساختار URL

1) نمایش URL در بالای عنوان سئو باعث می شود که متن به کار رفته در این بخش هم معیاری برای انتخاب کاربر باشد.

2) از URL های کوتاه و مفهومی استفاده کنید.

3) استفاده از URL انگلیسی تاثیرگذارتر و مفهومی تر از URL فارسی است.

4) کلمه کلیدی را هم در URL خود قرار دهید و در صورت نیاز، معادل انگلیسی آن را قرار دهید.

5) هم کاربر و هم موتور جستجو باید محتوای صفحه را از طریق URL بهتر درک کنند.

6) URL ها باید دقیق و واضح باشند و در صورت امکان از کلمات توقف استفاده نکنید.

7) بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید تا خواناتر باشد.

8) نقش ساختار URL نسبت به قبل کمتر شده است ولی هنوز هم به عنوان یک سیگنال کوچک برای رتبه بندی تلقی می شود.

9) هنگام ایجاد URL، کاربر را در اولویت قرار دهید و خوانایی را بر اساس کاربران لحاظ کنید.

10) گوگل هنگام خزیدن یک سایت برای اولین بار، از کلمات موجود در URL استفاده می کند تا موضوع سایت را درک کند.

نکات مربوط به ساختار سایت

1) سرعت بارگیری صفحات هم یک فاکتور مهم در سئو داخلی است، پس برای ناامید نکردن موتورهای جستجو و کابران باید به فکر چاره باشید.

2) استفاده از سرور مجازی قدرتمند، کاهش ریدایرکت ها، بهینه سازی تصاویر و استفاده از حافظه کش مرورگر از مهم ترین اقدامات افزایش سرعت سایت است.

3) با طراحی ریسپانسیو صفحات، کاربران دستگاه های مختلف را از خود راضی نگه دارید. برا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله ” ” را مطالعه کنید.

6) یک سایت با داشتن سورس کد کارآمد به موتور جستجو کمک می کند که پروسه ایندکس را راحت تر انجام دهد. استفاده از توابع، حذف قسمت های بی اهمیت و ادغام بخش های مرتبط می تواند به ارتقا عملکرد سایت کمک کند.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا