اقتصادی

با دست فرمون فعلی مسئولان وعده‌های دولت برای ساخت مسکن بر زمین می‌ماند

یکی از اعضای کمیته اقتصادی شورای اسلامی گفت: متأسفانه مسئولان اداری وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی به درستی انجام نمی دهند.

اصغر سلیمی در گفت وگو با شبکه درباره وضعیت بازار مسکن گفت. قانون، اما به نظر می رسد ساده ترین راه برای حل مشکل استفاده از دست فرمان است که در آن مجری در این ناحیه حرکت می کند. 4 میلیون واحدی که قرار است طی 4 سال ساخته شود کاهش می یابد تا بتواند به تعهدات خود عمل کند.

مالیات های زیادی از خانه های خالی جمع آوری نمی شود

عضو کمیته اقتصادی کنگره افزود: این در حالی است که کنگره نیز قانون اخذ مالیات از خانه های خالی را تصویب کرده است، اما اقدام قابل توجهی برای اخذ مالیات از خانه های خالی انجام نداده است.

قیمت خانه در شهرهای بزرگ بیشتر از گران ترین شهرهای جهان افزایش یافته است.

نماینده مردم سمیرم شورای اسلامی با بیان اینکه به جرأت می توان گفت در منطقه ما حتی یک واحد مسکونی ساخته نشده است، گفت: ، انتظار نمی رود شعار دولت در حوزه مسکن محقق شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز شاهد رکود بی سابقه ای در بازار مسکن هستیم. قیمت مسکن در تهران و برخی دیگر از شهرها بیش از برخی از پیشتازان قیمت مسکن در جهان افزایش یافته است.

سلیمی در پایان تاکید کرد: از یک طرف می گویند نزدیک به 2 میلیون خانه وجود دارد اما از طرف دیگر ساماندهی نشده است. اگر از این 2 میلیون خانه حداقل 500 هزار محل زندگی خالی آورده بودیم، بسیاری از مشکلات بازار حل می شد. در ساخت و ساز مسکن اگر حداقل یک میلیون از این 4 میلیون ساخته می شد بخشی از مشکلات امروز حل می شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا