اقتصادیبرترین های کسب و کار

وظایف شرکت حسابداری چیست؟

با پیچیده‌ شدن فعالیت‌های اقتصادی و امور تجاری، نیاز به شرکت حسابداری و مدیریت امور مالی بیشتر احساس می‌شود. ممکن است برخی افراد کار شرکت حسابداری را فقط منوط به انجام محاسبات مالی بدانند. درحالی که یک شرکت حسابداری وظیفه رسیدگی به امور مالیاتی افراد حقوقی، حقوق کارکنان، وصول چک‌ها، تنظیم گزارش‌های مدیریتی و مشاوره و حمایت را دارد. این شرکت‌ها متشکل از کارشناسانی هستند که به‌دلیل احاطه به علم به‌روز حسابداری می‌توانند خیال شما را در زمینه این امور راحت کنند. با توجه به کمبود وقت مدیران و متصدیان یک کسب‌ و کار، پیشنهاد می‌شود برای اداره بهتر امور مالی از شرکت‌های حسابداری بهره ببرید.

مزایای استفاده از شرکت حسابداری

شرکت‌های حسابداری کلیه امور مشاوره مالیاتی، حسابرسی و مالی یک شرکت را انجام می‌دهند. این شرکت‌ها با داشتن نرم افزارها و دسترسی به مقالات به‌روز حسابداری در زمینه پیشرفت در امور می‌توانند نقش مهمی را در پیشبرد عملکرد همه کسب و کارها داشته باشند. از دیگر مزایای بهره بردن از یک شرکت حسابداری می‌توان به‌ موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از اتلاف وقت

همانطور که می‌دانید بخش زیادی از فعالیت‌های یک شرکت را امور حسابداری و حسابرسی به‌خود اختصاص می‌دهند. شرکتی که بخواهد کلیه این امور را به‌دست یک فرد بسپارد، مطمعناً  نمی‌تواند توقع رشد چشمگیری در زمینه پیشبرد اهداف خود داشته باشد. علاوه‌بر این با افزایش حجم کاری حسابدار، امکان اشتباه و خطای انسانی او کاهش می‌یابد. یک حسابدار نمی‌تواند علاوه‌بر امور حسابرسی، بر گزارش‌های مالی و مدیریتی رسیدگی مناسبی داشته باشد. با توجه به این تفاسیر، بهترین راه برای حل مسائل مالی و مدیریت زمان استفاده از یک شرکت حسابداری ماهر و خبره برای انجام این کارهاست.

برنامه‌ریزی مشخص

شرکت‌های حسابداری، مشاوره‌ها و راهکارهای خود را متناسب با شرایط مالی، فروش، فصل و… به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهند. به‌ همین دلیل نظم بسیار بیشتری در کارها اتفاق می‌افتد. همچنین این شرکت‌ها با درنظر گرفتن بدهی‌های مالیاتی و بیمه و پرداخت به موقع آن‌ها نقش مهمی در جلوگیری از حرج و مرج و خسارات مالی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود، علاوه‌بر اینکه امور یک شرکت منظم شوند، وقت کافی برای پرداختن به سایر امور وجود داشته باشد.

 

مشخص کردن نقشه راه و استراتژی

شرکت‌های حسابداری، به‌دلیل تجربه بالایی که در زمینه امور مشاوره‌ای با سایر شرکت‌ها داشته‌اند می‌توانند مسیری هموار را برای کسب و کار شما ایجاد کنند‌. این موضوع باعث می‌شود که کارهای شما با آرامش بیشتری پیش رود و خیال شما از بابت احتمال شکست کاهش یابد‌. همچنین با دراختیار قرار دادن یک شرکت حسابداری، نیازی به ریسک‌های کلان و دلهره‌آور وجود ندارد، چرا که کلیه امور مالی و حسابداری به وسیله تیم متخصص و باتجربه انجام می‌شود‌‌.

کلیه استراتژی‌هایی که شرکت‌های حسابداری به‌کار می‌گیرند با درنظر گرفتن درآمد، هزینه و بازده خواهد بود. به‌ همین دلیل این نحوه پیشروی می‌تواند سنجیده‌تر و مطمعن‌تر از راه‌های دارای ریسک‌های بالا باشد. علاوه‌بر این، شرکت‌های حسابداری در زمان رشد یا زیان مالی، با در نظر گرفتن شرایط بهترین راه را برای ثبات امور شرکت درنظر می‌گیرند.

 

انجام محاسبات حسابداری با علم روز

امروزه برای مشخص کردن سود و زیان، برآورد هزینه، درآمد خالص، حقوق کارکنان و بسیاری از کارهای حسابداری دیگر، نیاز به کار با نرم افزارهای جدید وجود دارد. در دنیای حسابداری امروز، نیاز به این نرم افزارها برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی ضروری است. شرکت حسابداری معتبر و کارآمد باید بتواند کار با این نرم افزارها را به‌خوبی فرا بگیرد و نتایج را به‌صورت نمودار یا گزارش‌ به کارفرمای خود صادر کند. این کار و تحلیل‌های کارشناسانه‌ای که می‌بایست بعد از آن انجام گیرد، نیاز به یک تیم تخصصی دارد.

صرفه‌جویی در هزینه

ممکن است در ابتدا تصور کنید که به‌دلیل پرداخت هزینه شرکت حسابداری، هزینه‌های مصرفی شما بیشتر شده است‌. اما با نگاهی عمیق‌تر به این نتیحه می‌رسید که یک شرکت حسابداری می‌تواند نقص مهمی در صرفه جویی هزینه‌ها داشته باشد. این موضوع به‌دلیل افزایش بازده و محصول خواهد بود‌. همچنین شرکت‌های حسابداری با ارائه گزارش‌های مدیریتی شفاف از میزان درآمد و سود خالص شما می‌توانند تصمیمات اتخاذ شده برای آینده کسب و کار، به‌وسیله شما را راحت‌تر کنند.

بهره بردن از تیم کارشناسی

با داشتن یک شرکت حسابداری که در شرایط گوناگون به حمایت شما می‌پردازد می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف شما داشته باشد. همچنین این کارشناسان می‌توانند در دعاوی مالیاتی شرکت کرده و با ارائه گزارش‌های واضح و قانونی به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شما بپردازند. در ضمن، کارشناسان این شرکت می‌توانند گزارش‌هایی که از نرم افزارهای حسابداری دریافت کرده‌اند به‌خوبی تجزیه و تحلیل کنند و نتیجه را به کارفرما اطلاع دهند.

افزایش انضباط در شرکت

شرکت‌های حسابداری به‌دلیل تجربه بالای خود، در شرایط گوناگونی که ممکن است برای کارفرما پیش بیاید، دچار اضطراب نمی‌شوند و می‌توانند با اجرا استراژی‌ها و سلسله مراتب لازم، نظم را به کسب و کار حاکم کنند. یک مسئول یا یک مدیر، حتی اگر در کار خود خبره باشد، ممکن است در بحران‌های مالیاتی، حقوقی یا امور بیمه دچار نگرانی شود که این موضوع با داشتن شرکت حسابداری معتبر می‌تواند حذف شود.

انواع خدمات شرکت حسابداری

سرویس‌هایی که شرکت‌های حسابداری به افراد ارائه می‌دهند بسیار زیاد است که در ادامه به 14 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • طراحی کد و رمز
  • تشخیص مدارک اصل از تقلبی
  • ارسال نیروی حسابدار به شرکت
  • تهیه گزارش از کلیه مدارک نقدی
  • انجام تمامی امور مالیات، بیمه، حقوق کارکنان و نوشتن گزارش‌های مدیریتی
  • بستن حساب‌ها در آخر سال
  • تنظیم صورت وضعیت کلیه پروژه‌ها
  • وصول چک، قسط و بدهی‌ها
  • کنترل حساب‌های بانکی کارفرما
  • رفع مسدودی حساب‌های شرکت
  • بایگانی مدارک

تهیه ترازنامه و اظهارنامه مالیاتی

  • ارائه گزارش‌های مالی با استفاده از نمودار یا کتبی
  • بررسی حساب‌های پرسنل

کلام آخر

بهره بردن از شرکت‌های حسابداری، اتفاقی است که امروزه در بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیده می‌شود. این موضوع بی‌دلیل نیست و مطمعناً باعث افزایش سهام شرکت‌ها، نرخ سود، تولید بیشتر و به‌طور کلی توسعه کسب و کار می‌شود. شرکت‌های حسابداری به‌دلیل داشتن علم به‌روز و دسترسی به نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانند اطلاعاتی شفاف را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید گام‌های موثرتری را برای رشد کسب و کار خود داشته باشید.

منبع :

https://donya-e-eqtesad.com/بخش-وب-گردی-96/3881569-شرکت-حسابداری-چیست-چه-خدماتی-ارائه-می-دهد

دکمه بازگشت به بالا