استان هابرترین های کسب و کارعمومی

مناطق بکر ساری

شهرستان ساری پرجمعیت ترین شهر استان مازندران با قدمتی 5000 ساله و مرکز استان مازندران است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و رفتن به سارا را دارید، بد نیست بدانید که جدای از طبیعت زیبا و منحصر به فرد سارا؛ آثار تاریخی زیادی در این قلمرو وجود دارد. سارا به دلیل مجاورت با کوه و جنگل و دریا آب و هوای معتدلی دارد و در سفر به این شهر نباید جاذبه های گردشگری ساری را از دست داد. با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.

دریاچه میانشه

دریاچه میانشه یکی از جاهای دیدنی ساری است که در 10 کیلومتری روستای چورت، بین ساری و کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد. بد نیست بدانید دریاچه میانشه در 350 کیلومتری تهران در جنگل های سیاه روستای چورت با وسعتی حدود 2.5 هکتار واقع شده است. جالب است بدانید دریاچه میانشه در سال 1318 بر اثر زلزله و رانش زمین و بسته شدن مجرای آب دریاچه شکل گرفت. شکل هندسی دریاچه میانشه بیضی شکل است که عمق آن با توجه به میزان بارندگی فصلی تغییر می کند. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از مسیر زیبای درختان سرسبز شمال عبور کرد.

حوض صدوه

آب انبار سادوا یکی از مناطق طبیعی ساری در جنوبی ترین نقطه استان مازندران، در میان رشته کوه مرتفع البرز است که از غرب به شرق، جنوب شرق ساری و شمال سمنان امتداد دارد، جایی که رطوبت و رطوبت و نمناک است. خنکای جنگل در کویر سمنان خشک شده است. جالب است بدانید دامنه های شاهدژ پوشیده از جنگل است. در زیر جنگل ها، در دامنه صخره ها، زمین های کشاورزی و منابع نور وجود دارد.

سراندون در تالاب بالندون

دریاچه های سراندون و بالندون از جاذبه های طبیعی ساری در نزدیکی روستای سیدمحله هستند. تالاب های سراندون و لالاندون دارای دو ناحیه شمالی و جنوبی هستند که ضلع شمالی آن سراندون و ضلع جنوبی آن بالندون نام دارد. بهتر است بدانید دریاچه های سراندون و بالندون به دلیل داشتن آب شفاف، زیستگاهی ایده آل برای پرندگان و مرغ های دریایی بی شماری هستند که در این منطقه زندگی می کنند. لازم به ذکر است که عمق دریاچه به دلیل بارندگی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. علاوه بر این، کشاورزی در نزدیکی مزارع رونق داشت.

پناهگاه حیات وحش داس ناز

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری پناهگاه حیات وحش دشت نسی با وسعت 56 هکتار جنگل مسطح در 29 کیلومتری شمال ساری است. جالب اینجاست که این منطقه زیستگاه و محل پرورش گوزن زرد کمیاب ایرانی است. از دیگر جانورانی که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز زندگی می کنند می توان به مرل (گوزن سرخ خزر)، مرداب، گربه جنگلی و قرقاول اشاره کرد. نکته جالب دیگر در مورد پناهگاه حیات وحش دشت ناز وجود بیش از 447 گونه گیاهی در این منطقه است. علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش باید بدانند که این منطقه در تمام طول سال به جز در فصل تکثیر گوزن زرد (بهار) با مجوز قابل بازدید است.

مکان وحشی میانکالا

پناهگاه حیات وحش میانکالا یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که در بین کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید تنها 60 کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر وجود دارد که توسعه شهری و آلودگی در آن قابل مشاهده نیست. این 60 کیلومتر ذخیره گاه حیات وحش Miancale است که همه شرایط از جمله منابع غذایی، شرایط را دارد. اگر به حیات وحش علاقه دارید، بد نیست بدانید که این پناهگاه هر ساله پذیرای پرندگان زیادی از سراسر جهان در باتلاق است.

النندان – بنگرید

دریاچه الدانان با 17 هکتار وسعت یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ساری است و با زیبایی مسحورکننده ای در مسیر جاده ساری – سمنان واقع شده است. دریاچه الندان ویژگی منحصر به فرد و منحصر به فردی دارد. جالب است بدانید که هیچ رودخانه ای به دریاچه الندان نمی ریزد و آب دریاچه فقط از باران می آید. در اطراف دریاچه الندان می توانید انواع درختان توت، بلوط، توت و نمدار را پیدا کنید. دریاچه الندان در تمام فصول سال زیبایی خاص و شگفت انگیز خود را به نمایش می گذارد. از امکانات تفریحی تاسیک الندان می توان به سرویس های بهداشتی و امکانات تفریحی مانند قایق های موتوری و پدالی اشاره کرد.

تالاب حمیدآباد

تالاب حمیدآباد با مناظر منحصر به فرد هنری طبیعی یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که زیبایی خاص خود را در برابر چشمان بینندگان خود به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید تالاب حمیدآباد اصلی ترین محل زندگی نیلوفرهای آبی زیبا و منحصر به فرد در تالاب است. می توانید قایق سواری کنید و به آرامی نیلوفرهای زیبا را لمس کنید و قطعاً از عظمت زیبایی آنها شگفت زده خواهید شد. پرندگان و دوزیستانی که در تالاب حمیدآباد زندگی می کنند نیز زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

دکمه بازگشت به بالا