اقتصادی

مفهوم شناسی و بررسی وضعیت بازار کار ایران

در این گزارش ، مرکز تحقیقات کنگره به بررسی مفاهیم و تحقیقات بازار کار ایران پرداخته است.

به گزارش شبکه ، به نقل از مرکز تحقیقات شورای مشورتی اسلامی ، معاون تحقیقات اقتصادی این مرکز در گزارشی با عنوان “سیستم های اطلاعاتی بازار کار: مطالعه مفاهیم و وضعیت ایران” گفت:

دسترسی به آمار و اطلاعات جامع در مورد بازار کار می تواند فرصت های شغلی و شغلی را برای مشاغل کاهش دهد ، توازن بین عرضه و تقاضا در بازار کار را افزایش دهد و هزینه های معاملات و عوامل خارجی منفی را کاهش دهد. وای …………..

به گفته مرکز تحقیقات کنگره ، یک سیستم اطلاعاتی مطلوب بازار کار ، اجزاء ، الزامات و مراحل پیاده سازی یک سیستم اطلاعاتی مطلوب بازار کار ابتدا باید بررسی و شناسایی شوند. وظایف و ابزارهای انتقال اطلاعات. علاوه بر این ، برای یک سیستم اطلاعاتی مطلوب بازار کار ، مدیریت و هزینه م effectiveثر ، زیرساخت های نهادی و علایق اصلی ذینفعان ، آموزش و راهنمایی برای استفاده بهینه از اطلاعات ، تجزیه و تحلیل و تفسیر مورد نیاز است.

گزارش مرکز تحقیقات کنگره می افزاید: پیاده سازی یک سیستم اطلاعاتی بازار کار بهینه را می توان در پنج مرحله تعریف کرد: تعیین اهداف تجزیه و تحلیل ، جمع آوری داده ها ، افزایش ظرفیت ، تجزیه و تحلیل ، انتشار و استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل بازار کار. علاوه بر این ، سیستم های اطلاعات بازار کار را می توان با توجه به ساختار خود به سه نوع تقسیم کرد. سیستم پایه ، سیستم میانی و سیستم پیشرفته. در حال حاضر ، سیستم سیستم اطلاعات بازار کار ایران شبیه سیستم پایه (نوع 1) است و در حال حاضر توسط مرکز آمار ایران و دو مرکز و نهاد رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی در حال کار است. اطلاعات بازار کار

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره ، آسیب شناسی سیستم اطلاعات بازار کار ایران را می توان از نظر ساختاری و داده ای مورد بررسی قرار داد. مسئول آمار و اطلاعات بازار کار.

علاوه بر این ، بزرگترین مشکلات در بخش داده ها عدم وجود یک سیستم جامع مبتنی بر ثبت نام ، عدم وجود پرسشنامه و وزن دهی ، عدم وجود آمار عملکرد شغلی و داده های مربوط به تقاضا و کمبود داده های مربوط به کارگاه های کوچک است. عدم استخراج داده ها مانند مهارت ها ، موقعیت های خالی ، آمار موسسات آموزشی و تربیتی کشور و اندازه گیری داده های خرد از نظر تقاضای نیروی کار که باید ارائه دهند. علاوه بر این ، عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای تبادل اطلاعات و عدم آگاهی در مورد استفاده از داده های اداری ثبت شده از دیگر چالش هایی است که باید برطرف شود.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره ، وزارت کار ، وزارت کار ، وزارت آمار ایران ، وزارت علوم ، امکان نظارت بر محدوده کامل وزارت فناوری ، وزارت آموزش و پرورش را فراهم می کند. ، وزارت صنعت و معدن ، سازمان مالیاتی ، سازمان تامین اجتماعی ، موسسه آموزش فنی حرفه ای ، آمار و اطلاعات بازار کار و تعامل سیستم آموزشی ، تولید ، امنیت اجتماعی و فنی و حرفه ای. در ایجاد سیستم اطلاعات بازار کار ، تهیه استانداردها برای مرکز آمار ایران نیز ضروری است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا