اقتصادی

عده‌ای با واردات، کشت توتون را به تاراج گذاشتند/ خبر خوش مدیرعامل دخانیات ایران به توتون‌کاران

شبکه/ گلستان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران امروز گفت که دور هم جمع شده ایم تا تحریم ها، نفوذ و ناکارآمدی های داخلی را بشکنیم.

محمد شیخان عصر امروز در یک ویدئو کنفرانس زنده از بسته حمایتی از کشاورزان و کشاورزان دخانیات کشور رونمایی کرد. آنها شرکت راه آهن اشتباهی را قاچاق کردند، قدرت شرکت دخانیات را تشخیص دادند و برای آسیب رساندن به کشور نقشه کشیدند.

متأسفانه دو شرکت بزرگ دخانیات در سال 1360 در کشور ما باز شدند و امروز بیش از 75 درصد از سهم بازار ما را به خود اختصاص داده و نه تنها بر بازار تسلط دارند، بلکه مزارع دخانیات و دخانیات ما را نیز برای درآمد غارت می کنند. .

20000 خانواده کارگر تنباکو به کمتر از 2000 کاهش یافت

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران سود مالی بازار دخانیات را بالغ بر 60 میلیارد دلار دانست. رقابت در این شرایط پیچیده است، متأسفانه عده‌ای به این مافیای بزرگ و پیچیده پیوسته‌اند که امروز تلاش می‌کنیم با آن مبارزه کنیم. اقتصاد». کشور ما در سه چرخه ناکارآمدی، نفوذ و تحریم گیر کرده است و امروز دور هم جمع شده ایم تا تحریم های داخلی، نفوذ و ناکارآمدی را بشکنیم.

شیخان گفت چگونه می توان با 20000 کشاورز تنباکو و کمتر از 2000 خانوار به صنعت برکت داد و دولتی با شعار مبارزه با ناکارآمدی و فساد روی کار آمد.

حمایت رئیس جمهور سابق از شرکت های خارجی! / هیچ ذلتی جز سپردن بازار داخلی به بیگانگان نیست.

وی گفت: از آنجایی که محصولات کشاورزی از بخش کشت تنباکو قابل صادرات هستند، ما در سال آینده قیمت‌ها را به سطوح مختلف کشاورزان تنباکو افزایش می‌دهیم و نوید خرید تضمینی را برای کشاورزان و کسانی که مطمئناً از واردات تنباکو سود می‌برند، می‌دهیم. آنها مخالف این هستند، کشاورزان را ناامید می کنند و به روش دیگری سنگ پرتاب می کنند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: پیوند کشاورزی و فناوری ضروری است، کشت دخانیات باید در همه فرآیندها مکانیزه شود و آموزش و ترویج در این زمینه با جدیت دنبال شود. امروز سیگار را با قیمت های گزاف تولید می کنیم اما راضی هستیم، مقداری از این پول را به کشاورزان نمی دهیم چون خودمان را آلوده کرده ایم، شرکت های دخانی در زمانی که زیرساخت های تولیدشان کمتر از امروز بود، بیشتر تولید می کردند.

شیخان گفت: یکی از رؤسای جمهور در سال 1997 مقدماتی را برای شرکت های خارجی راه اندازی کرد، این بزرگتر از زیر پا گذاشتن کشاورزان ما است که بازار خود را در اختیار خارجی ها قرار دهیم و زیرساخت های صنعتی را برای خارجی ها فراهم کنیم، هیچ حقارتی وجود ندارد. ما باید با مافیا مبارزه کنیم. در صنعت دخانیات نفوذ کرد. امروز جنگ اقتصادی است و کشاورزان در خط مقدم این جنگ هستند.

انحرافات و آثار نفوذ در صنعت دخانیات

وی گفت: برخی افراد از برندهای وارداتی سود بسیار زیادی می برند. ما نواقصی داریم که باید در سیاست گذاری اصلاح شود. چرا دخانیات باید بخشی از صنایع غذایی باشد؟ دخانیات از هر نظر یک صنعت غذایی نیست. این موضوع نشان از پیشروی نفوذ و انحراف ایران دارد و انتظار داریم قانونگذاران این روند و قوانین مربوطه را اصلاح کنند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: در سال 92 بخشی از کارها در محل ماند و اراده برخی از دستگاه های اجرایی وجود نداشت. روزی تاریخی برای صنعت دخانیات بود که دور هم جمع شدیم تا مسیر جدیدی را آغاز کنیم. شرکت دخانیات می تواند سود کند و می تواند این سود را با خانواده اش تقسیم کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا