اقتصادی

اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به مناطق آزاد

شورای عالی منطقه آزاد اقتصادی ثبت و ورود لوازم خانگی کره ای به آمار منطقه آزاد اقتصادی را ممنوع کرد.

به گزارش شبکه، جمالی معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در شهریورماه امسال از ثبت آماری و واردات لوازم خانگی به مدیران عامل سازمان های مرتبط خبر داد. ساخت جمهوری کره در یک منطقه آزاد و دارای علامت تجاری ممنوع است.

همچنین تاکید می شود این موضوع با اطلاع رسانی به ذینفعان رسیدگی شود. در عین حال، کالاهایی که تا 24 مهرماه هنگام دریافت این اطلاعیه توسط سازمان های محلی به عنوان ملک ثبت شده اند، از شمول ممنوعیت خارج می شوند.

این اطلاعیه در حالی است که چندی پیش رهبری بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای تاکید کردند که برخی از آنها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و برخی نیز از طریق گذرگاه های مرزی، سنگفرش و سهمیه بندی مانند تولنی وارد کشور می شود. ثبت آماری (ثبت شده در سیستم تجارت جامع و تأیید شده توسط وزارت صمت).

در همین راستا، با توجه به اینکه لوازم خانگی کره ای جزو اقلام وارداتی در این سه ماهه بوده است، گمرک ایران اخیراً به گمرک ایران اعلام کرده است که بر اساس فرمان ریاست جمهوری در اواسط شهریورماه، واردات لوازم خانگی را ممنوع می کند. ، قابل ذکر است که از ابتدای سال 1397 ، لوازم خانگی اقلام ممنوعه بودند و در حال حاضر ثبت گمرک انجام نشده است و اظهارنامه ها ، رویه های گمرکی و تنظیم ترخیص کالا از گمرک برای این قبیل موارد ممنوع است.

همچنین با توجه به اینکه واردات لوازم خانگی طبق فهرست منتشر شده توسط وزارت صمت در تشریفات تردد مرزی در حال حاضر مجاز به واردات لوازم خانگی در منطقه آزاد است، سوابق آماری از طریق گمرک صادر شد. در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی طبق روال اظهار نظر کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا