اقتصادی

عدم تخصیص ارز به واردات موبایل در آینده تبعات نامطلوبی دارد

شبکه/ خراسان رجبی نمایندگان اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفتند: طی سه ماه گذشته هیچ تماسی با واردکنندگان تلفن همراه تعیین نشده است. عدم تخصیص ارز به درآمد تلفن همراه پیامدهای نامطلوب و نگران کننده ای در آینده خواهد داشت. اگر این رویه ادامه پیدا کند، در آینده با کمبود عرضه در بازار تلفن همراه مواجه خواهیم شد.

احسان الدین تقی زاده در گفت وگو با شبکه درباره وضعیت عرضه و تقاضا در بازار موبایل گفت: پس از حذف سهمیه ارز 4200 تومانی برای بسیاری از کالاها از جمله تلفن همراه، قیمت کالاها در بازار موبایل افزایش یافت. در بازار موبایل مشکلی در عرضه و تقاضای کالا وجود ندارد، اما از نظر تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، شرایط خوب نیست. نوسانات نرخ ارز نیز از رونق بازار موبایل کاسته است.

او اضافه کرد: به عنوان مثال، سفارش آیفون ثبت شده است، اما ارزی تعیین نشده است. بنابراین این محصول به صورت مسافری وارد کشور می شود. به همین دلیل A/S برای این گوشی ها در کره ارائه نمی شود. عدم ارائه خدمات پس از فروش و همچنین عدم مدیریت استانداردهای واردات مورد نیاز این محصول یکی از بزرگترین دغدغه های مصرف کنندگان است.

رئیس اتحادیه خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: تخصیص ارز برای درآمد آیفون که قبلاً نیم ارز بود، کم است و مسافران می توانند به صورت رایگان تماس بگیرند. قیمت این محصول را افزایش داده ایم.

تقی زاده درباره آینده بازار تلفن همراه گفت: در حال حاضر واحد فروش تلفن همراه اقدام به فروش گوشی های تلفن همراهی می کند که در گذشته مکالمه تعیین شده و وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای حل مشکل واردات گوشی و تسریع روند کار تلاش می کنیم و می خواهیم صنعت تلفن همراه بهبود یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا