اقتصادی

طلای جهانی به بالاترین حد در دو هفته اخیر رسید

امروز (پنجشنبه) پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا انتظارات برای افزایش نرخ بهره را تقویت کرد، قیمت طلا به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

به گزارش شبکه، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 6:12 صبح به وقت شرقی با 6.1 درصد افزایش به 1774 دلار و 80 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.34 درصد افزایش به 1775 دلار و 80 سنت رسید.

پاول روز چهارشنبه گفت که زمان کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آینده فرا رسیده و در عین حال نشان دهنده تعدیل اقتصادی بلندمدت در دنیایی است که هزینه های استقراض بالاست، تورم در حال کاهش است و ایالات متحده با کمبود مداوم نیروی کار مواجه است.

فعالان بازار در حال حاضر 91 درصد احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره را در نشست ماه دسامبر فدرال رزرو آمریکا دارند. نرخ‌های بهره پایین جذابیت شمش را افزایش می‌دهد زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد، که در پایان نوامبر بیش از 8 درصد افزایش یافت که بزرگترین سود ماهانه از جولای 2020 است.

بر اساس گزارش رویترز، توجه سرمایه گذاران به داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه از وزارت کار ایالات متحده بود که می تواند بر تصمیمات سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.3 درصد افزایش به 22.26 دلار در هر اونس، پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1038 دلار 46 سنت و پالادیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 1892 دلار و 35 سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا