برترین های کسب و کارعمومی

طرز کار کارواش

گاهی پیش می آید که می خواهیم بدانیم یک دستگاه یا ابزار چگونه کار می کند و با علم به این که می توانیم بفهمیم خرید این دستگاه برای ما مناسب است یا خیر. یکی از محبوب ترین لوازمی که در برخی از خانه ها یافت می شود، کارواش خانگی است. مخصوصاً اگر چندین ماشین در خانه دارید و می خواهید در زمان تمیز کردن و شستن آنها صرفه جویی کنید و نمی خواهید همیشه به کارواش بروید، مخصوصاً در فصل بارندگی. اگر قصد دارید یکی از بهترین برندهای کارواش خانگی را بیابید و بخرید، توصیه می کنیم از محصولات کارچر دیدن کنید.

کارواش در منزل نه تنها وسیله ای ایده آل برای شست و شوی ماشین است، بلکه می توانید حیاط، سطوح و سایر وسایل را نیز بشویید. مهم ترین نکته در استفاده از انواع سیستم های شستشوی منزل، اطلاع از نحوه عملکرد سیستم شستشوی منزل و دستورالعمل های حین استفاده می باشد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم. گاهی برای شستن ابتدا از آب استفاده می کنیم و اگر جواب نداد به خشکشویی می رویم. اما اگر کثیفی سرسخت باشد چه باید کرد؟ اکنون زمان آن است که به سراغ دستگاهی بروید که بتواند شستشوی آب با فشار بالا را انجام دهد. پس با ما همراه باشید تا ببینیم شستشوی خانه چگونه عمل می کند.

مواردی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت عبارتند از:

نحوه انجام کارواش خانگی

نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد کارواش داخلی بیندازید

کارواش خانگی چگونه کار می کند؟

کارواش خانگی یک دستگاه الکترومکانیکی است که از جریان آب پرفشار برای تمیز کردن رنگ های پوسیده و شل استفاده می کند. گرد و غبار و خاک قالب و گل از سطوح و اجسام مخصوصا ماشین ها اما اگر می خواهید بدانید کارواش خانگی چگونه کار می کند؟ و نحوه استفاده از کارواش در منزل بیایید نگاهی به عملکرد آن بیندازیم:

مواد شوینده از طریق یک لوله قابل انعطاف از بطری یا ظرف وارد می شود.

آب سرد از طریق شیلنگ دیگری از شیر آب وارد می شود و در طول مسیر فیلتر می شود.

یک موتور الکتریکی یا موتور دیزلی کارواش را به حرکت در می آورد.

پمپ آب یا پروانه موتوری مواد شوینده و آب را مکیده و آنها را مخلوط می کند. بسیاری از سینک ها اگر مجهز به سیستم گرمایش آب باشند، آب را تا دمای 50 تا 70 درجه سانتیگراد گرم می کنند.

پمپ آب گرم و مواد شوینده را از طریق یک شیلنگ پرفشار قوی و سایر لوازم جانبی مانند نازل خارج می کند. نازل باریک این اتصالات به افزایش فشار آب کمک می کند. جت فشار قوی نه تنها به طور موثرتری تمیز می کند، بلکه به این معنی است که شما تا 80 درصد آب کمتری نسبت به استفاده از شلنگ فشار معمولی مصرف می کنید.

نگاهی دقیق تر به عملکرد یک کارواش خانگی

کارواش خانگی اصلی شامل موتورهای برقی، پنوماتیک احتراق داخلی یا هیدرولیک است. نحوه کار یک ماشین شوی خانگی به این صورت است که این ماشین لباسشویی از پمپ آب پرفشار استفاده می کند. شلنگ فشار بالا و دکمه فشاری به سبک ماشه باز است. به ویژه در از بین بردن زباله های سخت موثر خواهد بود. حذف ذرات از محوطه و محوطه. . مانند استفاده از نازل شلنگ باغ برای افزایش سرعت آب. نازل ماشین لباسشویی فشار بالایی ایجاد می کند. انواع مختلفی از نازل ها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. برخی از نازل ها مانند فن های سه گانه هستند. آنها یک شکل مثلثی را تشکیل می دهند و برخی از آنها یک لایه نازک از آب را به شکل یک سطل بیرون می آورند. نازل هایی با دبی بالاتر فشار خروجی را کاهش می دهند. اکثر نازل ها مستقیماً به تفنگ ماشه متصل می شوند.

حجم سینک داخلی بر حسب گالن یا لیتر در دقیقه بیان می شود و معمولاً مربوط به طراحی پمپ است و تغییر نمی کند. فشار خروجی دستگاه را می توان با تنظیم شیر تسکین، که بر حسب پوند بر اینچ مربع، پاسکال یا میله بیان می شود، تغییر داد. اکثر واشرهای خانگی در محدوده فشار 750 تا 30000 psi (5 تا 200 مگاپاسکال) کار می کنند. اتصال خط آب به دستگاه بسیار مهم است، زیرا کمبود آب می تواند به حفره و عناصر پمپ آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که خط آب میزان پمپ مورد نیاز در دقیقه را برآورده می کند.

کاربرد ماشین لباسشویی خانگی

امروزه پمپ کارواش خانگی نقش عمده ای در تسریع و افزایش کیفیت و عملکرد نظافت و شستشوی انواع سطوح به ویژه سطوح وسیع و در مقیاس بزرگ داشته است. به این ترتیب با یک تصمیم و با توجه به بهترین راهنمای خرید کارواش در منزل می توانید بسیاری از فعالیت های خود را بهبود بخشید. زیرا ماشین لباسشویی های خانگی قابلیت بسیاری از کارها را دارند مانند شستشوی نمای ساختمان ها، شستشوی ماشین ها، شستشوی حیاط ها و مساحت های بسیار وسیع، شستن باربیکیو و تجهیزات صنعتی و خانگی، حذف شن و ماسه و آلودگی های محیطی که نباید یک به یک به هم وصل شوند. در واقع در برخی موارد مانند شستشوی پنجره و ماشین شویی و سایر فعالیت های مشابه می توانید از بخارشوی کارچر نیز کمک بگیرید که نتیجه خوبی خواهد داشت.

قطعات ماشین کارواش خانگی

کارواش خانگی وسیله ای ساده است که آب را با کمک برق پمپاژ می کند. این دستگاه آب لوله کشی معمولی را می گیرد و از فشار بالا برای تسریع جریان آب از طریق شلنگ با تفنگ استفاده می کند. حالا بیایید ویژگی های زیر را بررسی کنیم:

1. تامین آب برای کارواش خانگی

شیلنگ محل اتصال ماشین لباسشویی و منبع اصلی آب است. این دستگاه دارای فیلتری است که از ورود کثیفی و اجسام خارجی به داخل خودرو جلوگیری می کند و مانع عبور آن می شود. اگر این زباله ها وارد ماشین لباسشویی شوند، می توانند به کل ماشین به خصوص پمپ آسیب بزنند. همچنین اگر آلاینده ها از دماغه خارج شوند می توانند به خودروی در حال شستشو آسیب بزنند. گاراژ K4 Compact محصولی از برند کارچر است که با قوی ترین سطح بالایی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تمامی آلودگی های سطحی را از بین ببرد و تمیزی خوبی از خود به جای بگذارد.

2. موتور الکتریکی یا موتور بنزینی در کارواش خانگی

ماشین های کوچکتر معمولاً با برق کار می کنند، در حالی که ماشین های بزرگتر از موتور بنزینی استفاده می کنند. قدرت معمولی این ماشین‌شویی‌ها معمولاً 3-5 کیلو وات / 3.5-5.5 اسب بخار است. کارواش های بزرگ در محیط های صنعتی و بیرونی نیاز به موتور بنزینی دارند.

3. کارواش فشار قوی

این لوله نازلی است که خروجی آب فشار قوی دستگاه از آن خارج می شود. یک لوله معمولی نمی تواند فشار بالای آب عبوری از خود را تحمل کند. یک شلنگ فشار قوی از یک شبکه سیمی تقویت شده و دو یا چند لایه پلاستیک با چگالی بالا تشکیل شده است. مهم است که از شلنگی با درجه فشار بالاتر از پمپ دستگاه خود استفاده کنید، اما اگر کارواش شما شیلنگ اصلی داشته باشد، جای نگرانی نیست. به طور کلی، حاشیه ایمنی برای شیلنگ های کارواش خانگی حدود 300 درصد است، بنابراین اگر کارواش شما دارای 2000 psi باشد، شلنگ شما می تواند حداقل 6000 psi را تحمل کند. به عنوان مثال، ماشین لباسشویی خانگی هوشمند کنترلی K7 Premium که به عنوان قدرتمندتر واترجت خانگی کارچر شناخته می شود، قادر به انجام عملیات های مختلف نظافتی شامل شستشوی سطحی و عمیق در محیط خانه و خارج از خانه و باغ است. ، با فشاری معادل 180 نظافت زیادی انجام می شود.

4. پمپ آب برای کارواش خانگی

این قطعه قلب یک ماشین لباسشویی باکیفیت است. شاید از نظر عملکرد شبیه پمپ شناور دستی باشد. فقط با موتور الکتریکی یا موتور بنزینی پرسرعت کار می کند، نه به صورت دستی. هنگامی که موتور پمپ را با استفاده از میل لنگ به یک جهت می کشد، آب از شیر آب و ورودی مکیده می شود و هنگامی که پمپ در جهت دیگر حرکت می کند، از طریق فشار بالای آب به بیرون جریان می یابد. پمپ به گونه ای طراحی شده است که جریان آب حدود 1-2 گالن (4-8 لیتر) در دقیقه را تحمل کند.

5. نقش لوازم جانبی در فرآیند شستشو

بسته به چیزی که تمیز می کنید، می توانید از یک تفنگ ماشه معمولی استفاده کنید. تفنگ ماشه فقط زمانی آب را شلیک می کند که دسته فشار داده شود یا با یک قوطی اسپری یا برس چرخان برای جابجایی بین حالت های مختلف کار می کند. اتصالات الکتریکی با نیروی حرکت آب از میان آنها ایجاد می شود.

یک کلام پایانی

تا اینجا فهمیدم کارواش خانگی چگونه کار می کند. در بین برندهای موجود در بازار، کارچر به عنوان یکی از کاربردی ترین و پایدارترین تولیدکنندگان محصولات پاک کننده برای مصارف خانگی شناخته می شود. برخی از کارواش‌های خانگی این شرکت دارای یک نمایشگر LED بر روی تفنگ ماشه هستند که در آن می‌توانید سطح فشاری را که انتخاب کرده‌اید مشاهده کنید و پیدا کردن تنظیمات مناسب برای هر برنامه را آسان می‌کند. نظافت با کارواش خانگی کارچر علاوه بر عملکرد عالی در تمیز کردن، باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می شود، زیرا کارواش تنها 400-600 لیتر در ساعت مصرف می کند، در حالی که یک شلنگ استاندارد باغی حدود 3500 لیتر در ساعت کار می کند. صرفه جویی ما ترکیبی از زمان و مصرف آب است، زیرا فشار بالای آب نیز روند تمیز کردن را سرعت می بخشد.

دکمه بازگشت به بالا