اقتصادی

ضرورت مشورت دولت با کمیسیون کشاورزی در مورد حذف ارز ترجیحی

سخنگوی کمیته کشاورزی کنگره گفت: پیشنهاد ما در مورد لایحه بودجه 1401 این است که اگر دولت بخواهد از ارز ترجیحی خود خلاص شود، از اختیارات کنگره استفاده شود.

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت وگو با شبکه، درباره جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این لایحه بدون رایزنی با کمیسیون کشاورزی متولی امنیت غذایی کشور مطرح شد و در جلسه امروز این کمیته به این موضوع پرداخته شد.

کمیسیون کشاورزی تمام تلاش خود را کرد تا به لایحه ای که ارز ترجیحی حذف می شود، رأی نیاورد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی کنگره تاکید کرد که دولت باید قبل از ارائه این لایحه به کنگره با کمیسیون کشاورزی مشورت کند. دولت باید ابتدا نظرات نمایندگان و کارشناسان مرکز تحقیقات را جمع آوری و لایحه را به کمیته محیط زیست کشاورزی، جنگلداری و منابع آب ارسال می کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: دولت تمامی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را در این پرونده بررسی کرده است، اما این بدان معنا نیست که کنگره نباید کار خود را انجام دهد. پیشنهاد ما برای لایحه بودجه 1401 این است که دولت باید از اختیارات کنگره برای خلاص شدن از شر ارز ترجیحی استفاده کند.

آزادیخواه گفت: برای جلوگیری از این اتفاق از رئیس مجلس دعوت کردیم تا در این هفته مهمان کمیسیون کشاورزی باشد تا اولویت های خود را تشریح کند.

سخنگوی وزارت کشاورزی و جنگلداری در پایان با بیان اینکه نیازی به مخالفت با تخلیه 4200 تنی نیست، گفت: به نوعی می توان گفت مخالف هدر رفت منابع هستید. در شرایط فعلی در مورد ارز 4200 تومانی حیف عجیبی وجود داشت. پیام ما این است که این سیاست نباید به مردم آسیب برساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا