اقتصادی

سهم مالیات از اقتصاد کشورهای اروپایی چقدر است؟

فرانسه بالاترین نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را در اروپا دارد.

به گزارش شبکه ، طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، تا پایان سال 2019 ، نسبت مالیات به مالیات کل تولید ناخالص داخلی به مالیات به طور متوسط ​​41.1 درصد در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و 19 در 19 کشور عضو است. منطقه یورو به طور متوسط ​​41.2 درصد است. نسبت تولید ناخالص داخلی به مالیات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و درآمد مالیاتی حدود 47.4٪ از تولید ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهد.

رتبه بعدی دانمارک 46.9٪ و بلژیک 45.9٪ است. این نسبت در سوئد 43.6٪ ، در اتریش 43.1٪ ، در ایتالیا 42.6٪ و در فنلاند 42.3٪ بوده است. از طرف دیگر ایرلند کمترین نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی 22.7٪ و پس از آن رومانی با 26.8٪ و بلغارستان با 30.3٪ بود.

در مقایسه با سال 2018 ، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در 12 کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته است و قبرس رکوردار آن است و دانمارک در رتبه بعدی قرار دارد. از طرف دیگر ، بیشترین افت در این نسبت در بلژیک و یونان ثبت شده است که سوئد و فرانسه در جایگاه بعدی قرار دارند.

از میان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، انگلیس 36 درصد و نروژ 39 درصد است.

منطقه یورو شامل 19 کشور از جمله بلژیک ، آلمان ، استونی ، ایرلند ، یونان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، قبرس ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اتریش ، پرتغال ، اسلوونی ، اسلواکی و فنلاند است. آنها از خودشان استفاده می کنند. اتحادیه اروپا دارای 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو از جمله بلغارستان ، مجارستان ، لهستان ، دانمارک ، سوئد ، کرواسی ، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا