اقتصادی

آخرین وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت

مالیات بر خودروهای بالای یک میلیارد تومان یکی از پایه های مالیاتی جدید برای قوانین بودجه سال گذشته و امسال است که از انواع خودروهای سواری و دو نفره با شماره پلیس شخصی گران قیمت دریافت می شود.

به گزارش شبکه، بر اساس قانون بودجه سال گذشته، در اوایل دهه 1400، از مالکان انواع خودروهای سواری و دو نفره که دارای وسیله نقلیه موتوری بودند به شرح زیر مشمول مالیات می شدند:
1) نهادهای غیردولتی برای هر وسیله نقلیه با ارزش روزانه بیش از 1 میلیارد تومان.
2) شخص حقیقی که ارزش کل خودروها و کودکان زیر 18 سال بیش از یک میلیارد تن باشد.

این در حالی است که نرخ مالیات سالانه کل ارزش روزانه انواع خودروهای سواری و وانت دو نفره به شرح زیر است:

1- تا مبلغ 1.5 میلیارد تومان نسبت به مازاد 1 میلیارد تومانی معادل 1 درصد.

2- تا مبلغ 3 میلیارد تومان نسبت به مازاد 1.5 میلیارد تومانی معادل 2 درصد.

3 تا 4.5 میلیارد نسبت به 3 میلیارد تومان مازاد معادل 3 درصد

4- مربوط به 4 درصد مازاد 4.5 میلیاردی

بر اساس اعلام اخیر سازمان مالیاتی به شبکه، در سال گذشته حدود 50 تا 60 میلیارد تن مالیات در محل‌های شناسایی خودروهای لوکس ایجاد شده است. مجموعه بوده است

همچنین بررسی عملکرد درآمدی سازمان مالیاتی در دو ماهه نخست سال حاکی از وصول 50559 میلیون تومان مالیات بر خودروهای سواری و وانت دو نفره در این مدت است. اعداد انضباط شخصی گران قیمت

البته لازم به ذکر است که مالیات خودروهای لوکس در سال جاری همچنان اعمال می شود و به گفته مدیر اجرایی طراحی و تحلیل فرآیند مالیات خودروهای لوکس، اوایل سال جاری محاسبه شده است و ناجا موظف است آن اطلاعات را به: مسئولان مالیات؛ بنابراین مشخص نیست درآمد 5 میلیارد وون سازمان مالیاتی در دی و بهمن ماه سال جاری مربوط به خودروهای لوکس در خودروی سواری شناسایی شده در سال جاری است یا اینکه سال گذشته شناسایی شده است.

برای جمع آوری مالیات بر خودروهای لوکس در سال جاری، توجه به این نکته مهم است که کل آن استاندارد نیست و برای خودروهای بالای 1 میلیارد تن مالیات مشمول مالیات خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا