برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

سرم های پوستی چه عوارضی دارند

سرم‌ ها از محصولات محبوب مراقبت از پوست هستند که با فرمولاسیون‌های متفاوت برای رفع چروک، جوش، افزایش کلاژن سازی، مرطوب کنندگی و روشن شدن پوست به کار گرفته می‌شوند. سرم‌ های مختلف پوستی ممکن است خواص متفاوتی داشته باشند، چرا که فرمولاسیون این محصولات با یکدیگر متفاوت است. اغلب سرم‌ ها مایعاتی سبک با جذب سریع هستند که در مقایسه با کرم‌ها و لوسیون‌ها، درصد بالاتری مواد موثره را در خود جای داده‌اند. همراه ما باشید تا با و طرز تهیه سرم آبرسان خانگی آشنا شوید.

سرم یا کرم، کدام بهتر است؟

سرم‌ها به منظور رساندن درصد بالایی از اکتیوهای پر خاصیت به پوست طراحی می‌شوند. امروزه سرم‌های اختصاصی ریز مولکول و جذب شونده برای رفع انواع مشکلات پوستی از جمله جای جوش، منافذ باز، چروک و کدری پوست فرموله شده‌اند. ترکیباتی که در سرم‌ها وجود دارند، در هیچ کرم و لوسیونی یافت نمی‌شوند، چرا که سرم‌ها بدون نرم کننده و مواد پوشاننده فرموله می‌شوند و درصد بالایی از مواد موثرع را در خود جای داده‌اند. بیشتر سرم‌ها بر پایه ترکیبات آبی تولید و بدون چربی اضافی فرموله می‌شوند.

به گفته فرمولاتورها، سرم‌ها غنی‌ترین محصولات پوستی هستند‌ از مهمترین نقاط قوت سرم می‌توان به حضور بیشتر ترکیبات موثر و حذف شدن مایعات و ترکیبات اضافی از فرمولاسیون اشاره کرد. سرم‌های پوستی قویترین دوز از ترکیبات پپتاید، روشن کننده، ضد پیری و آنتی اکسیدان را در خود جای داده‌اند. جالب است بدانید که شما می‌توانید بدون داشتن نسخه این محصولات را برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی تهیه کنید.

فواید استفاده از سرم‌ آبرسان پوست

سرم‌ آبرسان پوست از جمله محصولاتی هستند که اگر به درستی انتخاب و خریداری شوند، می‌توانند فواید بسیار زیادی را برای پوست شما به همراه داشته باشند. از مهمترین فواید استفاده صحیح از سرم صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) جذب سریع تر به خاطر حضور ترکیبات اضافی کمتر و فرمولاسیون سبک در مقایسه با کرم‌ها و لوسیون‌ها
2) قابلیت استفاده کم به خاطر درصد جذب بالا و حجم کمتر مصرف
3) تسکین پوست‌های حساس و داشتن ترکیبات سبک و غیر آلرژی‌زا برای افراد با پوست‌های مستعد آکنه و چرب
4)کاهش خطوط ریز و چروک‌های پوستی به خاطر حضور اکتیو‌های ضد چروک و جوان‌ساز و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از تابش مستقیم نور خورشید
5) مشهود بودن نتایج استفاده از سرم پوست پس از مدتی کم به خاطر غلظت بالای ترکیبات فعال در مقایسه با محصولات پوستی دیگر
6)عدم ایجاد احساس سنگینی یا چرب شدن پوست به خاطر فرمولاسیون و بافت سبک و جذب خیلی سریع

انواع سرم آبرسان پوست صورت

امروزه سرم‌های پوستی روشن کننده، ضد پیری، ترمیم کننده و کنترل کننده جوش در بازار مشاهده می‌شوند. برخی از این سرم‌ها با اکتیوهای خاصی فرموله شده‌اند و برای کاربرد درمانی و پزشکی به کار گرفته می‌شوند. بهترین سرم ضد پیری و جوانساز پوست رتینول از مهمترین ترکیبات تقویت کننده فرایند بازسازی و ترمیم پوست سلول‌هاست. این سرم‌ها اغلب جایگزین طبیعی بوتاکس هستند و برای پیشگیری و درمان از چروک های پوستی ریز به کار گرفته می‌شوند. بهترین سرم ضد لک و روشن کننده پوست سرم روشن کننده پوست اغلب حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین c و ویتامین e هستند. این ترکیبات با جلوگیری از افزایش رنگدانه‌ها و ملانین سازی در پوست، به یکنواختی بیشتر رنگ پوست کمک می‌کنند.

امروزه از اسیدها و ویتامین‌های مختلفی در بهترین سرم پوست روشن کننده استفاده می‌شود. از مهمترین این ترکیبات میتوان به گلیکولیک اسید، اسید کوجیک، فرولیک اسید، عصاره قارچ گانودرما، ریشه شیرین بیان و لاکتیک اسید اشاره کرد. بهترین سرم آبرسان پوست مختلط، خشک و چرب ترکیبات آبرسان به افزایش شادابی و جوانی پوست کمک می‌کنند. هیالورونیک اسید یکی از مهمترین ترکیباتی است که با اتصال به کلاژن و افزایش جذب آب در پوست به کاهش علائم پیری و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند ‌، سرم‌های موضعی هیالورونیک اسید با اتصال به مولکول‌های آب موجود در لایه‌های سطحی پوست به کاهش چین و چروک‌های ریز و مینیمایز شدن منافذ پوستی کمک می‌کنند.

بهترین سرم ترمیم کننده برای جای جوش و رفع کدری پوست این اسیدهای ضعیف با از بین بردن پیوندهای بین سلولی، در نواحی حاوی ملانین، به  ریزش سلول‌های مرده و تغییر رنگ بافت پوست کمک می‌کند. اگر به دنبال ظاهری صاف، درخشان و رنگ یکنواخت‌تر هستید، از سرم‌های ترمیم کننده حاوی آلفا هیدروکسی اسید کمک بگیرید. بهترین سرم مخصوص پوست‌های مستعد آکنه سرم‌های ضد آکنه اغلب با ترکیبات گیاهی تسکین دهنده، جوش‌های فعال را خنثی و خاموش می‌کنند. سالیسیلیک اسید و نیاسینامید در کنار ترکیبات ضد التهاب و آبرسان به کاهش جوش‌های التهابی قرمز و التیام پوست کمک می‌کنند.

معرفی بهترین سرم ضد لک و روشن کننده

استفاده از سرم پوست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟ با تغذیه درست اپیدرم و لایه‌های آن پوستی جوان تر، روشن‌تر و صاف تر خواهید داشت. سرم‌ها اغلب فاقد چربی هستند و بدون ایجاد حس چسبندگی به تغذیه عمقی از سلول‌های اپیدرم کمک می‌کنند. این محصولات برای بسیاری از افراد قابل استفاده هستند. البته این محصولات برای  افرادی که با بیماری‌هایی مثل روزاسه، اگزما، و درماتیت سبوره درگیر هستند، مناسب نیستند. نفوذ سریع این مواد به داخل سد دفاعی تخریب شده پوست باعث بروز آلرژی و تحریکات التهابی جانبی خواهد شد. افراد با مشکلات پوستی این چنینی بهتر است از کرم‌های غنی از ترکیبات آبرسان و اکتیو‌های ضعیف تر کمک بگیرند.

بهترین سرم پوستی برای من کدام است؟

از آنجا که صنعت زیبایی به یک تجارت بسیار بزرگ تبدیل شده است، ممکن است شما هم گاها با تبلیغات گول زننده در سطح اینترنت مواجه شوید. اگر شما هم وسوسه به خرید سرم کاهنده منافذ لاکچری کوین شده‌اید و دوست دارید که برای کاهش لکه‌های پیری و کم کردن خطوط ریز یا افزایش طراوت و بستن منافذ پوست محصولات متفاوت را در روتین پوستی خود جای دهید، همراه ما باشید تا با خواص بهترین سرم پوست آشنا شوید. قبل از خرید محصولات پوستی و مراقبتی لازم است به شناخت دقیق نوع پوست بپردازید.

هشدار: استفاده همزمان بیش از دو اکتیو و سرم قوی می‌تواند باعث بروز آلرژی یا نتیجه عکس شود، چرا که برخی از ترکیبات موجود در سرم‌های غنی شده با اکتیو‌های درمانی ممکن است با هم تداخل داشته باشد و استفاده همزمان آن‌ها باعث بروز حساسیت بیشتر به نور یا افزایش هایپر پیگمنتاسیون در پوست شود. قبل از خرید انواع سرم پوستی بهتر است با اکتیوهای مورد نیاز پوست خود آشنا شوید تا بدانید بهترین سرم پوستی برای شما کدام است. بهترین سرم آبرسان برای پوست چرب و خشک افراد با پوست‌های دهیدراته و خشک باید به دنبال ترکیبات زیر در سرم پوستی خود باشند:

ویتامین ب ۳ علاوه بر افزایش سطح سرامید و چربی‌های ضروری پوست می‌تواند به کاهش خروج آب و حفظ رطوبت و آبرسانی پوست‌های چرب دهیدراته و خشک کمک کند. این اکتیو ضد التهاب باعث کمرنگ شدن لکه‌ها و بهبود خاصیت کشسانی پوست می‌شود و خواص چند جانبه برای پوست شما دارد. ویتامین e یک ویتامین محلول در چربی است که به افزایش مقاومت سلول‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو و جهش‌های سلولی کمک می‌کند. ویتامین e یک آنتی اکسیدان نسبتاً قوی است که خواص بسیار زیادی برای پوست‌های خشک و دهیدراته دارد. اسید گلیکولیک یک اکتیو ملایم برای لایه برداری از پوست‌های دهیدراته و خشک است که علاوه بر روشن شدن لک‌های سفید، به افزایش نفوذپذیری ترکیبات موجود در روتین پوستی نیز کمک می‌کند.

سرم صورت چیست؟

سرم آرایشی و مراقبتی صورت، نوعی محلول است که می تواند به راحتی و به صورت قطره چکانی روی پوست صورت ریخته شود. معمولا نیازی نیست که بعد از استفاده از سرم صورت، صورت خود را بشویید. می توانید از یک آبرسان خوب استفاده کنید و با خیال راحت، شب را به صبح برسانید. ار فواید سرم صورت می توان به خواص تغذیه کنندگی آن اشاره کرد. سرم صورت از مواد بهداشتی و آرایشی است که یکی از مهم ترین وظایف آن، تغذیه پوست صورت است. البته مواد مغذی موجود در سرم صورت، با توجه به نوع سرم و برند خریداری شده، کاملا متفاوت است.

چه زمانی از سرم صورت استفاده کنیم؟

سرم صورت را معمولاً برای جنبه درمانی و یا تغذیه پوست در قرار می دهند. اما اینکه آن را در صبح استفاده کنیم یا شب بسیار بستگی به ترکیبات سرم صورت و هدف شما از استفاده سرم دارد. نکته مهم این است که سرم صورت را همیشه قبل از آبرسان استفاده کنیم.  طریقه مصرف سرم طلا لاکچری کوین را در زیر توضیح داده ایم .

عوارض استفاده از سرم صورت

استفاده از هر محصولی ممکن است باعث بروز عوارض و ناراحتی های ناخواسته شود. این عوارض برای همه نیست و ممکن است از هر فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، یا برای فردی، اصلاً عوارضی نداشته باشد. از جمله عوارض سرم ضد جوش عبارتند از: سوزن سوزن شدن هنگام استفاده قابل توجه است که این عوارض نباید مدت زمان زیادی طول بکشد. اگر مدت زمان سوزن سوزن شدن یا سوزش زیاد شد، پوست خود را بشویید و از آن محصول استفاده نکنید. ایه برداری و افزایش کلاژن سازی کمک کنند. پوست یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های زیبایی همه ماست، برای داشتن پوستی سالم و زیبا از روتین پوستی معتبر و با کیفیت استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و خرید محصولات می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین مدت، بهترین نتیجه را با روتین‌‌های اختصاصی خود دریافت کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا