برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

آیا وازلین پوست را سفید میکند؟

 بهترین راهکار برای سفید کردن پوست

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که « آیا وازلین پوست را سفید میکند » و خواص وازلین برای پوست صورت چیست؟ خواص مرطوب‌کنندگی مهم‌ترین ویژگی وازلین است و از خشکی و ترک‌خوردگی پوست جلوگیری می‌کند. وازلین به خودی خود باعث روشن شدن یا سفید شدن پوست نمی‌شود. مصرف وازلین به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. در نتیجه پوست شفاف‌تر و یکدست‌تری خواهید داشت. همچنین استفاده از وازلین به ترمیم زخم‌ها و خراش‌ها کمک می‌کند و استفاده از آن برای افرادی با پوست‌های خشک و آسیب‌دیده به ویژه در فصل‌های سرد و خشک، بسیار مفید است. بنابراین برای روشن کردن پوست استفاده از وازلین خیلی روش مناسب و توصیه شده‌ای نیست.

برای یادگیری نحوه کار با این دستگاه‌ها و عرضه بهترین خدمات به زیباجویان به تکنسین‌های مراکز پوست و مو و زیبایی پیشنهاد می‌کنیم که در دوره های آموزشی پوست و زیبایی در تهران شرکت کنند. برای پاسخ به سوال «آیا وازلین پوست را سفید میکند؟» باید ابتدا به بررسی تاثیر وازلین بر پوست صورت بپردازیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مصرف وازلین برای پوست صورت، حفظ رطوبت است. این موضوع از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. وازلین برای از بین بردن جای زخم و سوختگی‌های جزیی هم مفید است؛ اما مصرف وازلین باعث سفید شدن پوست نمی‌شود. عواملی ژنتیکی و محیطی باعث تیره شدن پوست می‌شود و برای رفع این مشکل، روش‌های پزشکی انتخاب موثرتر و مناسب‌تری هستند.

استفاده از تیغ برای حذف موهای زائد یکی دیگر از دلایلی است که منجر‌به تیرگی پوست می‌شود. با مراجعه به مراکز زیبایی و استفاده از دستگاه‌های لیزر می‌توان جلوی بروز این مشکل را گرفت. تکنسین‌‌های مراکز زیبایی برای عرضه بهترین خدمات به مراجعه‌کنندگان می‌توانند از دوره‌‌های آموزش لیزر موهای زائد مراکز تخصصی پوست و مو و زیبایی استفاده کنند. تا اینجای مقاله در پاسخ به سوال «آیا وازلین پوست را سفید میکند» متوجه شدیم که وازلین برای رفع مشکلات پوستی مناسب است. اگرچه این ماده شیمیایی تاثیر مستقیم بر سفیدی و روشن شدن رنگ پوست ندارد، اما با رفع مشکلات پوستی به شفافیت و یکدستی آن کمک می‌کند.

در صورت ابتلا به التهاب پوستی، برای تسکین پوست تحریک‌شده و آسیب‌دیده نیز می‌توان از وازلین استفاده کرد. به‌عنوان مثال برای تسکین زخم‌های بعد از اصلاح، استفاده از وازلین تسکین‌دهنده خواهد بود. همچنین این ماده برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌های جزیی نیز به کار می‌رود. بسیاری از متخصصان استفاده از وازلین را به‌عنوان یک ماده مناسب برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک توصیه می‌کنند. در صورت حاد بودن مشکلات باید از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند دستگاه لیزر CO2 استفاده کنید. برای آموزش کار با دستگاه لیزر co2 می‌توانید در دوره‌های آموزشی مجموعه مای اسکین شرکت کنید. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که فواید وازلین برای پوست صورت چیست و برای رفع چه مشکلاتی می‌توان از آن استفاده کرد؟

استفاده از وازلین برای افرادی با پوست چرب یا مستعد آکنه ممکن است مناسب نباشد؛ زیرا وازلین باعث به دام افتادن چربی و آلودگی و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. این موضوع مشکلات پوستی را تشدید خواهد کرد. در‌صورتی‌که پوست صورت قبل از مصرف وازلین به‌خوبی تمیز نشود ممکن است پوست به عفونت‌های قارچی یا باکتریایی مبتلا شود. برخی افراد ممکن است نسبت به فرآورده‌های نفتی حساسیت داشته باشند و دچار تحریک پوستی شوند. در صورت بروز قرمزی، خارش، تورم یا التهاب باید استفاده از وازلین را متوقف کنند.

اگرچه برای بسیاری از افراد استفاده از وازلین بی‌خطر و مفید است، اما برای افرادی با پوست‌های خاص یا شرایط خاص پزشکی، ممکن است مناسب نباشد. همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر محصول جدید برای پوست از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. پزشک با‌توجه‌به تایپ پوستی و نوع مشکلتان بهترین دارو و روش درمانی را به شما معرفی خواهند کرد. روش هایفو یکی از بهترین راهکارها برای رفع مشکلات پوستی است که عارضه و دوره نقاهت ندارد. برای دریافت خدمات مورد‌نیاز باید به مرکز هایفوتراپی مراجعه کنید. یکی از مواد بهداشتی که در بین افراد به ویژه بانوان محبوبیت زیادی دارد، وازلین می باشد که این ماده دارای خواص زیادی می باشد و تاثیر بسزایی در بهبود جای زخم، بریدگی، زیبایی و سلامت پوست و مو دارد و در صورتی که از خواص این ماده اطلاع‌یابید، بیشتر از آن برای سلامت پوست و مو استفاده می کنید.

آیا وازلین پوست را سفید می کند؟

این ماده در اولین بار توسط رابرت آگوستین چیسبری در سال ۱۸۵۹ کشف شد و دارای مواد معدنی، پارافین و میکرو کریستال می باشد. وازلین با تاثیری که بر حذف سلول های مرده سطح پوست دارد، باعث کاهش کدری و تیرگی آن و افزایش درخشندگی پوست خواهد داشت به همین منظور از وازلین در تهیه کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود. وازلین باعث پوشش منافذ پوست شده و از پوست محافظت می کندو مانع از خشکی آن می شود، همچنین از تعریق بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند، زیرا حاوی پارافین موم بوده و تاثیر بسزایی در افزایش صافی و نرمی پوست دارد .

در صورتی که از وازلین به صورت روزانه استفاده شود امکان افزایش چربی پوست و براقی بیشتر آن وجود دارد، اما افرادی که پوست چربی دارند بهتر است از این ماده استفاده نکنند. بیشتر از وازلین  برای رفع خشکی و ترک پوست استفاده می شود، در واقع وازلین باعث افزایش چربی در پوست می‌شود و برای افرادی که پوست چربی دارند و یا پوست مستعد آکنه دارند، مناسب نمی باشد اما استفاده از وازلین برای افرادی با پوست حساس، اثرات منفی ندارد. وازلین رطوبت پوست‌تان را حفظ می‌کند. این ماده شیمیایی با مهر و موم کردن منافذ پوستی و نفوذناپذیری پوست مانع از خشکی آن خواهد شد. علاوه بر این با جلوگیری از تعریق بیش از اندازه میزان آب لازم برای پوست را حفظ خواهد کرد و بدین شکل پوست‌تان خشک نخواهد شد. وازلین برای صورت و  مرطوب بودن آن مفید است.

ردپای استفاده از وازلین به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد، زمانی که یک شیمیدان اهل بروکلین به نام روبرت آگوست (Robert Augustus) اولین درمان طبیعی پوست را به منظور برطرف کردن ساییدگی یا خراش روی آن در سال ۱۸۶۹ ابداع کرد. وازلین ترکیبی از پارافین، ریزبلورین‌های مومی شکل و روغن معدنی است. وازلین از خشکی و تعریق بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب با تعدادی از خواص وازلین آشنا خواهید شد که استفاده از آن می‌تواند برای رفع بسیاری از نیازهای روزانه‌تان مفید و قابل توجه باشد. یکی از ابتدایی‌ترین موارد مصرف وازلین استفاده از آن برای درمان زخم‌ها و خراشیدگی‌ها روی پوست بوده است.

خاصیت انسدادی وازلین باعث جلوگیری از آسیب‌های مختلف پوستی خواهد شد. به علاوه، وازلین مانع از ورود انواع باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌های مضر به داخل زخم‌ها خواهد شد و بدن می‌تواند بی‌وقفه و به شکل طبیعی شروع به ترمیم و درمان زخم‌ها کند. استفاده از وازلین برای ترک‌خوردگی روی لب‌ها هم مانند یک مرهم عالی خواهد بود. کمی وازلین را روی سطح لب‌های‌تان بمالید تا با حفظ رطوبت آن مانع از خشکی و در نتیجه ترک خوردن آن شوید. با توجه به اینکه وازلین باعث حفظ رطوبت پوست می شود، تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک دارد و همچنین روند پیری پوست را کاهش می دهد، به منظور جلوگیری از چین و چروک پوست و حفظ رطوبت آن، ابتدا صورت را با این شوینده مناسب آب سرد شستشو دهید،

سپس با حوله ای نرم و تمیز آن را خشک کنید و وازلین را بر روی پوست ماساژ داده تا به آرامی جذب پوست شود، به منظور افزایش جذب پوست با نوک انگشتان به آن ضربه بزنید، از ترکیبات اصلی وازلین پپتیدها می باشند که تاثیر بسزایی در افزایش استحکام و زیبایی پوست دارند، به همین منظور از وازلین می توان در درمان چین و چروک استفاده کرد، به منظور افزایش خاصیت وازلین می توان آن را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کرد و قبل از خواب صورتتان را شسته و سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید. به منظور افزایش زیبایی و شادابی پوست می توان وازلین و توت فرنگی را با هم ترکیب کرد تا به صورت خمیر شکل درآید، سپس این ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا