علمی و پزشکی

رژیم غذایی مفید برای مبتلایان به نوعی بیماری التهابی روده

افراد مبتلا به بیماری کرون اغلب سعی می کنند برای تسکین علائم ، نوع غذایی را که می خورند تغییر دهند و تحقیقات فعلی نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای برای آنها بهترین نتیجه را دارد.

به گزارش شبکه ، در این مطالعه ، متخصصان تغذیه رژیم کربوهیدرات (SCD) ، یکی از رایج ترین رژیم های غذایی در افراد مبتلا به بیماری کرون را با رژیم مدیترانه ای مقایسه کردند. پزشکان گاهی اوقات رژیم غذایی مدیترانه ای را برای سلامت قلب و نه بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون توصیه می کنند.

محققان آمریکایی دریافتند که هر دو رژیم غذایی علائم بیماری را تقریباً به طور مساوی کاهش می دهد ، اما نتیجه گرفتند که پیروی از رژیم مدیترانه ای آسان تر است ، بیماران ممکن است بیشتر ترجیح دهند.

محققان دریافته اند که نکته منفی در یک رژیم غذایی به خوبی کنترل شده این است که بیماران ممکن است به اندازه کافی کالری یا رژیم غذایی متنوعی دریافت نکنند و این امر باعث سهولت در تنظیم آن می شود.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، بیماری کرون بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و با درد و علائم شکمی مانند اسهال و التهاب مزمن مشخص می شود.

این مطالعه شامل 191 بیمار بود که هر کدام به مدت 12 هفته در یکی از دو رژیم غذایی بودند. رژیم غذایی بر روی علائم تأثیر داشت و در هفته 12 ، علائم در 42.4٪ از افرادی که رژیم غذایی با کربوهیدرات داشتند بهبود یافت. این آمار در گروه دیگر 40.2٪ بود.

به گزارش شبکه ، رژیم غذایی با کربوهیدرات شامل گوشت های خام ، میوه های تازه و سبزیجات غیر نشاسته ای است. همچنین مصرف برخی حبوبات ، غلات سبوس دار ، برخی از شیرین کننده ها ، میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و برخی محصولات لبنی را محدود می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای شامل مقادیر کمی گوشت قرمز و فرآوری شده از جمله میوه ها و سبزیجات تازه ، آجیل ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، غلات سبوس دار و مقدار کمی محصولات لبنی است که منبع اصلی چربی روغن زیتون است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا