علمی و پزشکی

بیماری کرونا توانمندی حوزه سلامت را محک زد

شبکه/ چهارمحال و بختیاری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: دانشگاه ها موتور محرکه ای هستند که به دلیل مسائل سیاسی نباید سرعت آن ها را کند کرد.

یونس پناهی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تاریخ 18 دی ماه با اشاره به اینکه چالش نسل اول دانشگاه در راه اندازی دانشکده پزشکی تنها آموزش است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال توسعه است. هیئت علمی یا سایر تخصص های این رشته ما سالم هستیم. با گذشت زمان، دانشگاه وارد نسل دوم شد، جایی که تحقیقات نیز علاوه بر دانشجویان انجام شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نتیجه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های نسل دوم، رتبه اول تولید دانش در حوزه مرجعیت علمی را کسب کرده‌ایم. حوزه.”

وی گفت: این درست است که دانشگاه‌های نسل دوم نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای این روزهای حوزه سلامت باشند. دانش به عنوان محصول تکنولوژی و نخبه گرایی.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه انتشار پایان نامه نباید هدف دانشجویان باشد، خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه های نسل سوم این است که پایان نامه در نهایت منجر به تولید شود. ما باید افکار، گردش ها و دستورالعمل هایی را که از دانش بیرون می آیند به محصول تبدیل کنیم.

وی گفت: دانشگاه ها فقط با کمترین هزینه تحصیل می کنند، بنابراین فارغ التحصیلان پزشکی جذب بازار کار نمی شوند و به همین دلیل مهاجرت می کنند.

دانشگاه‌ها نیروی محرکه‌ای هستند که نباید با مسائل سیاسی کند شوند. کرونا آزمایشی برای توانمندی های بخش سلامت بود. در حال حاضر، ما نزدیک به 100 درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری را داریم. خیلی بالا.» اما به حداقل ممکن رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تولید واکسن داخلی رشد خوبی داشته ایم و بسترهای مختلفی برای واکسن کرونا در ایران در حال تولید است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا