اقتصادی

توسعه مشاغل خانگی زمینه‌ساز توسعه اقتصاد کشور/بازاریابی و فروش محصول مهمترین چالش

شبکه / مرکزی یک تولید کننده فعال در بخش مشاغل مستقر در خانه گفت: “عدم اتصال صحیح به بازار یکی از مهمترین موانع توسعه مشاغل خانگی است و ما امیدواریم که بتوانیم آن را عملی کنیم و از صحیح و مداوم بودن آن اطمینان حاصل کنیم. اجرا شده طرح توسعه مشاغل خانگی. ”

ابوذر کریمی متولد 1987 است ، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و در زمینه موزاییک و منبت کاری می کند.

وی در گفت وگو با شبکه ، اظهار کرد: واقع در روستای عقداش از توابع شهرستان خنداب ، فرصت های شغلی برای 4 و 10 نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این کارگاه ایجاد شده است.

وی در مورد ظرفیت تولید این کارگاه گفت: “خروجی این کارگاه به نوع محصول و مقدار سفارش بستگی دارد اما می تواند محصولاتی با تیراژ بالا در بازار مصرف فراهم کند.” بیشتر محصولات غزالی و لک لک ها هستند که بسیار زیاد در گردش هستند و هر ماه بیش از هزار لک لک تولید می کنند و آنها را به بازار می فرستند.

کریمی فراتر می رود و با اشاره به موانع تولید در بخش صنایع دستی ، اضافه می کند که “بخش صنایع دستی مورد توجه قرار نگرفته و مورد ارزشیابی قرار نگرفته است ، اما به طور کلی هیچ مانعی یا مخالفتی با چنین فعالیت های تولیدی وجود ندارد” این منطقه نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی از جمله نبود بازارهای فروش خاص ، عدم پشتیبانی لازم از ادارات مربوطه و کمبود بیمه از مهمترین موانع توسعه ، افزود: ارتباط با بازار یکی از مهمترین موانع است ، در آینده امیدواریم که برنامه های جهاد دانشگاهی بتواند بازار را راه اندازی کرده و این مشکل را حل کند و منجر به اشتغال پایدار و تقویت انگیزه تولیدکنندگان شود. از سوي جهاددانشگاهي براي كسب و كار ما در دو بازار مكان ملي ، فروشگاه اتنترنتي راه اندازي شده است.

وی در مورد تأمین مواد اولیه گفت: “پتانسیل بالا و کشش خوب منطقه باعث می شود که مشکلی در زمینه تأمین مواد اولیه وجود نداشته باشد و توانایی منطقه تأمین مواد اولیه را تسهیل کرده است.”

طرفداران طرح توسعه مشاغل خانگی همچنین در مورد چگونگی فروش محصول صحبت کردند: “فروش به طور مستقیم یا از طریق … در فضای مجازی انجام می شود و زیرساخت های لازم برای داشتن یک بازار مصرف بهتر فراهم می شود.”

وی گفت: “حل مشکلات از طریق طرح مشاغل خانگی به حمایت لازم از ادارات مربوطه بستگی دارد و نباید به یک برنامه محدود شود ، بلکه باید در مرحله اجرا باشد تا شاهد رونق و جهش در تولید این محصولات باشد. “

وی در مورد مزایای توسعه مشاغل خانگی گفت: “توسعه مشاغل خانگی توسعه اقتصاد ملی را در سایه تقویت قدرت اقتصادی خانوارها به ارمغان آورده و به بستری برای افزایش تولید و رونق اقتصادی تبدیل خواهد شد. دروازه ورود افراد منفعل به بازار کار و تولید است. “

کریمی تأکید کرد: جهاددانشگاهی یک بازار اینترنتی به نام چیگل را راه اندازی کرد که فعالیت آن منجر به ایجاد و تقویت بازارهای مصرف شده است که منجر به افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

وی خواستار کمک در ارائه تسهیلات مقرون به صرفه و پشتیبانی عملی برای حل مشکل و تأمین نیاز تولیدکنندگان مشاغل خانگی شد و گفت: “ما امیدواریم که جهاد دانشگاهی بتواند توسعه مشاغل خانگی را در کشور داشته باشد. بر مشکلات پیشین غلبه کنید و اعتماد به قدرت توسعه فعالیتها را از طریق سیستم برنامه ریزی و اجرا و پیاده سازی تقویت کنید.

وی همچنین به مشاغل خانگی توصیه کرده است که مهارت های لازم برای تحصیلات مورد نیاز خود را کسب کنند تا بتوانند محرکی در برنامه های توسعه مشاغل خانگی خود باشند که می تواند درآمد خانوارشان را افزایش دهد.

قابل ذکر است که برنامه ملی توسعه مشاغل خانگی پس از آسیب شناسی قبلی توسط دبیرخانه سازمان مشاغل خانگی و دفتر پشتیبانی وزارت توسعه کارآفرینی و استخدام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طراحی و تصویب شد. برنامه سال 2017 و مطالعه داخلی و خارجی ..

برای اجرای و اجرای این طرح ، جهاددانشگاهی به عنوان یک سازمان توسعه ، واسطه و تسهیل گر ، باید اشخاص حقیقی و حقوقی را شناسایی و توانمند سازی (آموزش و مشاوره) کرده و آنها را به بازار متصل کند تا مشاغل خانگی آنها تثبیت شود. با استفاده از یک شبکه افقی عمودی شد.

طبق گفته های مدیریت جهاد دانشگاه ، این موسسه با استفاده از شبکه ملی متخصصان ، مشاوران و مجریان خود از توانایی های همه سازمان های دولتی و غیردولتی برای شناسایی حلقه ها و شکاف های از دست رفته در پروژه های مشابه قبلی استفاده می کند. حضور مشاغل خانگی خود را به ویژه در اقتصاد ملی بخش خصوصی توسعه دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا