اقتصادی

تاکید ستاد تنظیم بازار بر درج همزمان قیمت تولید کننده و مصرف کننده

رئیس گروه حمایت از تولیدکننده مصرف کننده بر درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده در ستاد تنظیم بازار تاکید کرد.

به گزارش شبکه، در راستای جلسه تنظیم بازار امروز، عباس تابش با درج قیمت تولیدکننده به منظور ایجاد بهره وری و رقابت سالم در عوامل عرضه و توزیع، نوسانات نامتناسب قیمت کالاها را به جز در نتیجه فازهای قبلی طرح شفافیت قیمت کاهش داده است. . . حذف تخفیف های بی اساس و غیر واقعی در ماه های اخیر، کاهش قیمت مصرف کننده در بیش از 8000 قلم کالا، اطلاع رسانی قیمت و آگاهی مصرف کننده، حذف واسطه های غیرضروری، جلوگیری از انباشت سرمایه و انباشت کالا در زنجیره توزیع و منافع عرضه های مجاز قانونی و زنجیره توزیع نظارت بر رعایت.

به گفته وی، برای اینکه مصرف کنندگان از این طرح منتفع شوند و قیمتی را که می پردازند کاهش دهند، همانطور که قبلاً تاکید شد، قیمت تولیدکننده و مصرف کننده را به طور همزمان وارد کالا کنند تا از چالش، سردرگمی یا تضییع حقوق مصرف کننده جلوگیری شود.

رئیس گروه حمایت از تولیدکنندگان مصرف کننده افزود: در طول دوره انتقال، با توجه به اینکه برخی اتحادیه‌ها در سطح خرده‌فروشی هنوز اقدامات لازم برای نمایش قیمت‌های مصرف‌کننده در قفسه‌ها یا کالاها را طبق بند 15 قانون نظام صنفی به طور کامل اجرا نکرده‌اند.» از روش قبلی تا روش فعلی به صورت مقطعی، علاوه بر قیمت تولیدکننده، از اجرای صحیح و همه جانبه مفاد قانونی ذکر شده توسط کلیه خرده فروشان واحد تولید/واردات محصول درج شده در مقطع، حداکثر قیمت مصرف کننده به عنوان مبنای قیمت گذاری، عامل پذیرفته شده است.

تابش گفت: شفاف‌سازی قیمت‌های تولیدکننده کالاها و درج همزمان آن با قیمت‌های مصرف‌کننده امروز در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب و مورد تاکید قرار گرفته است. یکی از طرح‌های کلان وزارت صنعت، شفاف‌سازی تجارت معدنی، روان‌سازی سیستم‌های توزیع و به‌روزرسانی روش‌های قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار، بر اساس ماده 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، فاز پنجم آن برای اجرا می‌شود. طیف وسیع تری از محصولات از ابتدای سال 2018. am. در ماه می.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا