برترین های کسب و کارعمومی

بهترین نرم افزار crm فارسی رایگان

CRM چیست ؟

برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگوییم که CRM که مخفف Customer Relationship Management که ما اون رو بیشتر با عنوان مدیریت ارتباط با مشتری می‌شناسیم.

برای اکثر مدیران، نرم افزار CRM رایگان می تواند دلیل قانع و راضی کننده ای برای کنار گذاشتن متدهای قدیمی مدیریت کسب و کار باشد. زیرا سی آر ام یا نرم افزار مدیریت مشتری، یک سیستم پیوسته برای تمام افراد موثر در یک سازمان است و برای تمام شاخه های مدیریت از جمله فروش، خدمات رسانی به مشتری، توسعه تجارت، استخدام یا بازاریابی راه های بهتری ارائه می دهد.

بسیاری از کسب و کارها نرم افزار CRM را برای آینده مشتری مدارانه و پر سود خود انتخاب کرده اند، اما اگر شما تازه کار خود را راه اندازی کرده اید یا با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است آماده پرداخت آنی هزینه برای خرید نرم افزار CRM نباشید. اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ مانند بسیاری از بهترین چیزهای زندگی، بعضی از نسخه های CRM نیز رایگان هستند. تفاوت این سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در کیفیت امکانات ارائه شده و مزایای آنهاست. پس باید به دقت آنها را بررسی نمود و مناسب ترین را انتخاب کرد .

بررسی‌ 10 نرم افزار CRM رایگان و برتر

نرم افزارهای CRM رایگان یک فرصت عالی برای تیم‌های شماست تا بتونن با امکانات این سیستم‌ها کار کنند و در نهایت ببینین آیا استفاده از این راهکارها ارزش افزوده‌ای رو برای کسب و کارتون به همراه میاره یا نه.

این موضوع به خصوص وقتی یک کسب و کار کوچک باشین خیلی اهمیت پیدا می‌کنه؛ چرا که هر هزینه‌ای که انجام میدین عملا بودجه‌ی شما رو برای تبلیغات و بازاریابی کاهش میده. از اونجایی که راهکارهای سی آر ام معرفی شده در این مقاله رایگان هستن، بدون هیچ دغدغه‌ای میتونین از این پلتفرم‌ها استفاده کنین و در فرصت مناسب به خرید نسخه حرفه‌ای گزینه انتخابی‌تون فکر کنین.

1) نرم افزار CRM رایگان Zoho

Zoho CRM برای کسب و کارهای کوچک یک پلتفرم خیلی خوب به حساب میاد که با رابط کاربری ساده، ماژول های متعدد با قابلیت سفارشی سازی، اتوماسیون کارآمد و ویژگی های مرتبط با شبکه های اجتماعی، ارزش بالایی رو ارائه میده.

اگر رایگان بودن برای شما خیلی مهمه، پلن بدون پرداخت با قابلیت استفاده توسط 3 کاربر یک شروع خیلی خوب محسوب میشه. این پلتفرم به شما اجازه میده تا گردش کار خاصی رو ایجاد و تعریف کنین، سرنخ‌ها رو مدیریت و عملیات‌های روزانه رو به شکل منطقی منظم کنین.

نرم افزار Zoho خیلی راحت با توییتر و فیسبوک ادغام میشه و اینطوری تقریبا به صورت بی درنگ میتونین به سرنخ‌های جدید رسیدگی کنین.

وقتی که استفاده از نسخه رایگان نظرتون رو به خودش جلب کرد، میتونین نسخه استاندارد Zoho رو با قیمت مناسب تهیه کنین. نسخه پولی امکانات بیشتری مثل پیش بینی فروش کارآمد و ردیابی KPI رو در اختیارتون قرار میده.

*** برای دانستن اطلاعات بیشتر راجع به KPI به صفحه KPI چیست ما مراجعه کنید ***

نسخه Enterprise یا سازمانی هم ویژگی‌های بیشتری مثل ردیابی قیف فروش به صورت مرحله به مرحله، مقایسه داده‌ها بین کاربران، تیم ها، مناطق، محصولات/خدمات و موارد دیگه رو به نسخه استاندارد اضافه می‌کنه.

نقاط ضعف

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Zoho هیچ قابلیتی رو برای ردیابی ایمیل یا اعلان‌های سرنخ فردی ارائه نمیده. اگر در کسب و کارتون با کاربران خاصی تعامل طولانی مدت فرد به فرد دارین، این موضوع میتونه مشکل ساز بشه.

رابط کاربری ممکنه کمی کند به نظر برسه. پرداخت هزینه برای ماژول‌های افزودنی Zoho برای اینکه کارایی بالاتری داشته باشه در نهایت میتونه هزینه‌های عملیاتی رو خیلی سریع بالا ببره. علاوه بر این، نسخه رایگان فاقد ویژگی‌های ارسال ایمیل به صورت انبوه هستش و به طور کلی برای سفارشی سازی در Zoho با محدودیت زیادی مواجه میشین.

2) نرم افزار CRM رایگان HubSpot

هاب اسپات یکی از بزرگت ترین فروشنده های موجود در بازار هستش که با Salesforce رقابت تنگاتنگی داره. این شرکت یک CRM رایگان رو برای کاربران نامحدود ارائه کرده که ویژگی های ابتدایی و ضروری رو در دسترس قرار میده.

نسخه رایگان HubSpot CRM این امکان رو به شما میده تا سرنخ ها رو تخصیص بدین و ردیابی کنین، فرآیند فروش رو مدیریت و گردش های کاری رو برای مدیریت بهتر سازماندهی کنین. همچنین شما میتونین تعاملات مشتری در هر کانال ارتباطی رو در یک مکان واحد ثبت کنین.

قابلیت ایمیل مارکتینگ خیلی جامع و ابزارهای بازاریابی ورودی درون گرا که روی دریافت بازدید موتورهای جستجو برای پست های وبلاگ تاثیر مثبت زیادی میگذاره هم در اختیار شما قرار داره.

این پلتفرم با G Suite و مایکروسافت آفیس سازگاری داره و همگام سازی و پیاده سازی داده ها رو به شکل یکپارچه و راحت انجام میده. قابلیت ادغام با Zapier، اشتراک گذاری آسون اطلاعات و مدیریت وظایف رو در برنامه هایی مثل Slack، Facebook Lead Ads، Google Sheets و غیره، تسهیل می کنه.

بسته های غیررایگان و الحاقی برای این پلتفرم، کارایی ذخیره سازی داده ها رو افزایش میده و امکان دسترسی به گزارش های پیچیده تر رو میسر می کنه. همچنین هوش مصنوعی جدید و فناوری های اتوماسیون پیشرفته تر با این بسته ها در دسترس شما قرار می گیره.

نقاط ضعف

نسخه رایگان اگرچه ویژگی های زیادی رو ارائه میده اما خیلی از اونها آنچنان قوی نیستن. این یعنی ممکنه مجبور بشین از محصولات بازاریابی، فروش یا مرکز خدمات هاب اسپات استفاده کنین. قابلیت سفارشی سازی محدود باعث میشه تا کسب و کارهای کوچک خاص نتونن اونطوری که باید کارهای بهینه سازی و پیاده سازی کارآمد رو انجام بدن.

3) پلتفرم CRM رایگان Freshsales

نرم افزار Freshsales یک راهکار تمام عیار اتوماسیون نیروی فروش برای تیم های فروش محسوب میشه. همه چیزهایی رو که یک فروشنده به اون نیاز داره در دسترس قرار میده؛ جذب سرنخ های با کیفیت، مشارکت در گفتگوهای متنی، ایجاد معاملات با بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی و پرورش روابط با مشتری.

به لطف قابلیت های ایمیل، تلفن، چت و تلفن Freshsales، فرآیند فروش و فعالیت های روزانه مربوط به بخش فروش خودکار میشه و نیروهای فروش زمان بیشتری رو برای فروش در اختیار دارن که در نهایت به افزایش کارایی و بهره وری اونها کمک می‌ کنه.

با موتور هوش مصنوعی Freddy، فروشنده ها میتونن بینش هایی رو در مورد بهترین معاملات و اقداماتی که باید انجام بدن تا به درآمد و فروش پیش بینی شده دست پیدا کنن مشاهده کنن. کسب و کارها میتونن با Freshsales گام بعدی رو به سمت مدیریت قدرتمند پایپ لاین بردارن. علاوه بر این، CPQ داخلی، تولید و به اشتراک گذاری قیمت و سایر دارایی های حیاتی فروش رو خیلی بی دردسر و راحت انجام میده.

نقاط ضعف

مثل خیلی از محصولات دیگه، بعضی از ویژگی های کارآمد و بهتر، فقط در پلن های ممتاز قابل ارائه هستش. از جمله مواردی که در نرم افزار Freshsales به صورت پولی در اختیارتون قرار می گیره میشه به به گردش کار مبتنی بر زمان، چند تا از ابزارهای چت بات و گزارش عددی پیشرفته اشاره کرد.

اما به طور کلی، نسخه های رایگان و اولیه میتونن نقطه شروع خیلی خوبی باشن و فراموش نکنین که همیشه شانس ارتقاء پلن خودتون رو هم دارین.

4) پلتفرم CRM رایگان Capsule

به نقل از breakcold.com نرم افزار Capsule به لطف رابط کاربری تمیز و نحوه استفاده آسونی که داره، نه تنها ارتباط شما با مشتری، بلکه تمامی روابط تجاری شما رو به سطح بالاتری ارتقاء میده. به جای ارائه ده ها ویژگی گسترده، کپسول توانمندی بالایی رو در مدیریت کارهای روزانه به شما میده.

خیلی سریع متوجه میشین که در پایپ لاین شما چی میگذره (مناقصه ها، تولید سرنخ، پیشنهادات، داده های مشتری و غیره) و تیم شما چه کاری رو در چه زمانی باید انجام بده.

پیدا کردن اطلاعات کلیدی با استفاده از Capsule خیلی راحته و لیست های مخاطبین رو میتونین از Gmail، Outlook و فایل های صفحه گسترده CSV و پایگاه داده وارد کنین.

اگر یک کسب و کار رو به صورت انفرادی یا با یک شریک اداره می کنین، نسخه رایگان کپسول (با پشتیبانی از حداکثر 2 کاربرد) میتونه یک انتخاب خوب باشه. نسخه حرفه ای دارای قابلیت ادغام با Zapier، G Suite، Zendesk، توییتر و Mailchimp هستش که به شما کمک می کنه اطلاعات رو جمع آوری و سرنخ ها رو از تمام اپلیکیشن هاتون جذب کنین.

نقاط ضعف

این طرح رایگان فقط در دسترس 250 مخاطب قرار داره و بنابراین ممکنه ناگهان متوجه بشین که برای ادامه استفاده از ابزار به ارتقای پلن نیاز دارین. هزینه پرداختی ماهیانه برای نسخه حرفه ای با توجه به امکانات و قابلیت هایی که درخواست می کنین میتونه تا حد زیادی بالا بره.

اما جدا از اون، برای ردیابی و تولید خودکار مخاطبین از ایمیل، باید همیشه اونها رو در Dropbox خودتون به BCC تبدیل کنین که فراموش کردن این کار خیلی آسونه و در نتیجه این قابلیت کلیدی رو ممکنه از دست بدین.

5) ابزار CRM رایگان Streak

Streak یک CRM کاملا ادغام شده در سرویس Gmail هستش که در صندوق ورودی اکانت جی‌ میل خودتون میتونین بهش دسترسی داشته باشین. ادغام شدن با یکی از پرکاربردترین ابزارهای ایمیل باعث میشه تا کاربران جدید خیلی سریع و راحت با اون ارتباط برقرار کنن.

نسخه رایگان استریک که برای استفاده شخصی در نظر گرفته شده (یعنی فریلنسرها و کارآفرینان انفرادی)، شامل ابزارهای اولیه CRM و ویژگی های خیلی جامع مرتبط با ایمیل هستش. قالب های ایمیل به شما اجازه میده تا ایمیل هاتون رو شخصی سازی و اونها رو با حجم بالا ارسال کنین. با این کار دیگه به بازاریابی ایمیلی به صورت انبوه نیازی ندارین.

برای پر کردن لیست های ایمیل خودتون میتونین بدون دردسر اطلاعات تماس و داده ها رو با استفاده از افزونه Streak CRM Importer از گوگل شیت بیرون بکشین و یا فایل های CSV آفلاین رو درون ابزار استریک وارد کنین. این یعنی دیگه لازم نیستش جاهای خالی فرم ها رو پر کنین و برای هر کاربر به صورت یک به یک ایمیل بفرستین.

با ردیابی ایمیل میتونین بفهمین چه کسی ایمیل شما رو خونده و در کدوم نقطه از جهان این کار رو انجام داده و حتی چند بار ایمیل تون رو خونده. این قابلیت به بهبود بینش تیم و به ویژه افزایش فروش کمک خیلی زیادی می کنه.

وقتی میدونین شخصی پیام شما رو میخونه و رفتارش رو کمی بیشتر درک می کنین، میتونین با پیگیری به شیوه ای که به موقع و مناسبه، فرآیند فروش رو جلو ببرین. شما میتونین از شیوه های ارسال ایمیل تکراری اجتناب کنین و روابط مناسب با مشتری رو پرورش بدین.

علاوه بر این، گزارش تماس ها و یادداشت های جلسه به شما کمک می کنه تا سابقه تعاملاتی به غیر از صندوق ورودی تون رو به صورت سازمان دهی شده بر اساس زمان و نوع پیدا کنین. همچنین میتونین با ایجاد هر تعداد پایپ لاین که فکر می کنین نیاز دارین، سرنخ ها و فروش رو مدیریت کنین.

در واقع حتی نسخه رایگان هم امکان ایجاد تعداد نامحدود پایپ لاین رو فراهم می کنه. یادداشت های درون برنامه ای رو نگهداری و سوابق رو به صورت متمرکز ثبت کنین. از ردیابی داده ها در مکاتبات تماس خودتون استفاده کنین و متوجه بشین که آیا سرنخ ها ایمیل های شما رو دیدن یا نه.

نقاط ضعف

استریک یک افزودنی در مرورگر وب هستش که وقتی دستگاه مورد استفاده رو تغییر بدین ممکنه اوضاع کمی پیچیده بشه. دلیلش اینه که در هر دستگاه جدید باید این افزونه رو دانلود کنین و مجددا به اکانت تون وارد بشین. با توجه به اینکه Streak یک CRM سبک هستش احتمالا برای فرآیندهای تجاری پیچیده تر کارایی زیادی نداره.

6) نرم افزار CRM رایگان Insightly

با دیدن نام Insightly در این لیست شاید خیلی از کاربرها تعجب کنن، چرا که شرکت سازنده به طور هدفمندی نسخه رایگان رو پنهان کرده. برای پیدا کردن این نسخه باید به قسمت پایینی صفحه قیمت پلن های Insightly برید.

در نسخه رایگان با ویژگی های نظارت بر پروژه و سوابق تماس که همگی در یک رابط کاربری تمیز و فکر شده در دسترس قرار می گیره، فرصت خیلی خوبی برای کسب و کارهای کوچیکه تا با CRM آشنا بشن. فیلم های آموزشی مختلف آماده شده تا شما رو به آسون ترین شکل با ویژگی های این نرم افزار آشنا کنه و زمان یادگیری و پیاده سازی رو به حداقل برسونه.

نرم افزار Insightly یک CRM فول استک هستش که مسیریابی سرنخ، اتوماسیون گردش کار، مدیریت مشتری و ابزارهای پایپ لاین رو به صورت یکجا ارائه میده. این نرم افزار بر پایه یک اصل اساسی تحت عنوان «پیوند رابطه» ساخته شده که شبکه پیچیده ای از تعاملات بین شرکت شما و مشتریان و رهبران شماست.

بخشی از این اصل به «پیوند دادن به رکورد» مربوط میشه که در اون دید جامعی نسبت به تمامی مخاطبین مرتبط با کسب و کارتون در کانال های ارتباطی مختلف پیدا می کنین. بنابراین میتونین متوجه بشین چه کسانی همدیگه رو میشناسن، چه کسانی با هم تعامل داشتن و این تعامل چه زمانی اتفاق افتاده.

قابلیت سفارشی سازی بخش عمده ای از جذابیت Insightly رو تشکیل میده. شما میتونین برنامه های سفارشی و تجسم داده ها رو برای ردیابی معیارهای کلیدی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی، ایجاد کنین.

فقط کافیه روی گزینه ها کلیک کنید و عناصر رو به قسمت های مورد نظرتون بکشید و رها کنین. با تنظیم مجوزها بر اساس نقش تجاری و یا بخش میتونین امنیت سازمانی رو برای ماژول های خاص، سوابق تماس و غیره مدیریت کنین.

این پلتفرم با G Suite و مایکروسافت 365 و همینطور Dropbox، Slack، Mailchimp، QuickBooks و تعداد زیادی برنامه دیگه ادغام شده که کارایی اون رو تا حد زیادی افزایش میده.

نقاط ضعف

نسخه رایگان این CRM فقط برای 2 کاربر قابل استفاده هستش. سیستم پشتیبان گیری از داده ها وجود نداره و محدودیت هایی در بخش ارسال ایمیل انبوه روزانه و ایجاد فیلدهای سفارشی برای هر رکورد از جمله نقاط ضعف این CRM به حساب میاد. علاوه بر این، برای دسترسی به ماژول های تخصیص سرنخ مفیدتر و دقیق تر باید به سراغ پلن های پولی برید.

7) نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان Airtable

یک CRM غیرسنتی و سبک با طراحی خیلی دقیق، زیبایی شناسی بالا و استفاده آسون. نسخه رایگان نرم افزار ایرتیبل خیلی مفیده و به کاربر اجازه میده تا تعداد نامحدودی پایه (Base) حاوی تعداد زیادی صفحات گسترده رو ایجاد کنه. برای هر پایه میشه 1200 رکورد رو تعیین کرد و هر پایه امکان ضمیمه کردن فایل تا حجم 2 گیگابایت رو در اختیار کاربر قرار میده.

پایگاه داده مدیریت گردش کار Airtable با هدف بازطراحی صفحه گسترده های سنتی ایجاد شده و به کاربر اجازه میده تا داده ها رو از مجموعه های مختلفی به همدیگه ارتباط بده و اونها رو به راحتی تفسیر کنه. وارد یا صادر کردن داده ها از طریق فایل CSV به آسونی قابل انجام هستش.

احتمالا دلیل اصلی علاقه مردم به ایرتیبل اینه که نرم افزار به خلاقیت و شخصی سازی اهمیت زیادی میده. داشبورد کارآمد با قابلیت کشیدن و رها کردن به شما اجازه میده تا فیلدهای سفارشی ایجاد کنین و اونها رو با عناصر مختلف شامل پیوست ها، یادداشت های متنی طولانی، چک باکس ها، پیوندها به رکوردهای جدول های دیگه و حتی بارکد پر کنین.

نتیجه این رویکرد صفحه گسترده های آماده یک پلتفرم همکاری همه جانبه هستش که عملکرد کلی CRM رو برای افرادی که ممکنه در برابر اکثر ابزارهای کسب و کار جبهه بگیرن، میسر می کنه. این موضوع باعث میشه تا Airtable برای استفاده توسط تیم هایی که به ترکیبی از ویژگی های تحلیلی، سازمانی و ارتباطات نیاز دارن، یک گزینه مناسب باشه.

نقاط ضعف

نکته مهم اینه که ایرتیبل در واقع هرگز قصد نداشت به عنوان یک CRM تجاری متعارف و کامل به حساب بیاد. این سیاست رو میشه در ویژگی های ساده و طراحی سبک این نرم افزار به وضوح دید. فرآیندهای کاری پیچیده تر و مدیریت وظایف احتمالا بیشتر از ظرفیت این پلتفرم هستش.

8) نرم افزار CRM رایگان Agile CRM

نرم افزار Agile CRM یک پلتفرم کسب و کار چندمنظوره و رایگان هستش که قابلیت های خوبی مثل نظارت پروژه، نمایه مخاطب، گزارش، پشتیبانی/خدمات و جدول زمانی رو ارائه میده.

سیستم تیکتینگ برای تیم های پشتیبانی از مشتریان امکاناتی شامل فرم های بازخورد، هلپ دسک، پایگاه دانش و هر چیزی که برای بهبود تجربه مشتری به اون نیاز دارین رو در اختیارتون قرار میده. قابلیت ادغام شدن با RingCentral و Twilio ویژگی های تلفن داخلی این CRM رو ارتقاء میده و تضمین می کنه که ردیابی مکالمه، ضبط تماس و انجام معامله از طریق خطوط تلفن به شکلی سازمان یافته و فوق العاده موثر قابل انجام باشه.

با قراردادن تقویم قرارها به صورت آنلاین شما میتونین تماس های صوتی و پیگیری های بعدی خودتون رو خودکارسازی کنین. علاوه بر این میتونین در فرآیند معامله، پروفایل های شرکت و مخاطب و ایمیل ها، اسناد درون برنامه ای رو پیوست کنین.

نقاط ضعف

اگر پلن خودتون رو از نسخه رایگان به طرح استارتر یا اولیه ارتقاء بدین، با یک جهش قیمتی کاملا معقول مواجه میشین اما اگر از اونجا به پلن رگولار ارتقاء بدین هزینه ای تقریبا 3 برابری رو باید به ازای هر کاربر پرداخت کنین. این میزان افزایش هزینه تا حدودی ناعادلانه به نظر میرسه و برای یک کسب و کار کوچیک احتمالا یک مانع قابل توجه به حساب میاد.

به غیر از این، نرم افزار Agile CRM گزینه های سفارشی سازی خیلی محدودی رو به شما ارائه میده.

9) نرم افزار CRM رایگان Apptivo

مجموعه راهکارهای تجاری مبتنی بر فضای ابری Apptivo تمرکز زیادی روی قابلیت سفارشی سازی داره. این شرکت نسخه اولیه خودش رو به صورت رایگان برای استفاده توسط حداکثر 3 کاربر ارائه می کنه. خیلی از ابزارهای اصلی که در برنامه های پولی می بینین به همراه فضای ذخیره سازی 500 مگابایتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیره.

برنامه تماس Apptivo (برای مدیریت تماس) کار وارد کردن داده ها از ایمیل ها و وب سایت ها رو آسون می کنه و به شما اجازه میده تا اطلاعات سرنخ، کلاینت و مشتری رو به سادگی جمع آوری کنین و درگیر فرآیند خسته کننده وارد کردن دستی نشین. برنامه های مدیریت Apptivo ابزارهای سازمانی تیمی و فردی رو در دسترس تون قرار میده.

اپلیکیشن Cases بهتون کمک می کنه تا مشکلات و تعاملات مشتریان تون رو مدیریت و ایمیل های مشتری رو به طور خودکار به تیکت تبدیل کنین. این برنامه با CRM، نظارت پروژه، صورتحساب و هر برنامه دیگری در اکوسیستم Apptivo ادغام میشه. اینطوری تمام اطلاعات مربوطه همیشه در دسترس اعضای تیم قرار می گیره.

اگر پا رو از طرح رایگان فراتر بگذارین متوجه میشین که پلن های قیمت گذاری Apptivo خیلی معقول هستن و همه ویژگی ها به جای اینکه به صورت جداگانه به فروش برسن، در کنار هم ارائه میشه که قطعا کسب و کارهای کوچک رو خوشحال می کنه.

نقاط ضعف

نسخه رایگان Apptivo تقریبا هیچ ابزاری رو در بخش بازاریابی به شما ارائه نمیده و از ادغام با ابزارهای ثالث هم پشتیبانی نمی کنه. رابط کاربری نرم افزار اگرچه در نهایت کارایی خوبی داره اما ممکنه کار کردن با اون برای بعضی از کاربرها خیلی راحت نباشه.

10) نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان SuiteCRM

نرم افزار SuiteCRM یک راهکار رایگان و متن باز رو ارائه میده که عملکردهای فروش، خدمات، پشتیبانی و بازاریابی رو به خوبی پوشش میده. کار کردن با نرم افزار تقریبا آسونه و زمان راه اندازی کوتاهی هم داره که در مجموع باعث شده SuiteCRM به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای متن باز در بازار تبدیل بشه.

داشبورد لحظه ای داده های دریافتی رو همگام سازی می کنه تا بتونین اطلاعات کافی در مورد وضعیت پروژه های باز، معیارهای پایپ لاین و درآمدها/هزینه ها رو به موقع دریافت کنین. اگر در کسب و کارتون یک بخش IT (یا یک یا دو نفر متخصص IT) داشته باشین، اونها میتونن از چیدمان سفارشی، ماژول و ابزارهای توسعه روابط که فروشنده CRM ارائه میده حداکثر بهره رو ببرن.

توانایی سفارشی سازی و تعداد زیاد افزونه های موجود در وب به SuiteCRM اجازه میده تا در مقاصد مختلف و تقریبا با هر سطح پیچیدگی به خوبی قابل استفاده باشه. علاوه بر این، SuiteCRM روی هر سیستم عاملی که فکرش رو بکنید مثل ویندوز، OS/X، اوبونتو، اندروید و iOS کار می کنه.

نقاط ضعف

اگر به پشتیبانی نیاز داشته باشین باید منتظر اعضای انجمن SuiteCRM بمونین که طبیعتا دریافت پاسخ رو تا حدودی کند می کنه. همونطور که میشه انتظار داشت نسخه رایگان از برخی جهات محدود هستش. ادغام ها و ویژگی ها نسبت به نسخه های پولی محصول، عملکرد ضعیف تری دارن.

به طور کلی، فروشنده هیچ گونه ادغام با نرم افزار ERP رو ارائه نمیده و بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی هستین که همه کارهای کسب و کارتون رو با اون انجام بدین، SuiteCRM احتمالا گزینه مناسبی نیست.

علاوه بر این، منبع باز بودن یک نرم افزار معمولا مساوی هستش با دوره یادگیری طولانی تر و متاسفانه این موضوع در مورد SuiteCRM صدق می کنه.

سوالات متداول

  1. نرم افزار CRM در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟
    نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به تسهیل کار تیم فروش یا اهداف دیگه‌ای مثل مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سازمان دهی سرنخ‌ها و مخاطبین، پشتیبانی مشتری، کمپین‌های ایمیل، امتیازدهی به سرنخ، اشتراک‌ها، ثبت نام‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیره
  2. آیا استفاده از CRM رایگان برای کسب و کار انتخاب درستیه؟
    امروزه دیگه مدیریت کارآمد یک کسب و کار حتی با اندازه کوچک و متوسط بدون استفاده از یک راهکار CRM خوب امکان پذیر نیست. بعضی از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک به علت محدودیت بودجه یا پایین بودن تعداد پرسنل شاید ترجیح بدن از راهکارهای رایگان استفاده کنن اما همونطوری که دیدین نسخه های رایگان راهکارهای CRM معمولا دارای محدودیت هایی هستن که بعضی از کسب و کارها رو با مشکل مواجه می کنه.

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا