برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب

بهترین روغن ها برای مو، آنهایی هستند که با وضعیت کنونی موهای شما تناسب دارند. به هر حال وقتی صحبت از درمان موهای ضعیف، خشک و شکننده می‌شود؛ روغن‌ تراپی یک گزینه رایج و البته تأثیرگذار است. روغن‌ تراپی با آب‌بندی کردن کوتیکول‌ها، نواقص مو را درمان کرده و به مرور آن را تقویت می‌کند. همه ما دوست داریم موهایی زیبا و پرپشت در عین حال سالم داشته باشیم، اما دلایل زیادی مانند استرس، عدم رسیدگی، تغذیه نامناسب، دلایل ارثی و … وجود دارد که باعث کم پشت شدن یا ریزش موی سر می شود. اما سوال اینجاست، چرا خانم های هندی موهایی سالم، پرپشت و بلند دارند؟ راز این درخشش و زیبایی، در استفاده از بهترین روغن برای پرپشت شدن مو است. خانم های هندی خواص محصولات گیاهی را می دانند و با خرید انواع روغن آرگان، زیتون، رزماری، مار، کرچک، کنجد و … از موهای خود مراقبت می کنند.

اهمیت استفاده از روغن برای رشد مو و موخوره

در زمان استفاده از روغن گیاهی برای رشد مو باید به جنس موها دقت شود. بهترین گزینه برای تقویت و رشد موهای افرادی که موهای چربی ندارند، استفاده از این روغن‌ها خواهد بود. البته افراد با موهای چرب نیز باید با احتیاط و  طرز درست از روغن‌های طبیعی استفاده کنند. به طور کلی روغن‌های گیاهی طبیعی حاوی املاح معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و مواد مغذی بسیاری هستند که قابلیت تأمین نیازهای مو را دارند. همچنین می‌توان این روغن‌ها را در شامپو ریخته و از مزایای روغن درمانی برای رشد مو بهره‌مند شد.

بهتر است قبل از روغن درمانی، علت ریزش مو را یافته و با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد غده تیروئید را بررسی کرد. زیرا به طور مثال کمبود آن موجب کاهش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های مو شده و ریزش مو را افزایش می‌دهد. این روغن‌ها در این امر بسیار کمک‌کننده هستند و در صورت عدم وجود مشکلات داخلی و هورمونی، می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب تقویت موها شوند.

انواع بهترین روغن گیاهی برای رشد مو

به روغن‌های گیاهی، تونیک مو نیز گفته می‌شود. انتخاب بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به پوست سر و جنس موها بستگی دارد. در ادامه انواع بهترین روغن برای رشد مو معرفی خواهد شد.

روغن نارگیل؛ یک روغن درمانی برای رشد مو

روغن نارگیل از میوه این درخت بدست می‌آید که جزو بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت پوست و مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب بسیاری بوده که می‌توانند بدون تبخیر به مو نفوذ کنند. همچنین انواع مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن نارگیل برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو ضروری هستند. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه، روغن نارگیل موجب کاهش از دست رفتن پروتئین مو می‌شود. این پروتئین‌ها در اثر انواع فرآیندهای شیمیایی نظیر رنگ کردن و صاف کردن موها با محصولات شیمیایی آسیب دیده و از بین می‌روند.

روغن نارگیل برای انواع مو مخصوصاً موهای خشک و آسیب‌ دیده قابل استفاده است. همچنین برای ترمیم موهای شکننده در طولانی مدت موثر بوده و به افرادی که رشد موی کندی دارند، توصیه خواهد شد. از مزایای استفاده از روغن نارگیل می‌توان به حفاظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و همچنین ترمیم موهای آسیب ‌دیده اشاره کرد. استفاده منظم و مداوم از این روغن درمانی برای رشد مو، از ریزش مو جلوگیری کرده و موجب رویش موهای سالم خواهد شد.

روش استفاده: به طور کلی، روغن نارگیل در دمای اتاق به حالت جامد است. با کمی گرم کردن این روغن می‌توان به راحتی از آن برای روغن تراپی استفاده کرد. چند قطره از روغن را به موها مالیده و بعد از گذشت حداقل 30 دقیقه، باید موها با یک شامپوی معمولی شسته شوند. بهتر است روغن نارگیل به صورت هفته‌ای یکبار برای حفاظت از موها مورد استفاده قرار داد.

پاکسازی ریشه های مو با روغن رزماری

از مهم ترین خواص رزماری، پاکسازی کف سر از میکروب های احتمالی و تقویت ریشه مو است. به عبارتی روغن رزماری با افزایش متابولیسم سلولی مو، به رشد و پرپشت شدن آن ها کمک می کند. وجود مواد مغذی در این عصاره طبیعی، مانع از خشک شدن مو و ایجاد شوره خواهد شد. لازم است بدانید روغن درخت چای مانند رزماری، خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند با رفع مشکلات پوست سر، به تقویت ریشه مو بپردازد.

روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا از دانه گیاه جوجوبا استخراج شده و بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند باشد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و به عنوان نرم کننده مو می‌توان از آن استفاده کرد تا از خشکی و شکننده شدن موها پیشگیری به عمل آورد. درمان شوره سر از دیگر مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. ویتامین C، ویتامین‌های B، ویتامین E، مس و روی از ترکیبات مهم موجود در این روغن هستند.

شما برای رشد مو به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده نیاز دارید. اگر فکر می‌کنید، کمبود ویتامین دارید و این مسئله عامل ریزش موی شماست، حتما به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که روغن جوجوبا موها را تقویت می‌کند، به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند موثر واقع شود. روغن جوجوبا همچنین موجب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. خشکی بیش از حد مو در بسیاری از موارد منجر به ریزش موها می‌شود. در این مورد به خوبی می‌توان از فواید روغن جوجوبا بهره گرفت.

روغن سیاه دانه برای مو

اگر به دنبال روغن برای جلوگیری از ریزش مو باشید، احتمالا روغن سیاه دانه نیز به شما معرفی می‌شود. تقریبا همه ترکیباتی که برای تغذیه مو به آنها نیاز دارید در روغن سیاه دانه وجود دارد. به همین دلیل به ویژه در طب سنتی از این روغن به عنوان بهترین روغن برای ریزش مو یاد می‌شود. روغن سیاه دانه از دانه‌های گیاه سیاه‌دانه استخراج می‌شود. این روغن حاوی تیموکینون است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار آمده و با حذف رادیکال‌های آزاد از بدن در جلوگیری از ریزش مو نقش دارد.

فواید روغن سیاه دانه برای مو را می‌توان اینچنین برشمرد:

  1.     بهبود شوره سر
  2.     تقویت رشد موها
  3.     افزایش رطوبت رسانی به موها
  4.     جلوگیری از ریزش مو
  5.     بهبود تحریک‌های پوستی در کف سر (تسکین پوست سر به دلیل خارش و …)

روغن بادام برای روغن تراپی مو

برای افزایش رشد و تقویت مو با روغن های طبیعی، می‌توان از روغن بادام استفاده کرد. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان است که از شکنندگی مو جلوگیری کرده و موجب رشد مجدد موها می‌شود. به افرادی که دچار کمبود مواد معدنی لازم برای مو هستند، توصیه می‌شود مقداری از این روغن درمانی برای رشد مو را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. روغن بادام برای افراد مستعد شوره سر و افرادی که موهایی با رشد کند دارند، بسیار مناسب خواهد بود. به طوریکه استفاده مداوم از این روغن موجب بلندتر و قوی‌تر شدن موها می‌شود.

روش استفاده: برای اثربخشی بیشتر روغن بادام، بهتر است گرم شده و سپس به پوست سر و موها مالیده شود. همچنین می‌توان روغن را از شب قبل به موها مالیده و سپس روز بعد موها با شامپوی مغذی شسته شوند. روغن بادام را بعد از شامپو زدن مو نیز می‌توان استفاده کرد تا از شکستگی موها جلوگیری شود.

روغن زیتون؛ روغن درمانی برای رشد مو

یکی از پرکاربردترین روغن‌های گیاهی برای تقویت و رشد مو، روغن زیتون است. این روغن همانند یک کراتین طبیعی برای موها عمل کرده و به علت وجود ویتامین E بسیار در آن، از ساقه مو محافظت می‌کند. روغن زیتون، بهترین انتخاب برای افراد با موهای کدر، خشک و وز خواهد بود. همچنین افرادی که موخوره و شوره سر دارند نیز می‌توانند از این روغن استفاده کنند.

روش استفاده: برای درمان مو، بهتر است از روغن زیتون به طور هفتگی استفاده کرد. در ابتدا موها باید دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم پوشانده و بعد از حدود 30 دقیقه قرار دادن موها زیر کلاه، باید با شامپو و آب ولرم شسته شوند.

روغن هسته انگور

در مقایسه با سایر روغن‌هایی که تا به این قسمت مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، روغن هسته انگور کمتر در بین مردم شناخته شده است؛ اما لازم است بدانید که روغن هسته انگور در مقایسه با سایر روغن‌ها تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در افزایش رشد موهای سر دارد. همانطور که از نام این روغن مشخص است آن را از هسته دانه‌های انگور استخراج می‌کنند. روغن هسته انگور حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. روغن هسته انگور چرب نیست و بی بو است که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

مزایای روغن هسته انگور در افزایش رشد مو

روغن هسته انگور شامل مواد مرطوب کننده است که باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و با تقویت ریشه مو رشد آن را افزایش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر موهای شما به خاطر انجام برخی فعالیت‌ها مانند رنگ کردن یا دکلره آسیب دیده و خشک شده است فواید روغن هسته انگور باعث تقویت آنها خواهد شد.

نحوه استفاده روغن  هسته انگور برای افزایش رشد مو

برای استفاده از فواید روغن هسته انگور برای افزایش رشد مو کافی است آن را به طور مستقیم روی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی پوست و موهای شما باقی بماند.

دکمه بازگشت به بالا