برترین های کسب و کارعمومی

بهترین راه برای طلاق گرفتن

با توجه به این که بیشتر وکلای گروه پارسای متخصص در دعاوی خانوادگی می باشند در مراجعات حضوری و تلفنی بسیار در مورد روند طلاق، راه های گرفتن طلاق سوال پرسیده می شود که امید داریم این متن مختصر بتواند جوابگوی سوالات هموطنان عزیز در مورد روش طلاق گرفتن باشد.با در نظر گرفتن این که مخاطب این گونه سوال خانم ها می باشند باید گفت در قانون ما اختیار طلاق با شوهر است و اوست که حتی بی دلیل می تواند با پرداخت حقوق همسرش او را طلاق دهد اما درخواست طلاق زن در صورت مخالفت شوهر، پروسه طلاق طولانی دارد و نیازمند ارائه دلیل اصطلاحا محکمه پسند به دادگاه است.

9 دلیل بسیار رایج که باعث طلاق و جدایی زوج‌ها می‌شوند • دیجی‌کالا مگ

گذشته از طلاق توافقی که نیازمند رضایت و تمایل هر دوی زن و شوهر می باشد اگر زوج مخالف طلاق باشد و زن وکالت در طلاق نداشته باشد ناگزیر باید پس از دادن دادخواست طلاق – که حتما توصیه می شود با وکیل باشد – یکی از موارد ۱۲ گانه شروط ضمن عقد – در فرض امضاء از طرف زوج – و یا عسر و حرج خود را به دادگاه اثبات نماید. دادسرای عمومی تهران در کدام منطقه قرار دارد و شرح وظایف آن چیست.

بهتر است قبل از هر اقدامی و حتی قبل از مراجعه به وکیل و دادگاه از مشاوره صاحبان تجربه و ترجیحا مشاورین خانواده برای برطرف کردن مشکلات خود با همسر کمک بگیرید زیرا به کرات گفته شده است که طلاق اولین راه بر حل مشکلات زوجین نیست اما اگر چاره کار را در نهایت جدایی تشخیص دادید بدون این که به تنهایی دادخواستی به دادگاه تقدیم کنید در ابتدا از مشاوره وکیل خانواده بهره مند شوید. پرونده های طلاق از طرف زوجه به تعبیر ما بسیار فنی است و علاوه بر تجربه وکالت نیازمند آشنایی کامل با قوانین، رویه قضایی و نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه دارد.

راههای طلاق برای زنان چیست؟( ۴ را مهم و اصلی طلاق از طرف زن)

جواب به این سوال طولانی و بسیار گسترده است اما اجمالا این که در قانون طلاق ایران مربوط به مسلمانان طلاق به دست مرد است و مرد هر وقت که بخواهد با پرداخت حقوق مالی زن می تواند از دادگاه درخواست طلاق کند ولی در خصوص زنان موضوع کاملا متفاوت است اگر طلاق زن توافقی نباشد و اگر زن حق طلاق (وکالت در طلاق) از شوهر نداشته باشد درخواست طلاق یکطرفه از جانب او از دو طریق کلی قابل پیگیری است:

۱-  در صورتی که زوج (مرد) چاپی سند ازدواج را امضاء کرده باشد و زوجه برای دادگاه اثبات نماید که یکی از شروط محقق شده است. خوبی طلاق از این طریق این است که در صورت اثبات و احراز یکی از دوازده مورد سند ازدواج – اگر توسط مرد امضا شده باشد – امکان طلاق با مهریه به درخواست زن فراهم است.

۲-   اثبات اگر اثبات شروط عقدنامه نباشد به ناچار باید از این طریق اقدام کرد که به نظر وکلای دادگستری پارسای در درجه دوم قرار دارد در موارد اثبات عسر و حرج از زوجه مهریه را هم بخواهد کار در عمل بسیار دشوار است.

۳-وکالت طلاق هم میتواند در عقدنامه شرط شود و هم به صورت مجزا در دفتر اسناد رسمی در ایران و یا سفارتخانه های ایران در خارج کشور تنظیم شود.

۴- با عنایت به این که مشاوره حقوقی خانواده در گروه وکلای پارسای رایگان است و با توجه به مراجعات مکرر موکلین و مشاوره گیرندگان سئوالاتی از این دست که، راههای گرفتن طلاق چیست؟ اگر زن طلاق بخواهد برای طلاق زن از شوهر چه باید کرد؟ راه طلاق گرفتن چیست؟ روش طلاق گرفتن چگونه است؟ شرایط طلاق گرفتن زن چیست؟ و راهکارهای طلاق زن از شوهر کدام است؟ و … از ما بسیار پرسیده می شود.

بهترین توصیه و جواب ما این است که برای طلاق زن به مشاوره اطلاعات ناقص و جسته و گریخته اطرافیان، دوستان و اقوام بسنده نکنیم. بهتر است برای مشاوره حضوری به نزد وکیل خانواده مجرب مراجعه کرد و با تعریف جزئیات مختلف زندگی – که ممکن است در نظر شما در طلاق تاثیری نداشته باشد – از او ارائه طریق بخواهید، شاید موقع دادن دادخواست طلاق نباشد شاید نیاز به دادن دادخواست دیگری در ابتدا باشد و …

مطمئنا وکیل خبره طلاق با پرسیدن سئوالات متعدد و پی بردن به زوایای آشکار و پنهان زندگی و روابط زوجین آنچه مناسب ارائه به دادگاه برای گرفتن طلاق باشد پیدا خواهد کرد و چه بسا که صادقانه موکل را با واقعیت رو به رو کند که درصد موفقیت کم است!

چون میدانیم که سخت ترین نوع طلاق ،دادخواست طلاق از طرف زن است برای رسیدن به نتیجه مطلوب بایستی حساب شده پیش رفت و دلایل محکمه پسند برای در اولین جلسه دادگاه طلاق به قاضی ارائه کرد این نکته را فراموش نکنید که بر طبق قوانین فعلی و جاری کشور طلاق زن بدون دلیل میسر نیست.

دعوای طلاق از جانب زوجه دارای جزئیات فراوان است و در هر پرونده شخصیت و شرایط زوجین برای به دست آوردن طلاق زن از شوهر بسیار تاثیرگذار است. نسخه ای در این مختصر و یا هر نوشته دیگر نمی توان برای همه پرونده های طلاق پیچیده موارد عسر و حرج با توجه به سن، تحصیلات، شخصیت و خانواده زوجه متفاوت باشد و بستگی به تشخیص قاضی رسیدگی کننده به پرونده دارد.

بعضی به سادگی تصور می کنند مثلا علی رغم مخالفت مرد (زوج) با گذشتن از حقوق مالی دادخواستشان حتما به نتیجه منجر خواهد شد اگر چه که گذشتن از تمام یا قسمتی از مهریه بی شک در تصمیم گیری قاضی در طلاق زن از شوهر موثر است ولی این همه راه نیست اما بدیهی است که اگر زوجه بخواهد طلاق را به دست آورد و عمده حقوق مالی او هم پا بر جا باشد نیاز به دادخواستی دقیقی و محاسبه شده است.

شهادت شهود، گزارش مددکاری، سوابق طرفین و … نقش بسزایی دارند. اثبات هر نوع اعتیادی از زوج مثل مواد مخدر، الکل، قمار، همچنین اثبات خیانت، ازدواج مجدد (دائم یا موقت)، ندادن نفقه، بیماری اعصاب و روان، بیماری جسمی حاد، نازایی (عقیم بودن)، سوء رفتار، سوء معاشرت، تهدید، توهین، پرخاشگری مستمر، هتک حرمت، رابطه زناشویی طولانی نداشتن، ارتباط کلامی طولانی نداشتن (قهر)، محکومیت های کیفری، ورشکستگی، ترک منزل، بیکاری تعمدی، مشکل اخلاق،، رابطه زناشویی نامتعارف، بی احترامی های مکرر و … در این راه موثر است. طلاق، پرونده ای طولانی و فوق العاده فنی است. راه های طلاق برای زنان کم نیست…

موارد زیر، زن می تواند از دادگاه درخواست طلاق کند و از راه های طلاق محسوب میشود

– عدم پرداخت نفقه زن و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت شش ماه.
– بدرفتاری غیر قابل تحمل مرد با زن و فرزندان.
– بیماری خطرناک غیر قابل درمان مرد در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد.
– بیماری روانی شدید مرد در زمانی که امکان فسخ نباشد.
– اشتغال مرد به کاری که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه می‌‌زند.
– محکومیت به حبس در حال اجرا از ۵ سال به بالا در شرایطی که مرد در زندان باشد.
– اعتیادی که به اساس زندگی خانوادگی ضرر بزند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد شود.
– ترک بدون علت خانواده یا غیبت یکسره به مدت ۶ ماه بدون دلیل موجه.
– محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب به جرمی، که اجرای مجازاتش آبرو و موقعیت زن را به خطر بیاندازد.
– بچه‌‌دار نشدن مرد پس از ۵ سال زندگی مشترک.
– مفقودالاثر شدن زوج به مدت طولانی به طوری که مدت ۶ ماه از زمان مراجعه زوجه به دادگاه گذشته باشد.

زندگی مشترک همیشه به نتیجه ی مطلوب نمی رسد و گاهی با شکست مواجه می شود. به همین علت احکام اسلامی که کامل ترین احکام مربوط به نکاح است راهی برای پایان دادن به زندگی با عسر و حرج مشخص کرده است. این امر که مکروه ترین حلال خدا شهرت دارد طلاق است که به موجب آن زندگی مشترک طرفین به صورت قانونی به پایان می رسد.

طرفین زمانی اقدام به گرفتن حکم طلاق می کنند که ادامه ی زندگی را برای خود غیر ممکن ببینند که این علت های مختلفی می تواند داشته باشد.در این مقاله به توضیح انواع راه های گرفتن حکم طلاق می پردازیم و ساده ترین و سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز به شما معرفی می کنیم.

برای گرفتن حکم طلاق راه های متفاوتی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. اگر برای دریافت حکم طلاق ، زمان برای شما اهمیت دارد ، در یک نگاه به این صورت است :

  • 1-توافق طرفین
  • 2-اخذ حق طلاق محضری
  • 3-داشتن حق طلاق عقدنامه ای

شاید در مرحله اول ، دریافت حکم طلاق از این راه ها سخت به نظر بیاید. ولی در این مقاله به شما توضیح می دهیم که این روش های دریافت حکم طلاق علاوه بر سریع تر بودن ، آسان تر از سایر روش ها نیز می باشند. مشاور حقوقی رایگان یکی از موفق ترین و پر مخاطب ترین خدمات موسسه حقوقی ما می باشد.

طلاق ممکن است غیر توافقی یا توافقی باشد و همچنین ممکن است به وسیله ی حق طلاق محضری ای یا عقد نامه ای نیز صورت بگیرد. فرایند طی کردن روند طلاق در هر کدام از موارد مذکور متفاوت است و هر کدام از نظر سهولت و سرعت تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بدیهی است که کسی به دنبال جدایی است ، سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز می طلبد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا