علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی هلندی ، یک گزارش مستقل نشان داد که ویروس Nipah ، که در چین میزان مرگ و میر تا 75٪ دارد ، یک خطر بالقوه برای همه گیری های زیر است: داروخانه هایی که در حال حاضر روی بیماری Covid-19 تمرکز دارند آماده مقابله با این بیماری نیستند.

گاردین با استناد به مدیر عامل بنیاد دسترسی به دارو ، گفت: “ویروس بیماری همه گیر دیگری است که نگران کننده است و اپیدمی بعدی می تواند یک عفونت مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و می تواند از طریق خفاش های میوه خوار گسترش یابد و باعث علائم شبیه آنفولانزا شود و به مغز آسیب برساند. براساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، این ویروس همچنین ممکن است با التهاب در مغز همراه باشد.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالا ، هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع بیماری واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از این کشور را ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​گزارشی در مورد دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 اقدامات 20 شرکت دارویی برجسته در سراسر جهان برای افزایش دسترسی به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، سایر اپیدمی های خطرناک نیز مورد توجه قرار نگرفته اند.

طبق گزارش دوسالانه بنیاد ، این یکی از 16 بیماری عفونی است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر کرده است ، اما هیچ پروژه ای این مورد را در خط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا