اقتصادی

بررسی سند همکاری ایران و چین در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیته اقتصادی شورای اسلامی از بررسی اسناد همکاری ایران و چین در این جلسه کمیته با حضور وزیر اقتصاد خبر داد.

مهدی طغیانی ظهر امروز (سه شنبه ، 15 فروردین) در مصاحبه با شبکه ، با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد ، گفت: در قسمت اول جلسه ، دژپسند توضیح مختصری ارائه داد. گزارش اسناد همکاری ایران و چین ؛ به گفته وزیر اقتصاد ، این همکاری یک سند راهبردی است و فقط جهت همکاری است و هنوز قرارداد یا توافق نامه ای برای بررسی در پارلمان وجود نداشته است ، اما در موارد خاص برای تصویب به پارلمان ارسال می شود به صورت لایحه تهیه چین – این همکاری با دولت است.

او اضافه کرد. “همچنین ، از آنجا که بخشی از این سند همکاری مشترکی است که شامل توافق بین بخش خصوصی است ، در صورت توافق طرفین می توان آن را اجرا کرد و در واقع نیازی به تصویب آن توسط کنگره نیست. کار در مورد موضوعات اصلی آنها باید بررسی شوند خیر ، بخش خصوصی متعهد به اجرای توافق نامه است.

توگیانی در مورد این تفاهم با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد گفت: “یکی از س questionsالات اصلی نمایندگان در مورد دژپسند این است که این درک چقدر در ارتقا cooperation همکاری موثر بوده است؟” وی توضیح داد که این درک به چین اطمینان می دهد که همکاری با ایران طولانی مدت خواهد بود و در زمینه های بیشتری وارد می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزیر اقتصاد همچنین گزارشی درباره درآمد سال قبل با بودجه مصوب 510 میلیارد تومان و تحقق حدود 530 میلیارد تومان منتشر كرد. بیش از حد انتظار

وی افزود: اکبر کمیجانی معاون رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت شاخص های مختلف شاخص های اقتصادی در سال 1999 و پیش بینی این موضوع مهم در سال 1400 را منتشر کرد. سال قبل ، 145 میلیون دلار ، تراز پرداخت ها (شامل حساب های جاری و سرمایه) منفی بود و طبق پیش بینی سال 1400 ، اگر نفت مطابق مفاد قانون بودجه فروخته می شد ، تراز فعلی مثبت بود.

در پایان سخنگوی کمیته اقتصادی کنگره گفت: “و طبق پیش بینی های بانک مرکزی ، اگر اتفاق خاصی نیفتد ، تا 20٪ تورم امسال رخ می دهد.٪ در سال 1999.”
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا