اقتصادی

از آغاز بررسی ۱۰ سند همکاری تا امضای نقشه راه تجاری

در نوزدهمین نشست جمهوری اسلامی ایران و کمیته مشترک همکاری های پادشاهی عمان، دو طرف نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری در زمینه استاندارد، تعرفه، حمل و نقل و تجارت در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری را امضا کردند. بانک، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و توسعه فرهنگ و گردشگری به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه، به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، نوزدهمین نشست کمیته همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان 19 بهمن ماه به ریاست وزیر امور خارجه در مسقط برگزار می شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت و صنعت، تجارت و توسعه، سرمایه گذاری پادشاهی عمان برگزار شد.

اقتصاد و تجارت، صنعت و معدن، بانکداری، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ، استاندارد، گمرک، بهداشت و درمان 5 کمیته کارشناسی هستند. بین نمایندگان دستگاه های اجرایی دو کشور در قالب

همچنین 10 سند همکاری بین ایران و عمان را که در زمینه های مختلف از جمله استاندارد، تعرفه، تجارت، حمل و نقل و ورزش در بر می گرفت، بررسی و موافقت شد تا مذاکرات مربوط به این اجلاس تا حصول توافق ادامه یابد. برای رسیدن به مرحله امضا الزامی است.

نتیجه مذاکرات در نوزدهمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران در قالب پروتکل همکاری به امضای وزیران تجارت، صنعت و نیرو و وزیر بازرگانی، صنعت و نیرو رسید. پادشاهی عمان پادشاهی عمان در مراسم اختتامیه در این دیدار دو طرف نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری در حوزه های استاندارد، تعرفه ها، حمل و نقل، بانکی، سلامت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و توسعه گردشگری را امضا کردند و در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری به توافقاتی دست یافتند. . .

پادشاهی عمان در نوزدهمین اجلاس کمیته مشترک با حضور وزیر صمت، دبیر کل سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان دستگاه های دولتی به نمایندگی از هیئت بزرگ بخش خصوصی در چارچوب برنامه دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با ایران شرکت کرد. کشورهای منطقه.

سازمان تجارت و توسعه ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و صنعت نفت و گاز رضا فاطمی امین – وزیر صمت را در این سفر همراهی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا