اقتصادی

بانک مرکزی برنامه ای دقیق برای حمایت از صادرکنندگان بازارهای هدف داشته باشد

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش شبکه ، در این نشست اسحق جهانگیری از توسعه صادرات به عنوان نیروی محرکه در بخش تولید در این نشست یاد کرد و گفت: “توسعه صادرات یکی از مهمترین عوامل دستیابی به جهش در تولید است ، زیرا وقتی بازار کالایی برای صادرات وجود دارد ، انگیزه هایی برای سرمایه گذاری و تولید در آن محصول وجود دارد.

“در حال حاضر ، برخی از محصولات بازار محدودی برای عرضه دارند و اگر شرایط لازم برای صادرات این محصولات و ارتباط با بازار بزرگتر فراهم شود ، رقابت ایجاد می شود و در نتیجه تولید افزایش می یابد ، قیمت ها بهبود می یابد و کیفیت بهبود می یابد. “او اضافه کرد. ما این محصولات خواهیم بود.

وی گفت: توسعه صادرات می تواند جهشی مثبت برای تولید در بخشهای صنعتی و کشاورزی باشد. محدودیت های فوری با برنامه های تولید و صادرات تداخل ندارد.

به احترام جهان ، با تأکید بر ضرورت حمایت بانک مرکزی و سایر سازمانهای مرتبط از صادرکنندگان ، بانک مرکزی برنامه های مفصلی برای کمک به صادرکنندگان در بازارهای هدف دارد تا صادرکنندگان ایرانی بتوانند با صادر کنندگان سایر کشورها برای جذب بازارهای هدف رقابت کنند. تأکید کرد که باید ساخته شود.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است ، افزود: کشاورزی را تأمین کنید.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات و گلوگاه های صادرات محصولات کشاورزی شناسایی و حل و فصل شده است ، ادامه داد: ما باید برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و تکمیل زیرساخت های صادراتی این محصولات برنامه جدی و دقیقی تنظیم کنیم تا در کوتاه مدت اثرات مثبت حاصل شود. گفت .

در این جلسه ، با حضور وزیر جهاد کشاورزی ، اقتصاد و دارایی و نمایندگان شورای اسلامی و کارگروه قضایی ، چندین احکام و پیشنهادات جهش تولید در گروه جهاد کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورالعمل ها به دستگاه های مربوطه ارائه شد. و به منظور تدوین برنامه های دقیق توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، بانک مرکزی از استراتژی های دستیابی به جهش تولید در بخشهای صادراتی و کشاورزی پشتیبانی خواهد کرد و در جلسات کارگروههای آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا