اقتصادی

تدابیر جدید بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان

بانک مرکزی مصوبه جلسه اخیر کمیته موضوع بند 2 را برای اجرا به دستگاه اجرایی ذیربط ابلاغ کرده است.

به گزارش شبکه، به نقل از بانک مرکزی، مصوبه فوق را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

1- صادرکنندگان عراق و افغانستان که هنوز اطلاعات پروانه صادراتی خود را در سامانه جامع بازرگانی ثبت نکرده اند، در بازه زمانی 12 فروردین 1395 لغایت 16 مرداد 1395، باید تا پایان سال 1400 اطلاعات خود را در سامانه جامع ثبت کنند. اقدام تجاری

2- سایر صادرکنندگان سال 1397 غیر از موارد مندرج در بند (1) مذکور باید تا پایان سال جاری با مراجعه به سازمان توسعه تجارت نسبت به ارائه درخواست با مدارک مربوطه و اخذ تاییدیه از مراجع ذیربط اقدام نمایند. کمیسیون تسریع بازگشت ارز به چرخه اقتصادی برای ارتقاء.

3- صادرکنندگانی که از تاریخ 21 فروردین 1395 تا 16 مرداد 1395 به کشورهایی غیر از عراق و افغانستان به صورت ریالی کالا فروخته اند، می توانند با تأیید کمیسیون اسناد و مدارک را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارائه کنند. افزایش نرخ انجام تعهدات با فروش ریالی در سامانه جامع معاملات با توجه به ثبت ثبت اطلاعات.

4- تا پایان سال 1398 و 1399 صادرکنندگان می توانند از یک یا ترکیبی از روش های مختلف برای تسریع و اقدام برای افزایش نرخ بازگشت ارز به چرخه اقتصادی و رفع محدودیت های مربوطه استفاده کنند.

5- صادرکنندگان دارای تعهد ارزی در سال 1397 که سفارش خود را قبل از انتشار فهرست اولویت کالاهای وزارت واردات و صادرات ثبت کرده اند (در صورت ارائه به دفتر کمیته اقدام ارزی محل استقرار درخواست و مدارک) و می تواند به میزان تعهدات ارزی خود در سال 1397 به تعهدات ارزی خود در محل صادرات در سال مذکور عمل کند.

6- به منظور رفع مشکل صادرکنندگان با تعهدات معوق ارزی کمتر از 5000 یورو، این گروه از صادرکنندگان تا تاریخ ابلاغ این مصوبه (دی الی دی ماه) از انجام تعهدات ارزی تا سقف مبلغ مذکور معاف هستند. ). 28، 1400).

7- عتبات عالیات (ستاد بازسازی عتبات عالیات یا طرف قرارداد شرکت مورد تایید ما) فروش ریالی از ستاد عتبات و شرکتهای صادرکننده کالا به عراق با نرخ مصوب خارج از کشور جهت بازسازی با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه جامع تجارت، کمیته اقدام مبادلاتی در صورت لزوم مشمول تعهدات ارزی صادراتی.

8- در صورتی که انتقال و فروش مجوز صادرات به واردکننده منجر به انتقال ارز و واردات نشده باشد، ارز صادرکننده مورد نظر در ازای تایید و ایجاد تعهد در قبال اقدام مقتضی با سازمان مالیاتی باید از تعهدات ارزی واردکننده کسر شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا