اقتصادی

افتتاح ۶ طرح ملی با سرمایه گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومانی

به گزارش شفاف ، فولاد گفت: علیرضا رزم حسینی همزمان با روز صنعت و معدن ، در مراسم افتتاحیه پروژه دولتی اداره سکوت ، در هفتمین حرکت تدبیر و امید برای جهش تولیدی حضور یافت ، فولاد گفت: تعداد واحدهای تولید کننده فولاد شمش در چین به 89 رسید.

به گفته وی ، در زمان شیوع ویروس کرونا ، این کشور با 13.3 درصد افزایش در تولید فولاد ، بالاترین نرخ رشد فولاد در جهان را در سال 2020 ثبت کرده است.

رشد صنعت 9.9٪ در سه ماهه آخر سال 1399

وی با توصیف شرایط صنعتی در کشور خاطرنشان کرد: “امروز ، اگر وضعیت تولید در کشور خوب است ، اگر کالاهای ایرانی به طور گسترده در بازار موجود است ، و اگر به تلاش کارآفرینان ، تولید کنندگان ، صنعتگران و معدنچیان اعتماد کنیم ، می توانیم از آنها بخاطر تلاشهایشان تحت بهانه روز معدنکاری صنعتی.

رزم حسینی ، با اشاره به نرخ رشد صنعتی کشور در سال گذشته ، خاطرنشان کرد: در سه ماهه چهارم سال گذشته ، این کشور 9.9٪ رشد صنعتی را تجربه کرده و رشد و تولید قابل توجهی را در بسیاری از کالاها و صنایع شاهد بوده است.

وزیر صنعت و تجارت با اشاره به فعالیت 72000 واحد فعال صنعتی و تولیدی در سراسر کشور ، گفت: “این واحدها زمینه اشتغال مستقیم 2542 نفر را فراهم کردند و به همراه پتروشیمی ها ، سهم بخش صنایع 75٪ صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد. “”

رزم حسینی بر اجرای سیاست های درون زا و برونزا در اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت به شرح زیر تأکید کرد: “در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی ، ما واردات مواد اولیه را به کارخانه های خود ارائه می دهیم و مفتخریم که در سه ماهه اول شاهد بیش از 50٪ افزایش محصول و تولید محصول هستیم.

اجرای یک طرح عظیم برای آزادسازی 6000 منطقه و مین غیرفعال در سراسر کشور

وی با اشاره به آمارهای رسمی مربوط به بخش معدن کشور گفت: در حال حاضر 6130 معدن فعال در سراسر کشور داریم که ظرفیت اشتغال مستقیم 245000 نفر را فراهم می کند.

وزیر صمت با اشاره به اجرای یک طرح عظیم برای آزادسازی 6000 منطقه غیر فعال و مین در سراسر کشور ، افزود: با برگزاری یک برنامه حراج باز از مناطق حراج و اکتشاف ، 6000 منطقه و معدن غیرفعال در سراسر کشور برای احیای مجدد از طریق جابجایی آزاد شدند. مجوز برداشت ، گواهینامه های کشف و توسعه این معادن با فرصت برابر و شفافیت در پنج ایالت مناطق جنوبی کرمان ، آرس ، ماکو و کسینگ انجام شد.

ثروت خاموش شش پروژه ملی را با سرمایه گذاری 357.7 میلیارد تومان و اشتغال 881 نفر آغاز به کار می کند

وزیر صمت ادامه داد: شش پروژه با دستور رئیس جمهور امروز به بهره برداری می رسد ، با سرمایه گذاری کل 357.7 میلیارد تومانی و ظرفیت اشتغال 881 نفر به بهره برداری می رسد.

رزم حسینی با ذکر جزئیات و ویژگی های پروژه ای که همزمان با روز صنعت و معدن راه اندازی می شود ، موارد زیر را روشن کرد. پروژه شمش فولاد پارس بوتیل یزد ، پروژه توسعه دخانیات GTI پارس سلطانیه ، پروژه تولید کاشی و سرامیک اشکذر اشکذر یزد ، پروژه جابجایی و ذخیره سازی صادرات اسید سولفوریک کرمان و بندرعباس ، پروژه پخت و هیدراتاسیون پروژه ذوب آهن اسفنجی اهر و اردکان پروژه آهک پروژه ای است که به دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. نیاز ، پتانسیل صادرات کشور را افزایش دهید.

همزمان با روز صنعت و معدن ، طبق گفته شفاف ، شش پروژه ملی ثروت خاموش که 357.7 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده بود ، از طریق کنفرانس ویدیویی با حضور رئیس جمهور راه اندازی شد. این شش پروژه بزرگ صنعتی و معدنی به کمک ویدئو کنفرانس در هفتاد و هفتمین مراسم افتتاحیه دولت در روز پنجشنبه ، 10 ژوئیه ، تحت هدایت رئیس جمهور و حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت مورد استفاده قرار گرفت.

این پروژه با سرمایه گذاری در مجموع 357.7 میلیارد تومان و ایجاد 881 شغل جدید در استان های یزد ، زنجان ، هرمزگان و آذربایجان شرقی اجرا شده است.

طرح شمش فولاد پارس بوتیل یزد ، طرح توسعه دخانیات فرآوری شده شرکت GTI پارس سلطانیه ، طرح تولید کاشی و سرامیک سنگهای یزد اشکذر ، طرح جابجایی و ذخیره سازی صادرات اسید سولفوریک کرمان و بندرعباس ، اهر و طرح آهک و هیدراتاسیون اردکان اسفنج وجود دارد پروژه گندله سازی شرکت آهن ، پروژه ای که با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا