اقتصادی

۲ میلیارد دلار در کرمانشاه سرمایه گذاری می کنیم

شبکه / کرمانشاه وزیر نفت از سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری این وزارتخانه در زمینه های پتروشیمی و گاز در استان کرمانشاه خبر داد.

بیژن نامدار زنگنه امروز (19 بهمن) با اشاره به راه اندازی چهارمین کارخانه پتروشیمی در استان کرمانشاه در اسلام آباد غرب در نشست اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه اظهار داشت: این مرکز به سومین قطب پتروشیمی کشور تبدیل شده است.

وزیر نفت با تشریح برنامه ها و سایر برنامه های اداره نفت در استان کرمانشاه که با همکاری استاندار کرمانشاه و مشاوران پروژه در حال انجام است ، اعلام کرد و افزود که 2 میلیارد دلار در این استان سرمایه گذاری خواهد کرد. ما در حال بررسی کار هستیم.

او افزود: “شهرهای گیلانغرب و سرپل ذهاب دارای میدان های گازی هستند. در این سرمایه گذاری ، ما تصمیم گرفتیم برای شیرین سازی این گازها یک پالایشگاه گاز در گیلان غرب ایجاد کنیم. پروپیلن را تا 500000 تن تغذیه کنید ، و غیره.

وی از بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: “در این راستا ، ما در نظر داریم بخشهای فنی و تخصصی محلی را برای آموزش این نیروها با استفاده از بخشهای فنی ویژه در این پروژه فعال كنیم. نیروهای ویژه محلی.” از این پس ما قصد داریم این واحدها را آموزش دهیم. باید احداث شود.

زنگنه همچنین از سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری هلدینگ خلیج فارس در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: صنعت تولید خود را برنامه ریزی کنید. “بیایید اکسید اتیلن را از چربی آزاد کنیم.

وزیر نفت افزود: “یکی از این پارک ها در منطقه اوراما نات خواهد بود.”

زنگنه همچنین به نیاز ایالت برای راه اندازی پالایشگاه آناهیتا اشاره می کند و می افزاید: “متأسفانه هنوز کاری در مورد این پروژه انجام نشده است و همه ما باید این پروژه را شروع کنیم.”

وزیر نفت در مورد اینکه از نعمت گاز 95 درصد مردم محلی برخوردار هستند ، گفت: 150 میلیارد تومان برای گازرسانی در استان هزینه شده و اعتبارات بیشتری برای تعادل بخشی گازرسانی بین شهرهای محلی مورد نیاز است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا