علمی و پزشکی

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک تصور غلط است زیرا این یک تصور غلط در مورد عوارض جانبی آب آشامیدنی است! به طور خلاصه ، مسئله این است که وقتی آب می نوشید ، معده شما پر شده و سریع تر احساس می کنید. بنابراین ، برخی افراد هنگام سیراب برای سرکوب اشتها و کاهش وزن ، آب می نوشند ، اما این ایده کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید به این واقعیت علاقه مند باشید که آب معدنی یکی از نوشیدنی های پرفروش در رستوران ها است! با توجه به فروش و توزیع آب بطری در رستوران ها ، ما می دانیم که افراد زیادی عادت دارند که بین یا بعد از غذا آب بنوشند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت که نوشیدن آب از غذا به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما می تواند باعث چاقی و نفخ شود.

بسیاری از افراد در مورد کم کردن وزن با نوشیدن آب بین وعده های غذایی اشتباه درک می شوند ، زیرا مردم فکر می کنند اگر ظرفیت گلابی را با آب اشغال کنند می توانند جلوی خوردن را بگیرند.

در این باره باید بگویم که می توانید قبل از کاهش وزن 2 لیوان آب ساعت و یک ساعت و نیم بنوشید. با این وجود ، شما نباید 30 دقیقه قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

عوارض نوشیدن آب با مواد غذایی غیر از چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی درست نیست و حتی از دیدگاه اسلامی نیز وجود دارد. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش به برخی از این دلایل می پردازیم.

آیا نوشیدن آب هنگام خوردن باعث چاقی می شود؟

1- ضعف معده ناشی از نوشیدن آب با غذا

اگر در طولانی مدت به این عادت وارد شوید ، در نهایت درد و ضعف شکم را در معده خواهید دید. نوشیدن آب و مایعات هنگام غذا خوردن ، روند هضم را دشوارتر کرده و درنهایت به مدت طولانی منجر به مشکلات دیگر معده می شود.

2- نوشیدن آب در هنگام غذا و حالت تهوع

پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب ، ممکن است با مشکل شدن روند هضم ، حالت تهوع را تجربه کنید. مخصوصاً اگر کمی آب سنگین یا مایع بنوشید. آب باقیمانده ، آب راکد است که برای مدت طولانی در ظرف باقی می ماند.

برخی افراد ترجیح می دهند یک گالن بزرگتر بخرند زیرا یک کولر آب 20 لیتری ارزانتر از یک گالن کوچک است. بنابراین ، اگر از آب معدنی برای مدت طولانی استفاده نشود ، آن راکد و بوی بد خواهد داشت. البته ممکن است دلایل دیگری برای تهوع بعد از غذا وجود داشته باشد ، اما معمولاً در افراد دارای معده حساس بیشتر است.

3- مشکلات گوارشی و یبوست

ممکن است شما علاقه مند باشید که یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یکی از مهمترین دلایلی که در نهایت منجر به یبوست می شود این است که افراد قبل از غذا معده خود را با نوشیدن آب یا مایعات خنک می کنند!

معده انسان برای هضم غذا به تب معده و همچنین آب گوارشی نیاز دارد. هنگامی که قبل از یا بین وعده های غذایی آب سرد یا مایع می نوشید ، از این گرما خلاص می شوید. علاوه بر گرما ، آبهای گوارشی لازم برای هضم غذا با نوشیدن آب از بین می روند.

البته این مایع کاملاً از بین نمی رود ، اما خوب است بگوییم که از حالت اولیه خود خارج است و دیگر نمی توانید غذا را هضم کنید.

سرانجام با خنک شدن معده ، مایعات دستگاه گوارش ضعیف می شود و معده سنگین تر می شود ، انواع عوارض جانبی مانند ضعف ، چاقی و درد شکم بروز می کند.

آیا نوشیدن آب هنگام خوردن باعث چاقی می شود؟

چرا اگر در حین غذا آب بنوشم چاقی ایجاد می شود؟

اگر هنگام غذا خوردن آب بنوشید ، آب گوارشی شما وضعیت آنها را از دست می دهد و در نهایت نمی توان هضم کرد. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و برخی دیگر از عوارض ناشی از نوشیدن آب در هنگام غذا خوردن است ، فرد اشتهای خود را از دست می دهد و در طول روز انرژی ندارد.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا نمی دهند سرانجام چاق می شوند. اگر فردی هستید که در هنگام خوردن غذا عادت به نوشیدن آب دارید ، سعی کنید این روش را به روش های دیگر بشکنید.

به عنوان مثال ، نوشیدن آب در ساعات مختلف روز عطش شما را خاموش می کند بنابراین نیازی به نوشیدن آب در بین آن نیست. این عادت را به روشی متفاوت توسعه دهید. به عنوان مثال ، اگر در خارج از منزل کمی آب بخرید و نگه دارید ، باید بدن خود را آب کنید.

به طور کلی توصیه می شود اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی دارید ، سیگار را ترک کنید. اگر فکر می کنید کنار گذاشتن این عادت ها برای شما دشوار است ، می توانید با مراجعه به سایت سورپرایز و خواندن درمورد مقالات آب آشامیدنی و عوارض جانبی عادت های بد و آشنایی با بیماری های مختلف و عوارض جانبی ، راه خود را پیدا کنید. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا