علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۳ دی ۹۹/ شناسایی ۶۲۶۱ بیمار و ۱۵۳ فوتی جدید

آفتاب‌‌نیوز:

سیما سادات لاری روز چهارشنبه آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا ویروس قلب و مرگ و میر در ایران را منتشر کرد. تا ظهر امروز (23 دسامبر 2016) در 24 ساعت گذشته ، مطابق با معیارهای تشخیصی نهایی ، 6261 کرونا 19 بیمار در داخل کشور تأیید شده و 1000 و 75 نفر در بیمارستان بستری شده اند. با این حساب ، تعداد کل بیماران COVID-19 در سراسر کشور به 1،177،04 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “خوشبختانه تاکنون 914194 بیمار بهبود یافته یا مرخص شده اند.” علاوه بر این ، 5419 بیمار مبتلا به Covid-19 از وضعیت شدید این بیماری مراقبت می کنند و تاکنون 7201567 مورد آزمایش تشخیصی Covid-19 در کره انجام شده است.

لاری گفت: “در حال حاضر ، طبق آخرین تجزیه و تحلیل ، 205 شهر نارنجی ، 243 شهر زرد و هیچ شهری قرمز نیست.”

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گلستان با همکاری وزارت بهداشت ، بسیجیان شورشی و هلال احمر و اهدا کمک های مالی به 2 هزار و 600 خانوار فقیر در این ایالت ، گفت: در بندرگز ، گیلان ، رامسر در استان گلستان و رضوانشهر در استان نوشهر ناپایدار است.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا باعث ایجاد کرونا 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شد و در مدت زمان کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافت و منجر به همه گیری بیماری (همه گیری جهانی) در مارس (فوریه 2020) در سازمان بهداشت جهانی شد. تایید کرده است.

طبق آمار رسمی ، کووید 19 بیش از 77 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است و بیش از 1.7 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران بدون در نظر گرفتن تعداد مرگ های تاج و درصد جمعیت ، هشتمین کشور بزرگ جهان است. ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، ایتالیا ، انگلستان و فرانسه بیشترین مرگ ناشی از تاج را از ایران داشته اند.

ویروس کرونا از طریق دستان آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم منتشر می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلال در حس بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کوید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس ، که باعث افزایش شیوع و بیماری زایی آن شده است ، نگرانی های جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا