علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۲۳ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۱ بیمار و ۲۴۷ فوتی جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران به 52196 نفر رسیده است.

آفتاب‌‌نیوز:

سیما سادات لاری با انتشار موارد زیر ، آخرین آمار مربوط به بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مرگ در ایران را روز یکشنبه منتشر کرد: طبق معیارهای تشخیصی نهایی ، تا ظهر امروز (14 دسامبر 2014) در 24 ساعت گذشته ، 7451 بیمار مبتلا به کرونا 19 در داخل کشور تأیید شده و 833 نفر در بیمارستان بستری شده اند. با این حساب ، تعداد کل بیماران COVID-19 در سراسر کشور به 1،108،269 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “خوشبختانه تاکنون 812،270 بیمار بهبود یافته یا مرخص شده اند.” علاوه بر این ، 5723 بیمار Covid-19 از وضعیت شدید بیماری مراقبت می کنند و تاکنون 6 میلیون و 704 هزار و 247 آزمایش تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: “تحلیل های اخیر نشان می دهد که 12 شهر در حال حاضر قرمز ، 288 شهر نارنجی و 148 شهر زرد است.”

به گفته وی ، زرین دشت در استان فارس ، بافت در استان کرمان ، گمیشان در استان گلستان ، آستارا در گیلان و آمل ، بندرانزلی ، رودسر و تالش در استان مازندران ، بهشهر ، رامسر ، گلوگاه و نکا در استان مازندران به رنگ قرمز است. .

ویروس کرونا باعث ایجاد کرونا 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین شده است و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است و در مارس 2020 سازمان بهداشت جهانی (WHO) اپیدمی بیماری را تأیید کرد.

طبق آمار رسمی ، بیماری کووید 19 تاکنون بیش از 71 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و بیش از 1.6 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران بدون توجه به تعداد مرگ های تاج و درصد جمعیت ، نهمین کشور بزرگ جهان است. تعداد مرگ های تاج در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلستان ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا از طریق دستان آلوده یا عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفس از طریق دهان ، بینی یا چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلال در حس بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کوید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا