چگونه از هولدر موبایل برای دوچرخه استفاده کنیم؟

برای همه‌ی ما پیش آمده است که در هنگام دوچرخه سواری یا رانندگی نیاز به استفاده از موبایل داشته‌ایم. چه برای پیدا کردن مسیر از روی نقشه‌های آنلاین و چه برای پاسخ‌گویی به تماس‌ها و غیره، گاهی نیاز می‌شود که در حین دوچرخه سواری از گوشی خود استفاده کنیم. در این مواقع احتمال تصادف یا افتادن گوشی و آسیب دیدن آن بسیار زیاد است.

در بازار هولدرهای موبایل زیادی برای دوچرخه طراحی شده‌اند که می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید؛ اما اگر به هر دلیلی فعلا قصد این کار را ندارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله سه روش ساخت برای دوچرخه به شما آموزش داده‌ایم.

می‌توانید با کم‌ترین هزینه و به راحتی در منزل برای خود یک هولدر موبایل بسازید و با سوارکردن آن روی فرمان دوچرخه دیگر نگران افتادن گوشی موبایل خود نباشید. برای هر کدام از این روش‌ها نیاز به لوازم اولیه متفاوتی دارید. درنظر داشته باشید که این هولدرها شاید ظاهر شیکی نداشته باشند؛ اما قطعا استفاده از آن‌ها بهتر از این است که گوشی را در هنگام دوچرخه سواری در دست بگیرید و به دلیل نداشتن هولدر موبایل، گوشی یا حتی جان خود را به خطر بیندازید.

1- ساخت نگهدارنده گوشی برای دوچرخه

در این روش شما تنها به یک قاب دست دوم گوشی، نوار چسب دو طرفه و یک کش لاستیکی بسیار محکم نیاز دارید. در نظر داشته باشید که می‌توانید به جای چسب دو طرفه از یک تکه تیوپ لاستیکی هم استفاده کنید. بعد از آماده کردن این لوازم باید دست به کار شوید و ابتدا دو برش در مرکز قاب گوشی شبیه به شکل شماره یک ایجاد کنید.

سپس به سراغ پشت قاب گوشی بروید و بالا و پایین آن را به صورت سرتاسری با چسب دو طرفه پوشش دهید. در نظر داشته باشید که می‌توانید به جای چسب دو طرفه از دو تکه تیوپ لاستیکی هم استفاده کنید. یک طرف این تیوپ‌ها را در قسمت بالا و پایین گارد بچسبانید و سمت دیگر آن را نیز برای چسبیدن به فرمان دوچرخه با چسبی قوی آغشته کنید؛ اما قبل از این کار باید یک مرحله دیگر را پشت سر بگذارید.

کش سختی را که بافت فشرده و مستحکمی دارد، از داخل برش‌هایی که در مرکز قاب گوشی ایجاد کردید، عبور دهید. سپس گارد گوشی که به چسب آغشته شده روی دسته فرمان بچسبانید و همزمان کش را دور دسته فرمان بپیچانید تا در جای خود محکم قرار گیرد.

حتما در نظر داشته باشید که باید از چسب‌ها و کش‌های محکم استفاده کنید تا در دست‌اندازها و سرعت بالا گوشی شما به زمین سقوط نکند.

2- ساخت هولدر موبایل با بطری یک بار مصرف

در این روش می‌توانید تنها با استفاده از یک بطری یک بار مصرف و یک قاب موبایل دست دوم برای گوشی خود یک هولدر مناسب و محکم بسازید. در اولین گام یک بطری یکبار مصرف نوشابه، آبمیوه، آب معدنی و… تهیه کنید. قطر دهانه این بطری باید متناسب با قطر دسته فرمان دوچرخه شما انتخاب شود. سپس قسمت دهانه بطری را که درب روی آن پیچ می‌شود، از بدنه آن جدا کنید. حالا بخشی از آن را برش دهید تا به شکل یک حلقه دربیاید.

در نهایت باید این حلقه را با چسب قوی و ترجیحا چسب یک، دو، سه به قاب یا گارد دست دوم گوشی خود بچسبانید. دقت داشته باشید که قاب گوشی و حلقه کاملا محکم به یکدیگر چسبیده باشند و هر کدام از آن‌ها استحکام و مقاومت لازم را برای نگهداری موبایل در چاله‌ها، دست‌اندازها و ناهمواری‌های خیابان و جاده‌ها داشته باشد.

حالا هولدر موبایل خود را روی دسته فرمان قرار دهید و برای فیکس شدن آن هم از چسب استفاده کنید تا خیال‌تان از بابت ایمن بودن گوشی آسوده باشد. به همین راحتی هولدر شما آماده شد.

3- ساخت نگهدارنده موبایل مناسب دوچرخه

آخرین روشی که به منظور ساخت هولدر موبایل برای دوچرخه می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، بسیار آسان است. برای استفاده از این روش به یک لاستیک کشسان و در عین حال مقاوم و با دوام نیاز دارید. کافی است که روی آن یک الگو بکشید و سپس مطابق با شکل‌هایی که در ادامه می‌بینید، آن را پیاده‌سازی کنید.

در مرحله کشیدن الگو به یاد داشته باشید که شیاری که در سمت راست لاستیک ایجاد می‌کنید، باید به اندازه‌ای باشد که قسمت سمت چپ از داخل آن عبور کند. در عین حال این شیار نباید آن‌قدر بزرگ باشد که در حین حرکت و عبور از دست اندازها باعث باز شدن تسمه و افتادن گوشی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از برش، الگو را روی کاغذ امتحان کنید و از مناسب بودن اندازه‌های آن مطمئن شوید.

پس از امتحان کردن الگو آن را روی لاستیک پیاده کنید و در آخر برش دهید. حالا کافی است که مطابق با شکل زیر عمل کنید.

  • لاستیک برش خورده را روی دسته فرمان قرار دهید و سمت چپ آن را از زیر دسته فرمان و از داخل شیار سمت راست عبور دهید.
  • حالا کلا لاستیک را روی دسته فرمان بچرخانید تا برعکس قرار گیرد.
  • در آخر کافی است که مطابق مرحله شماره 4، گوشی موبایل خود را در وسط لاستیک قرار داده و چهار قسمت برش خورده آن را روی چهار گوشه موبایل قرار دهید. به این ترتیب گوشی خود را فیکس و ثابت کنید.

در این روش هم، تاکید می‌کنیم که از محکم بودن گوشی خود روی هولدر حتما با تکان دادن شدید دوچرخه اطمینان حاصل کنید. چرا که در مسیرهای دوچرخه سواری حتما از ناهمواری‌های زیادی عبور خواهید کرد که در صورت ایمن نبودن هر کدام از این هولدرها، احتمال سقوط گوشی شما و آسیب دیدن آن وجود خواهد داشت.

ساخت یک هولدر موبایل برای دوچرخه در خانه

در این مقاله 3 روش آسان و کم هزینه برای ساخت هولدر موبایل به شما معرفی کردیم که به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه اجرا کرده و در هنگام دوچرخه سواری از آن‌ها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که بهتر است از این هولدرهای دست ساز فقط در مواقع ضروری و به صورت موقت استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت برای حفظ امنیت گوشی خود یک نگهدارنده گوشی مناسب تهیه کنید. در فروشگاه می‌توانید کاربردی را با قیمت‌های بسیار مناسب مشاهده کرده و در صهولدر یا نگهدارنده موبایل، یک ابزار برای استفاده هر چه راحت‌تر از تلفن همراهتان است. هولدرها بر روی یک سطح ثابت نصب می‌شوند و برخی از آنها به کمک بازوهای قابل تنظیم، امکان تغییر جهت و زاویه را به شما می‌دهند.

نصب این هولدرها، بر روی هر سطحی انجام می‌شود و تنها محدود به نصب در خودرو نیست. شما می‌توانید  هولدر موبایل برای دوچرخه را بر روی دوچرخه خود نصب کنید

هولدر موبایل چیست؟

هولدر تلفن همراه یکی از بوده که این روزها، محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. در واقع، هولدر موبایل یک نگهدارنده برای تلفن همراه شما است که شما را قادر می‌سازد تا در هر شرایطی از تلفن همراه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از رانندگان نمی‌توانند به راحتی از موبایل خود برای مسیریابی استفاده کنند. از این رو، هولدر موبایل به آنها کمک می‌کند و در کنار فرمان، آینه، داشبورد و شیشه خودرو نصب می‌شود. بنابراین، هر کسی به راحتی امکان استفاده از تلفن همراه خود را در هنگام رانندگی به دست می‌آورد.

نکته مهم درباره استفاده از هولدر موبایل، مراحل نصب آن است. از آن‌جایی این هولدرها تنوع بالایی دارند و هر یک از آنها مناسب برای نصب در جاهای به خصوصی هستند، باید آموزش نصب   را مطالعه کنید. در این صورت، می‌توانید هولدر مورد نظر خود را خریداری و سپس، آن را بر روی خودرو خود نصب کنید.

آموزش نصب هولدر موبایل بر روی دریچه کولر خودرو

هولدرهای متفاوتی برای نصب بر روی دریچه کولر خودرو طراحی شده‌اند که شما باید با توجه به دریچه کولر و مدل تلفن همراه خود، آن را انتخاب کنید. در هنگام خرید، دقت کنید که گیره‌های نگهدارنده هولدر با تیغه‌های دریچه کولر هماهنگی داشته باشند.

برای نصب هولدر بر روی دریچه کولر، ابتدا گیره‌های نگهدارنده هولدر را باز کرده و به تیغه‌های دریچه کولر متصل کنید. حتما نسبت به اتصال دقیق و محکم هولدر اطمینان حاصل کنید. در نهایت، تلفن همراه خود را بر روی هولدر قرار دهید. البته، برخی از هولدرها، دارای بازوهای تنظیمی هستند که می‌توانید جهت و زاویه قرارگیری تلفن همراه خود را تغییر دهید.

نکته مهم درباره استفاده از این نوع هولدرها، مربوط به استفاده از کولر یا بخاری خودرو می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بعد از نصب این هولدرها، تلفن همراه شما دقیقا در جلوی دریچه کولر قرار می‌گیرد.

پس، عملکرد کولر یا بخاری خودرو کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است حرارت یا باد کولر، به تلفن همراه شما آسیب وارد کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام استفاده از کولر یا بخاری خودرو، تلفن همراه خود رو از روی هولدر بردارید.

نحوه نصب هولدر موبایل بر روی آفتاب‌گیر خودرو

همان‌طور که از محل قرارگیری این هولدر مشخص است، تلفن همراه در بالای سر شما و رو به چشمتان قرار می‌گیرد. برای نصب و استفاده از این نوع هولدر، تنها کافی است که گیره‌های نگهدارنده آن را به آفتاب‌گیر خودرو خود متصل کنید. از آن‌جایی که برخی از این هولدرها، دارای بازوهای قابل تنظیم هستند، می‌توانید جهت و زاویه قرارگیری تلفن همراه را نیز تنظیم کنید.

آموزش نصب هولدر موبایل بر روی دوچرخه و موتور

نصب و استفاده از هولدر مخصوص دوچرخه و موتور سیکلت، فرایند بسیار ساده‌ای است. تنها کافی است که به دنبال هولدرهای مخصوص آنها باشید و اطمینان حاصل کنید که گیره‌های نگهدارنده هولدر، متناسب با دسته فرمان موتور و دوچرخه شما باشد. برای نصب هولدر، گیره‌های نگهدارنده آن را باز کرده و به فرمان موتور یا دوچرخه خود قفل کنید. از محکم بودن اتصال مطمئن شوید و سپس، تلفن همراه خود را روی آن قرار دهید.

نحوه نصب هولدر موبایل بر روی فرمان خودرو

هولدرهای موبایلی که بر روی فرمان خودرو نصب می‌شوند، گزینه استاندارد و خوبی در هنگام رانندگی نیستند. مگر در شرایطی که در حال استراحت در پشت فرمان باشید و بخواهید در این زمان، فیلم یا سریالی تماشا کنید.

دلیل غیراستاندارد بودن این محصول، مربوط به محل نصب آن می‌شود. چرا که شما در هنگام رانندگی، دائما فرمان را می‌چرخانید و وجود تلفن همراه بر روی آن، باعث عدم تمرکز در زمان رانندگی می‌شود. همچنین، وقتی فرمان را می‌چرخاند، تلفن همراه نیز با آن می‌چرخد و عملا، عملکرد خوبی برای شما ندارد.

به هر حال، ما به شما توصیه می‌کنیم که این نمونه از هولدرهای موبایل را در هنگام رانندگی استفاده نکنید. نمونه هولدرهای دیگری در بازار موجود است که بر روی سطوح ثابت نصب می‌شوند و هیچ خطری در هنگام رانندگی ایجاد نمی‌کنند.

آموزش نصب هولدر موبایل مغناطیسی

یکی از انواع هولدرهای موبایل، هولدر مغناطیسی است. این هولدر از طریق صفحه مغناطیسی خودش و نوار مغناطیسی داخلی در تلفن همراه، موبایل شما را ثابت نگهداری می‌کند. برای نصب و استفاده از این مدل هولدر موبایل، مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

  • ابتدا سطح مورد نظر برای نصب هولدر مغناطیسی را به خوبی تمیز کنید تا از هرگونه گرد و غبار پاک شود.
  • حالا برچسب سطح نگهدارنده هولدر را برداشته و آن را به صورت تراز شده بر روی سطح مورد نظر خود نصب کنید.
  • حتما هولدر را بر روی سطح فشار دهید تا به خوبی چسبیده شود. همچنین، با توجه به توضیحات محصول مورد نظر، باید چند دقیقه برای خشک شدن چسب آن صبر کنید.
  • زمانی که از اتصال چسب نگهدارنده هولدر به سطح مورد نظر خود مطمئن شدید، تلفن همراه خود را به آن نصب کنید.
  • البته، تنها برخی از موبایل‌ها دارای نوار مغناطیسی داخلی هستند و به تنهایی می‌توانند به سطح مغناطیسی هولدر متصل شوند. اگر تلفن همراه شما این نوار مغناطیسی را ندارد، صفحه مغناطیسی موجود در بسته بندی هولدر را بر روی پشت تلفن همراه یا قاب موبایل خود نصب کنید.
  • در نهایت، تنها کافی است که موبایل خود را بر روی هولدر قرار دهید تا به کمک جاذبه مغناطیسی، ثابت بماند.

آموزش نصب هولدر موبایل بر روی شیشه خودرو

هولدرهایی که بر روی سطوح شیشه‌ای نصب می‌شوند، دارای یک مکنده هستند. این مکنده برای اتصال، به یک سطح شیشه‌ای و تمیز نیاز دارند. پس، برای نصب و استفاده از این نوع هولدر موبایل مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا سطح مورد نظر برای نصب هولدر را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از الکل یا یک دستمال نمدار کمک بگیرید. صبر کنید تا سطح شیشه‌ای خشک شود.
  • پایه نگهدارنده هولدر که دارای یک مکنده است را به شیشه متصل کنید. فشار دهید تا این اتصال به طور دقیق و محکم انجام شود. برای انتخاب محل نصب هولدر، جایی را انتخاب کنید که در دید شما بوده ولی مانع دید شما در هنگام رانندگی نباشد.
  • پس از نصب هولدر بر روی شیشه، می‌توانید به راحتی تلفن همراه خود را درون گیره‌های نگهدارنده هولدر قرار دهید. البته، قبل از استفاده، بازوهای هولدر را با توجه به شرایط خود در هنگام رانندگی، تنظیم کنید.

نحوه نصب هولدر موبایل بر روی داشبورد

یکی دیگر از پرکاربردترین هولدرهای موبایل، انواعی هستند که بر روی داشبورد خودرو نصب می‌شوند. این نوع هولدرها دارای بازوهای بلند و منعطف هستند که به شما امکان تغییر زاویه در دید را می‌دهد. برای نصب و استفاده از این نمونه هولدر موبایل، ابتدا توضیحات محصول را مطالعه کرده و سپس، مراحل زیر را انجام دهید.

  • مانند تمام مراحل نصب هولدر موبایل، ابتدا سطح مورد نظر برای نصب را به خوبی تمیز کنید. همان‌طور که می‌دانید، وجود هرگونه کثیفی، باعث کاهش عملکرد چسب‌ها یا مکنده هولدر می‌شود.
  • حالا، هولدر را به کمک چسب یا مکنده موجود در پشت نگهدارنده، به سطح مورد نظر خود از داشبورد، نصب کنید. میزان چسبندگی و اتصال هولدر را تست کنید تا در هنگام رانندگی، از سطح داشبورد جدا نشود.
  • بازوهای هولدر را به طور دقیق تنظیم کنید که در هنگام رانندگی مزاحم شما نبوده و دسترسی راحتی به شما بدهد.
  • در نهایت، تلفن همراه خود را بر روی سطح هولدر قرار دهید.

نکات مهم در هنگام استفاده از هولدر موبایل

همان‌طور که در بالا متوجه شده‌اید، هولدرهای موبایل، تنها برای استفاده و اتصال به خودرو نیستند. شما می‌توانید از آنها برای هر جایی استفاده کنید. حتی برخی از هولدرها با بازوهای قابل تنظیم و بلند، قابلیت تبدیل و استفاده به پایه دوربین برای موبایل را دارند. نکات مهمی که شما باید پس از نصب هولدر به آنها توجه کنید، عبارت‌اند از:

  • دقت کنید که محل قرارگیری تلفن همراه مخصوصا در خودرو، موتور یا دوخرچه، جلوی دید شما را نگیرد.
  • ترجیحا هولدر را بر روی یک سطح ثابت نصب کنید. به عنوان مثال، فرمان خودرو محل مناسبی برای نصب هولدر موبایل نیست.
  • از اتصال محکم هولدر اطمینان حاصل کنید تا در هنگام استفاده، هولدر کنده نشود.
  • محل نصب هولدر را به خوبی تمیز کنید.
  • هولدر موبایل خود را بر اساس محل نصب آن خریداری کنید. به عنوان مثال، هولدر موبایلی که بر روی دریچه کولر خودرو نصب می‌شود، مناسب اتصال به داشبورد خودرو نیست.

در آخر

هولدر موبایل یکی از لوازم جانبی مهم برای استفاده از تلفن همراه است. مخصوصا اگر شما دائما با تلفن همراه خود کار دارید و می‌خواهید در هر لحظه از آن استفاده کنید. هولدر به شما این امکان را می‌دهد که حتی در هنگام رانندگی هم از تلفن همراه خود استفاده کنید.

برای تهیه هولدر مورد نظر خود می‌توانید از فروشگاه کمک بگیرید. تمام هولدرهای موبایل موجود در این فروشگاه، براساس محل نصب آنها طبقه بندی شده‌اند. هولدر خود را سفارش دهید و آن را درب منزل دریافت کنید.

ورت تمایل برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا