برترین های کسب و کارعمومی

فواید دوچرخه سواری برای بانوان

حفظ سبک زندگی سالم و درست یکی از اهداف اصلی زندگی تمام مردم جهان است. اگر از جمله افرادی هستید که از ورزش کردن در باشگاه خسته شده اید و به دنیال یک فعالیت ورزشی متنوع و در عین حال سرگرم کننده هستید، پیشنهاد می کنیم که ورزش دوچرخه سواری را دنبال کنید. دوچرخه سواری فواید بسیار زیادی علاوه بر کاهش وزن برای تمام افراد از جمله بانوان دارد. در این مقاله قصد داریم فواید یا مزیت های اصلی ورزش دوچرخه سورای برای بانوان را بررسی کنیم.

 

فواید دوچرخه سواری برای زنان

  1. تولید ویتامین D را در بدن افزایش می دهد

امروزه بیشتر کارهای ما در داخل خانه انجام می شود مخصوصا بانوان خانه دارد و افرادی که دورکاری می کنند. دریافت زیاد اشعه ماورا بنفش که از خورشید ساطع می شود ممکن است برای پوست خوب نباشد اما باید به مقدار کافی توسط پوست جذب شود. مطالعات نشان می دهد که اگر در ساعات اولیه روز بیرون بروید و دوچرخه سواری کنید، نور خورشید می تواند به شما کمک کند ویتامین D بدنتان را افزایش دهید .

ویتامین D یکی از اجزای مهم مورد نیاز بدن برای جذب فسفر و کلسیم به مقدار کافی است. این دو ماده مغذی به نوبه خود به عملکرد بهتر سیستم ایمنی و رشد سالم دندان ها و استخوان ها کمک می کنند .بنابراین اگرچه افزایش سطح ویتامین D در بدن یکی از مزایای دوچرخه سواری به صورت مستقیم برای زنان نیست، اما یک مزیت کلیدی است. لیست قیمت دوچرخه‌ های موجود در بازار ایران را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی فروشگاه آریا چرخ مشاهده نمایید و وسیله متناسب با بودجه خود تهیه نمایید.

  1. از سرطان سینه جلوگیری می کند

یکی از شایع ترین انواع سرطان در بین بانوان، سرطان سینه است. مطالعه ای که توسط موسسه ملی سرطان انجام شده است نشان می دهد که زنانی که فعالیت بدنی دارند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه (حدود 12 درصد کمتر) هستند. سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی شایع تر می شود. دوچرخه سواری با باعث می شود تا خطر ابتلا به سرطان سینه به صورت بسیار موثری کاهش پیدا کند.

  1. قلب را سالم نگه می دارد

سلامت قلب یکی از مهم ترین فواید دوچرخه سواری برای زنان است. وقتی به طور منظم دوچرخه سواری می کنید، قلب شما خون را به طور موثرتری پمپاژ می کند و از حملات قلبی و سکته در آینده جلوگیری می کند.

  1. استقامت را بالا می برد

آیا می خواهید مانند یک ورزشکار حرفه ای استقامت خود را افزایش دهید؟ مزایای دوچرخه سواری برای زنان شامل این موضوع هم می شود! با این حال برخلاف یک ورزشکار حرفه ای، وقتی ورزش دوچرخه سواری را انتخاب می کنید مجبور نیستید ساعت ها تمرین کنید تا استقامت خود را افزایش دهید ، فقط یک تا دو ساعت تمرین در روز کافی است تا استقامت شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

  1. فشار کمتری به مفاصل وارد می کند

اگر اخیراً آسیب مفصلی داشته‌اید و مطمئن نیستید که می‌توانید تمرینات شدید را در باشگاه ادامه دهید، دوچرخه ‌سواری می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این ورزش فشار بسیار کمتری به مفاصل زانو وارد می کند و بر سلامت کلی شما تأثیر بسیار زیادی می گذارد. شما می توانید بدون اینکه آسیبی به مفاصل خود وارد کنید، از تمام مزایای دوچرخه سواری بانوان بهره مند شوید.

  1. به تقویت عضلات کمک می کند

یکی از بهترین فواید دوچرخه سواری برای زنان این است که تمام عضلاتشان را درگیر می کند. از این رو اگر هر روز دوچرخه سواری کنید، تاثیر کلی آن را می توانید بر روی تمام عضلاتتان مشاهده کنید.

  1. رفتار عاطفی را بهبود می بخشد

دوچرخه سواری مانند سایر تمرینات ورزشی، باعث ترشح یک انتقال دهنده عصبی به نام اروتین می شود. این ماده باعث بهبود خلق و خو و تنظیم احساسات می شود. علاوه بر این، چه حسی بهتر از اینکه وزش باد را در بین موهایتان احساس کنید؟

  1. خواب خوبی را برایتان رقم می زند

امروزه بی خوابی در زنان مورد شایعی است، به خصوص به این دلیل که هورمون های آن ها به دلیل تغییر چرخه ها در نوسان است. اما این مورد ثابت شده است که زنانی که روزانه حداقل 30 دقیقه دوچرخه سواری می کنند بهتر می خوابند . درمان بی خوابی یکی از مزایای بسیار خوب دوچرخه سواری برای بانوان است.

  1. سیستم ایمنی را تقویت می کند

چه کرونا باشد چه تمام شده باشد، تقویت سیستم ایمنی یک امر ضروری است. تقویت سیستم ایمنی یکی از مزایای قابل توجه دوچرخه سواری برای زنان است که این فعالیت را جذاب تر می کند.

اگر نمی دانید که دوچرخه سواری چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، خب باید بگوییم که این کار را با افزایش تولید گلبول‌ های سفید خون و آنتی ‌بادی ‌ها انجام می‌ دهد که هر دو برای مبارزه با میکروب‌ ها کلیدی هستند. عرق کردن و گرم کردن بدن بعد از دوچرخه سواری نیز به از بین بردن میکروب ها کمک می کند.

  1. از افسردگی، استرس و اضطراب جلوگیری می کند

از مزایای دوچرخه سواری برای بانوان می توان به تولید هورمون های ضروری مانند اندورفین و آدرنالین اشاره کرد که به بهبود خلق و خوی کمک بسیار زیادی می کنند. زنانی که روزانه دوچرخه سواری می کنند می توانند به طور موثرتری با استرس، اضطراب و افسردگی مبارزه کنند.

  1. سلامت ریه را بهبود می بخشد

علاوه بر بهبود سلامت قلب، مزایای دوچرخه سواری برای زنان شامل حفظ سلامت ریه نیز می شود. دوچرخه سواری به شما کمک می کند با آلودگی ها مبارزه کنید که یک امتیاز ویژه برای ریه ها محسوب می شود.

  1. به شما کمک می کند در دوران بارداری تناسب اندام داشته باشید

در دوران بارداری، برخی از ورزش ها ممکن است برای زنان مناسب نباشد. با این حال، می توانید حتی در این مرحله از زندگی خود از دوچرخه سواری لذت ببرید. در واقع، دوچرخه سواری آمادگی قلبی عروقی شما را در دوران بارداری بهبود می بخشد و به زایمان کمک بسیار زیادی می کند.

  1. به کاهش وزن کمک می کند

همانطور که قبلا ذکر کردیم، یکی از محبوب ترین فواید دوچرخه سواری برای خانم ها این است که به کاهش وزن آن ها کمک می کند. اگر حداقل 30 دقیقه در روز دوچرخه سواری کنید، به زودی اندام بسیار خوبی خواهید داشت. از دست دادن چربی شکم ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما با دوچرخه سواری مداوم امکان پذیر است.

مزایای دوچرخه سواری در باشگاه یا خانه (دوچرخه ثابت یا ) برای زنان

تاکنون درباره فواید دوچرخه سواری برای زنان در دنیای بیرون صحبت کرده ایم اما اگر در داخل خانه یا باشگاه انجام شود چطور؟ در زیر به برخی از مزایای دوچرخه سواری در خانه برای بانوان اشاره کرده ایم.

  • به شدت روی عضلات پایین تنه و پاها تاثیر می گذارد
  • به کاهش وزن موثر کمک می کند
  • یک روش عالی برای تمرین اینتروال
  • در مقایسه با دوچرخه سواری در جاده ایمن تر است زیرا کمتر در معرض تصادف هستید
  • برای اندام قلبی بسیار عالی است

اگر با فضای بیرون خیلی راحت نیستید یا به آفتاب حساسیت دارید، بهتر است این کار را در داخل باشگاه یا خانه انجام دهید. مزایای آن ها کم و بیش با هم یکسان است، آنچه اهمیت دارد راحتی شماست!

سخن پایانی

همانطور که می بینید، مهم نیست که در کجا این ورزش را انجام دهید، مزایای دوچرخه سواری برای زنان باور نکردنی است. شاید بگوییم تنها چیزی است که افراط در آن به طور منظم ذهن و بدن شما را سالم نگه می دارد. علاوه بر این، هیچ وقت برای شروع دیر نیست. حتی اگر در دهه 50 زندگی خود هستید، می توانید آن را امتحان کنید.  برای خرید لاستیک دوچرخه و مشاهده  قیمت دوچرخه می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

شما برای ردوچرخه سواری از جمله رشته های هوازی است که انجام روزانه و یا چند جلسه در طول هفته برای تمامی افراد در تمامی سنین توصیه میشود در این میان برای بانوان می تواند یکی از انتخاب های مناسب جهت فعالیت های ورزشی باشد چرا که ثابت شده است ورزش‌هاي هوازي يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به سلامت جسمی هستند. وقتي ما از نظر جسمی متناسب هستيم، بدنمان بهتر كار مي‌كند. اين يك اصل كاملاً پذیرفته شده است.

1- کاهش علائم بیماری های شایع بانوان

  1. افزایش انرژی از طریق افزایش تولید انتقال دهنده عصبی دوپامین که در افزایش سوخت و ساز بدن موثر است.
  2. سلامت قلب و عروق: بر اساس بررسی و مطالعاتی که روی زنان مستعد به ابتلای بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا انجام گرفته است، مشخص شده که دو تا سه بار دوچرخه‌سواری در هفته، از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرده است.

جدید ترین آموزش ها در اینستاگرام مجله دوچرخه و طبیعت

  1. دوچرخه سواری در مقایسه با دویدن و راه رفتن، فشار کمتری روی مفاصل بدن ایجاد می‌کند.
  2. .
  3. ایجاد خوابی راحت و عمیق.
  4. دوچرخه سواری باعث افزایش توانایی حرکتی و کشش عضلانی می شود.
  5. این ورزش برای خانم‌هایی که در قسمت و بدشکلی هستند، بسیار مناسب است و در طولانی مدت باعث فرم‌دهی به این بخش‌ها می‌شود.
  6. کمک به داشتن طول عمر بیشتر.
  7. افزایش توانمندی ذهنی و قدرت یادگیری.
  8. رفع خستگی بدنی.
  9. تحقیقات نشان داده است که می‌کنند، به مراتب خلق و خوی بهتری درباره فرزندان خود دارند و میزان نشاط و رضایتمندی آن‌ها از زندگی بالاتر است

1- کاهش علائم  بیماری های شایع بانوان

بدیهی است که زنان از نظر کنار آمدن با علائم جسمی و روانی ناشی از دوره های قاعدگی و گذراندن دوران بارداری، زایمان و یائسگی با مردان متفاوت هستند. به بسیاری از عوارض جانبی ناخوشایند این امر با ورزش منظم بدون تحمل اضافه بار مانند دوچرخه سواری که اغلب می تواند در یک برنامه روزمره جای گیرد، می توان کمک کرد.

2-درمان بی میلی جنسی با دوچرخه سواری در خانمها

براساس نتایج تحقیقات و بررسی های انجام شده در دانشگاه نیویورک – سان فرانسیکو ثابت شد که دوچرخه سواری میل جنسی زنان و قوای آنها در زندگی زناشویی را افزایش می دهد ؛ این مسئله بعد از مطالعات بر روی 3.000 زن و کنترل زندگی زناشویی آنها اعلام شد که طبق آن زنان شرکت کننده در این تحقیقات هرچه قدر بیشتر دوچرخه سواری در طول روز داشتند کیفیت زندگی زناشویی آنها بهتر بود.

3- دوچرخه سواری و خانم های مبتلا به کمردرد

دوچرخه سواری برای خانم هایی که دچار کمر درد های ناشی از طرز ایستادن غلط و یا وزن بسیار بالا می باشند ورزشی بسیار مفید است.  البته باید به یاد داشته باشیم که همیشه دوچرخه سواری نیازمند ورزش های مکل است و برای تقویت عضلات کمر بسیار مهم است که از ورزش ها مکل برای قوی کردن عضلات میانی کر بهره ببریم.

4- ایجاد شادابی و نشاط در زنان با دوچرخه سواری

تحقیقات نشان می دهد یکی از عوارض یائسگی زودرس بانوان ، مواجه شدن با بیماری های انسداد شرائن است ، که موجب افزایش اختلال گردش خون به شکل دوره ای می شود که البته قابل جبران است. دوچرخه سواری گردش خون را در رگ ها بهبود می بخشد و کمک زیادی به جلوگیری از این نوع بیماری ها می کند.

5- سلامت جسمی

ثابت شده است كه ورزش‌هاي هوازي يكي از بهترين راه‌هاي دستيابي به سلامت جسمی هستند. وقتي ما از نظر جسمی متناسب هستيم، بدنمان بهتر كار مي‌كند. اين يك اصل كاملاً پذیرفته شده است.

6- سلامت ذهني

افراد سالم و متناسب به‌طور كلي شادتر از افراد بيمار و نامتناسب هستند. افسردگي، اضطراب و استرس در افرادي كه از سلامت فيزيكي برخوردارند، پايين‌تر است. دوچرخه‌سواري سلامت ذهني زنان و مردان را در هسنی  بهبود مي‌بخشد.

7- لذت‌بخشي

لذت بردن كاري است كه وقتي يك تجربه خوشايند را در ذهن بزرگ‌نمايي مي‌كنيم، انجام مي‌دهيم. لذت بردن يك تقويت‌كننده قدرتمند «حالِ خوب» است. دوچرخه‌سواري ورزشي است كه فرصت بزرگی براي لذت بردن در اختيار ما قرار مي‌دهد.
خواه تحسين خاموش يك نماي پانوراما (يك چشم‌انداز زيبا، منظره‌اي از بالاي يك تپه محلي و يا يك پرتگاه) باشد يا نشاط پايين آمدن سريع از يك شيب و يا قهوه و گپ زدن‌هاي بعد از سواري كه در آنها بهترين لحظات سواري گروهي با دوستان را احساس مي‌كنيم. دلايل فراواني براي لذت بردن در طول (و پس از) بیشتر سواري‌هاي ما وجود دارد.

8- خوش‌بيني

افراد خوش‌بين معتقدند كه اتفاقات خوبي رخ خواهد داد و آينده درخشان به‌نظر مي‌رسد. انسان‌هاي خوش‌بين در مقايسه با افرادي كه درباره آينده احساس هراس و نگراني دارند، بسيار شادتر هستند. دوچرخه‌سواران هدف‌گرا، قدرشناس و درگير در ورزش خود هستند، بنابراین هميشه بي‌صبرانه در انتظار سواري بعدي خود (غالباً به ضرر ساير اولويت‌ها) می‌باشند و اين خوش‌بيني به آنها احساس خوبي می‌دهد.

9- فایده دوچرخه سواری در دوران بارداری:

تحقیقات اخیر نشان داده است که دوچرخه سواری یکی از مفیدترین ورزش ها در دوران بارداری است. حاملگی عوارضی چونکمردرد،بدن درد، سفتی مفاصل و… را به همراه دارد؛ که با دوچرخه سواری منظم می توان این عوارض را کاهش داد. دوچرخه سواری می تواند خطر ابتلا به فشار خون، افسردگی و دیابت را در این دوران کاهش دهد؛ و نیز باعث استحکام و قوی تر شدن مفاصل و غضروف ها و ستون فقرات می شود و استقامت بدن را افزایش می دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا