قابلیت های آپدیت جدید فیس بوک و اینستاگرام

اینستاگرام دائماً در حال تغییر است، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می شود، الگوریتم آنها را تغییر می‌دهد و ما را تحت تاثیر قرار میدهد! بخاطر وجود تغییرات مداوم، اطلاع از همه بروز رسانی‌های جدید اینستاگرام می تواند دلهره آور باشد، بنابراین ما در لیستی از 29 ویژگی جدید اینستاگرام را که ممکن است در مورد آنها چیزی ندانید و نحوه استفاده از آنها را گردآوری کرده ایم!

قابلیت‌های جدید اینستاگرام

  1. قابلیت جدید اینستاگرام در زیر دسته ها و گزینه های فیلتر کردن

نسخه جدید اینستاگرام، مدیریت موارد زیر را آسان‌تر کرده و صفحات مربوط به افرادی را که بیشترین و کمترین تعامل را دارید حفظ می کند! اگر به لیست افرادی که دنبال می کنید بروید، اکنون شاهد برخی موارد اضافی جدید خواهید بود.

دو دسته مختلف: “حداقل تعامل با” و “بیشترین نمایش در محتوی”
یک نماد فلش دو طرفه کوچک که به شما امکان می دهد موارد زیر را بر اساس “زودتر دنبال شده” و “آخرین دنبال شده” مرتب کنید

  1. قابلیت جدید اینستاگرام برای لایک های پنهان

ممکن است شنیده باشید یا این تغییر قبلاً برای حساب شما اتفاق افتاده باشد، اما اینستاگرام در حال بررسی میزان لایک هایی است که پست های شما به دست می آورد! این تغییر برای همه بازدیدکنندگان فضای شما قابل مشاهده است، با این وجود شما شخصاً هنگام بررسی پست خود، همچنان می توانید تعداد مشابه را مشاهده کنید. اینستاگرام اعلام کرده است که این تغییر به منظور کمک به سلامت روان کاربران خود با حذف معیارهای باطل است. من یک پست کامل وبلاگ در مورد این تغییر و چگونگی تأثیر آن بر شما و کسب و کار شما نوشته ام.

  1. ویژگی جدید اینستاگرام با قلم پیکان در استوری (قابلیت جدید استوری اینستاگرام)

یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه کاربران در استوری های شما کشیدن پیکان به مناطق مورد علاقه است. به عنوان مثال، کشیدن پیکان اگر که از پایین صفحه به سمت بالا باشد، کاربران را به ورود ترغیب می کند و پیکانی که به عکس نمایه شما اشاره دارد، ممکن است آنها را به بازدید از فضای شما ترغیب کند. با استراتژیی های متنوع، اینستاگرام تصمیم گرفته که یک “قلم پیکان” رسمی به ابزار طراحی استوری خود اضافه کند: اشاره گری بی نقص!

  1. قابلیت جدید اینستاگرام در ایجاد محدودیت های سنی

اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می دهد محدودیت سنی برای حساب های خود تعیین کنند. من تاکنون افراد زیادی ندیده ام که این به روزرسانی جدید اینستاگرام را اجرا کنند، زیرا معمولاً نمی خواهید تعداد افرادی را که می توانند به صفحه شما دسترسی داشته باشند را محدود کنید. اما کسانی که محتوایی را ارسال می کنند که برای سنین خاص مناسب نیست، می توانند از این ویژگی استفاده کنند. (با این حال، محتواهایی که برای همه مخاطبان مناسب نیستند احتمالاً توسط اینستاگرام از قبل مسدود می شوند .

  1. ویژگی جدید اینستاگرام با حساب خلاق
  2. آپدیت جدید ایسنتا دارای حالت تاریک
  3. قابلیت جدید اینستاگرام در جستجوگر ایمیل

آیا تا به حال ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده اید که به شما می گوید شما صلاحیت تأیید را دارید، گذرواژه شما تغییر کرده است یا باید سریعاً روی این پیوند کلیک کنید تا حساب خود را از حذف یا ذخیره کنید؟ من فکر می‌کنم همه ما در برخی از موارد، و متأسفانه برخی بر روی پیوند موجود در آن ایمیل ها کلیک کرده اند و لحظاتی بعد متوجه هک شدن حساب های خود شده است.

  1. ویژگی جدید اینستاگرام با محدودیت‌های ضد زورگویی

اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی به نام “محدود کردن” را معرفی کرده است که به کاربران امکان می دهد از تعامل با کاربرانی که به احتمال زیاد باعث نفرت، زورگویی یا توهین ناخواسته به هر دلیل دیگری می شوند جلوگیری کنند. این با مسدود کردن شخصی متفاوت است زیرا او نمی داند که مسدود شده است. آنها هنوز هم می توانند نظرات پر از نفرت خود را در حساب شما بگذارند، اما هیچ کس به جز آنها نمی تواند آن را ببیند. مالک حساب در صورت تمایل می‌تواند نظر را فاش کند، در غیر این صورت “نظر محدود” در جای خود قرار می‌گیرد و می‌توانید بدون اینکه تحت تأثیر منفی آن شخص قرار بگیرید، ادامه دهید!.

  1. ترفند اینستاگرام در ایجاد رابطه در استوری ها

یکی از آخرین به روزرسانی های اینستاگرام برای استوری است! اکنون می توانید Gif ها، تایمرهای شمارش معکوس، مسابقه‌ها، نظرسنجی ها و موارد پرسش و پاسخ را با یک لمس ساده انگشت اضافه کنید (زیرا رفتن به دکمه برچسب و انتخاب آنها به صورت دستی قبل از آن خیلی سخت بود .دومین مورد جدید “الگوها” است که استوری اینستاگرام از قبل طراحی و فضای خالی را برای پاسخهای شما باقی می گذارد. به عنوان مثال، الگویی وجود دارد که می گوید “سه حساب برتر برای دنبال کردن” با سه فضای خالی برای اضافه کردن موارد دلخواه خود. یا، “من چه چیزی گوش می دهم” با 5 مکان برای اضافه کردن آهنگ های مورد علاقه خود. این الگوها سرگرم کننده به استوری‌های اینستاگرام شما اضافه شده و به شما این امکان را می دهد تا موارد بیشتری را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید!

  1. ویژگی جدید اینستا برای ردیابی هشتگ

اینستاگرام توانایی ردیابی تعداد زیادی از هشتگهای منفرد را به شما معرفی کرده است! به نظر من راحت است که بگوییم همه ما مشتاقانه منتظر این به روزرسانی بوده ایم زیرا قبلاً تعداد زیادی از برداشت‌های ایجاد شده از هشتگ ها را بدست آورده ایم که تعیین اینکه چه چیزی کار می کند و چه کاری دشوار است را به وجود می آورد. این به روزرسانی جدید اینستاگرام تعیین اینکه کدام هشتگها برای ما کارآیی دارند و کدامیک از آنها را آسان تر کار می کند را مشخص خواهد نمود.

  1. قابلیت جدید اینستاگرام در حذف دنبال کنندگان

مهم نیست که استراتژی ارسال یا تعامل شما چیست، ربات ها و حساب‌های جعلی هنوز هم می‌توانند به صورت مخفی وارد لیست فالوورهای شما شوند. این نوع دنبال کنندگان هرگز پست های شما را دوست ندارند یا در مورد آنها نظر نمی گذارند و اغلب از آنها به عنوان “اشباح” یاد می شود. اگر تعداد زیادی از این حساب ها را دنبال کنید، میزان تعامل کلی خود را پایین می‌آورید و اینستاگرام این را دوست ندارد. وقتی مخاطبان ما پیگیر نیستند، فکر می کنند محتوای ما خیلی خوب نیست و تعداد افرادی که آن را می بینند را محدود می کند!

  1. قابلیت جدید اینستاگرام با تایمر شمارش معکوس استوری

به روزرسانی جدید مورد علاقه من در اینستاگرام است! در استوری های اینستاگرام خود اکنون می توانید یک تایمر شمارش معکوس عملکردی برای کمک در مورد هر چیزی که می خواهید اضافه کنید! شمارش معکوس یک استراتژی کلاسیک بازاریابی است که عمل را در فرد القا می کند. من پیشنهاد می کنم از اینها به طور منظم استفاده کنید تا مردم راجع به آنچه شما می‌خواهید هیجان زده شوند. چند روش مفید برای تایمر شمارش معکوس:

  • اعلام یک رویداد / تبلیغات / افتتاحیه و… در آینده
    • یادآوری مخاطبان برای ثبت نام در یک وبینار
    • ایجاد فوریت برای پیشنهاد که ممکن است منقضی شود

مخاطبان شما می توانند در تایمر شمارش معکوس مشترک شوند و پس از اتمام شمارش معکوس، در اعلان های خود یادآوری دریافت می کنند!

 

  1. ترفند جدید اینستاگرام برای پست گذاشتن با چندین حساب کاربری

آیا تا به حال زمان زیادی را صرف ویرایش عکسی خوب، نوشتن یک عنوان عالی و برچسب گذاری(تگ کردن) یک دسته از حساب ها کرده اید که بعد از این کار ها تازه متوجه شدید که در یک حساب(اکانت) اشتباه هستید؟ خوب این ویژگی جدید اینستاگرام به حل این مشکل کمک می کند! اکنون مهم نیست که به کدام حساب وارد شده اید زیرا به راحتی می توانید حسابی را که می خواهید پست شما در آن حساب منتشر شود را تغییر دهید و انتخاب کنید.

این ویژگی همچنین به شما این امکان را می دهد که همزمان در چندین حساب کاربری پستی را منتشر کنید که این کار می تواند اشتراک پیام مشابه را بدون نیاز به ایجاد مجدد آن آسان کند.در حالت ایده آل، شما می خواهید که محتوای خاصی را برای هر حساب را ایجاد کنید، به هرحال اگر بخواهید یک تصویر تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید و یا آنرا به روزرسانی کنید، این کار مفید خواهد بود!

  1. قابلیت جدید اینستاگرام با آلت تکست (متن جایگزین)
  2. آپدیت جدید اینستاگرام برای نمایه جدید و مشخصات کوتاه تر

این به روزرسانی جدید اینستاگرام به شدت بیوگرافی و پروفایل اینستاگرام که طی چند سال گذشته خیلی به دیدنش عادت داشته ایم را تغییر می دهد. به دلیل تغییر بعدی، اکنون باید اطلاعات را اولویت‌بندی کنیم تا اگر کسی تصمیم گرفت که آن دکمه “بیشتر” را فشار ندهد، همچنان پیام خود را به انها انتقال دهیم! اگر شاهد یک بیوگرافی کوتاه هستید، پس شما می خواهید برخی موارد را به اطراف منتقل کنید تا مطمئن شوید که دو خط اول متن شما را توضیح دهد و همچنین یک دعوت به عمل جذاب را شامل شود.

  1. قابلیت جدید اینستاگرام برای ایجاد دوستان نزدیک

به دنبال کنندگان جذاب خود با ویژگی Close Friends پاداش دهید! این ویژگی جدید اینستاگرام به شما امکان می دهد که لیستی از افرادی را که می توانید استوری های اختصاصی را برای آنها ارسال کنید را از سایر دنبال کنندگان خود جدا کنید. می‌توانید لیستی از نزدیکترین دوستان واقعی خود را ایجاد کنید و شروع به ارسال داستان های مخفی(هیدن) برای یکدیگر کنید، یا می توانید از آن با در نظر گرفتن تجارت استفاده کنید و وفادارترین پیروان قبلی خود را در لیست قرار دهید.

  1. آپدیت جدید اینستاگرام برای تاپ پست

فکر می کنم بیشتر ما هنگام مشاهده هشتگ ها با بخش “Top Posts” آشنا هستیم. به طور کلی این جا جایی است که پست ها با بهترین عملکرد در آن هشتگ زندگی می کنند.در گذشته این بخش براساس محتوایی که اینستاگرام فکر می کرد شما به آن علاقه دارید ،آن را برای هر شخص سفارشی میکرد.به دلیل نقص الگوریتم ، کاربران به طور منظم عکس های خود را در این بخش مشاهده می کردند که اغلب نادرست بود و درک اینکه آیا تصویر شما واقعاً رتبه بندی است یا نه دشوار یود.

  1. قابلیت تازه اینستا برای اشتراک پست ها در Stories

این ویژگی قطعاً یکی از موارد مورد علاقه من است و کاربرد بسیار زیادی دارد. اکنون می توانید هر پستی (خود یا شخص دیگری!) را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. نه تنها این، بلکه تصویر به یک لینک قابل کلیک تبدیل می شود که هر کاربری را که به آن ضربه می زند، از داستان شما، مستقیماً به سمت تصویر می برد! این باعث می شود این یک روش عالی برای ارسال افراد از استوری شما به فید شما یا ارسال ترافیک به شخص دیگری باشد (و در صورت به اشتراک گذاشتن پست های شما شاید در عوض مقداری دریافت کنید.

  1. قابلیت جدید اینستاگرام برای نشان دادن فعالیت شما

علیرغم تلاش های معمول اینستاگرام برای حفظ هرچه بیشتر شما در برنامه، آنها اخیراً ویژگی جدیدی را اضافه کرده اند که میزان واقعی صرف روزانه شما در اینستاگرام را به شما نشان می دهد (به دقیقه!)اگرچه این ممکن است برای خیلی ها ترسناک باشد، اما یک روش عالی برای پیگیری اینکه چه مدت زمان در اینستاگرام سپری کرده اید است. اینستاگرام حتی به شما امکان می دهد یک یادآوری روزانه تنظیم کنید که با رسیدن به محدودیت زمانی از قبل تعیین شده به شما اطلاع دهد. همچنین می توانید تنظیمات اعلان استاندارد خود را در اینجا تنظیم کنید تا وسوسه نشوید که هر بار کسی یکی از عکس های شما را لایک کرد به برنامه وارد شوید. با تشکر از IG!

  1. ویژگی جدید اینستا برای بارگذاری چندین تصویر و فیلم در استوری ها

این یکی دیگر از ویژگی هایی است که همه منتظر آن بوده ایم! اکنون می توانید چند عکس و فیلم را همزمان در داستان های خود بارگذاری کنید. پیش از این شما باید یک تصویر را انتخاب کنید، تمام سفارشی سازی های خود را اضافه کنید، آن را به اشتراک بگذارید، سپس به دوربین برگردید، آلبوم عکس خود را باز کنید، تصویر دیگری را انتخاب کنید و تکرار کنید. خوشبختانه این به روزرسانی جدید اینستاگرام به شما امکان می دهد حداکثر 10 عکس و تصویر مختلف را برای اضافه کردن به استوری های خود انتخاب کنید و به شما این امکان را می دهد قبل از بارگذاری بصورت گروهی ، هر یک از آنها را ویرایش کنید!

  1. قابلیت جدید اینستاگرام در اجرای IGTV

تلویزیون اینستاگرام. شاید شما در مورد آن شنیده اید، شاید شما نشنیده اید. اینستاگرام این ویژگی را زمانی در سال 2018 منتشر کرد اما از نظر من، این یک چشم انداز کلی بود. IGTV به مراتب پیچیده تر از بقیه ویژگی های این لیست است زیرا در اصل برنامه خود در اینستاگرام است. به طور سنتی می توانید فیلم ها را در خبرمایه خود بارگذاری کنید اما حداکثر در 60 ثانیه از بین می روند. با استفاده از IGTV می توانید فیلم های طولانی را از 1 دقیقه تا یک ساعت کامل بارگذاری کنید! این به دلایل بسیاری جالب است، به ویژه برای افرادی که به طور منظم فیلم های طولانی تری را برای سیستم عامل هایی مانند YouTube ایجاد می کنند، اما افت‌های زیادی دارد که می توانید.

  1. ویژگی جدید اینستاگرام برای فیلتر کردن DM (دایرکت مسیج) های شما

اگر مانند من چندین تن DM دریافت کنید، این ویژگی جدید اینستاگرام به درد شما می خورد!اکنون فقط با زدن یک دکمه می توانید DM های خود را به راحتی فیلتر کنید تا بتوانید پیام های خود را به صورت سیستماتیک سازماندهی کرده و به آنها پاسخ دهید.

  1. ویژگی جدید اینستاگرام با تگ اسم (نیم تگ)

کد QR را به خاطر می آورید؟ خوب اینستاگرام در تلاش است تا با این به روزرسانی جدید اینستاگرام دوباره آنها را مورد توجه قرار دهد. نام آنها(نیم تگ) تگ اسم  است و به شما امکان می دهد با تصویری که اسکن شده مشابه کدهای QR، حساب کاربری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در حالی که برخی افراد آن را به عنوان ابزاری موثر برای استفاده در رویدادهای شبکه (به جای کارت ویزیت) می دانند ، من واقعاً این ویژگی را برای کارهای روزانه ام موضوع مفیدی ندیده ام و پیدا نکرده ام.
نحوه استفاده: به پروفایل خود بروید ، روی آیکون همبرگر در بالا سمت راست کلیک کنید و “تگ اسم” را انتخاب کنید. از اینجا می توانید تگ اسم خود را به سبک خاصی طراحی کنید و آن را در تلفن خود دانلود کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از این صفحه برای اسکن تگ های اسم استفاده کنید. همچنین می توانید به تب جستجو بروید و نماد تگ اسم را در سمت راست نوار جستجو انتخاب کنید.

  1. ویژگی درخواست راست آزمایی اینستاگرام

می دانید تیک آبی که کنار نام کاربری افراد مشهور مورد علاقه تان یا مگا اینفلوئنسرها می بینید چی هستند؟ این تیک نشانه تأیید است و در گذشته برای افراد عادی هیچ روشی وجود نداشت که بتوانند همان تیک تایید را درخواست کنند. حالا اینستاگرام امکان درخواست راست آزمایی یا ورفایی اکانت را فراهم کرده است و اگر این معیارها را داشته باشید ، می توانید در فید(صفحه اصلی اینستاگرام) خود هم یک تیک آبی داشته باشید!

  1. ویژگی جدید اینستا برای اطلاعات “درباره این حساب کاربری

با توجه به تمامی مشکلات حریم خصوصی و نقض داده ها که فیس بوک سال گذشته متحمل شد ، به نظر می رسد که آنها اکنون در تلاشند تا از شفاف بودن و پاسخگویی اکانت های بیزنیسی در سیستم عامل های خود استفاده کنند. آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چگونه حساب کاربری شخصی به این سرعت رشد می کند یا نام کاربری عجیب و غریب را در فید خود مشاهده کردید، ممکن است به این دلیل باشد که او از شخص دیگری پیج خریداری کرده و محتوای جدیدی به آن اضافه کرده است! اینستاگرام (و کاربران آن) این کار را گمراه کننده می‌دانند، بنابراین آنها ویژگی “درباره این حساب کاربری” را معرفی کرده اند تا به کاربران اجازه دهد از این طریق از سابقه حساب شخصی بازدید کنند!
این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات زیر را در مورد هر پروفایل تجاری(بیزنیسی) در اینستاگرام مشاهده کنید:

  •  تاریخ پیوستن
  • کشور
  • تبلیغات فعال
  • نام کاربری سابق
  • حساب های کاربری با فالورهای مشترک
  1. ویژگی پست های خرید در اینستاگرام جدید

این ویژگی جدید بازی را برای همه مشاغل تجارت الکترونیکی تغییر می دهد! آیا این پست را در اینستاگرام دیده اید که هنگام ضربه زدن، قیمت یک محصول را نشان می دهد و در واقع شما را مستقیماً به صفحه پرداخت آن کالا هدایت می کند؟! بله، واقعی است، وجود دارد و می‌توانید آن را در حساب کاربری خود داشته باشید! این ویژگی منحصر به افرادی است که محصولات فیزیکی می‌فروشند اما به تعداد مشخصی از دنبال کنندگان نیاز ندارند (برخلاف ویژگی  بالا کشیدن  لینک در استوری اینستاگرام که به دنبال کنندگان نیاز دارد.

  1. ویژگی جدید اینستاگرام با اعلام وضعیت فعالیت کاربران

حالا، به غیر از خواندن پیام یا همان سین کردن، می توانید از این ویژگی برای نشان دادن فعال بودن و در دسترس بودن برای گپ زدن به مخاطبان خود نیز استفاده کنید. به عنوان یک صاحب مشاغل می خواهید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما از هر فرصتی برای ارتباط با شما برخوردار هستند. بنابراین با مشاهده وضعیت فعالیت خود، فرصتی برای برقراری ارتباط ایجاد می کنید. اگر ترجیح می دهید وضعیت فعالیت شما قابل مشاهده نباشد، می توانید آن را غیرفعال کنید.

  1. ویژگی جدید دانلود داده ها در اینستاگرام

اگر ما در مورد اینستاگرام چیزی یاد گرفته ایم، به دلیل است که سیستم عامل می تواند در بعضی مواقع کاملاً غیرقابل پیش بینی باشد. به همین دلیل ویژگی جدید “دانلود داده” اینستاگرام بسیار عالی است! اگر می خواهید از حساب اینستاگرام خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید تا مطمئن شوید هرگز محتوای صفحه خود را از دست نمی دهید، قطعاً می توانید این ویژگی را بررسی کنید!

  1. پرسش و پاسخ در لایو اینستاگرام

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از sanimata تغییرات مسنجر اینستاگرام و فیسبوک را در آپدیت جدید برایتان شرح دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما و پیج اینستاگرام‌تان مفید واقع شود.

دکمه بازگشت به بالا