برترین های کسب و کارعمومی

بهترین وسیله برای ردیابی بار چیست (ردیاب آهنربایی)

مقدمه بهترین وسیله برای ردیابی بار  

ردیاب‌هایی که در بازار پیدا می‌کنید، معمولاً بر روی وسایل نقلیه مانند قایق، خودرو، موتور، دوچرخه و… نصب می‌شوند. برای نصب این ردیاب‌ها، افراد مجبور به پرداخت هزینه اضافی به نصاب هستند. اما ردیاب آهن‌ربایی یکی از بهترین انواع ردیاب‌های خودرو است که کارایی فوق‌العاده‌ای داشته و از طرف دیگر نیز نیاز به نصاب ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید آن را روی خودرو یا وسیله نقلیه خود نصب کنید. بهترین وسیله برای ردیابی بار که همان ردیاب آهنربایی است، هنگام متصل شدن به اجسام فلزی خودروها، مکان دقیق وسیله موردنظر را به‌صورت پیامکی و نقشه روی گوشی و کامپیوتر به شما نشان می‌دهد.

این ردیاب آهن‌ربایی دارای مگنت بسیار قوی و فوق‌العاده است که بدون نیاز به سیم‌کشی یا دسترسی به داخل خودرو می‌توانید آن را به بدنه خودرو  بچسبانید. بعد از انجام اقدامات لازم، اطلاعات موقعیتی بار در  بازه‌های زمانی مختلف برای شما ارسال می‌شود.

 ردیاب چیست؟

ردیاب یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های امنیتی است که از سال ۱۹۸۰ به‌طور گسترده مورد استفاده عموم قرار گرفت. اساس کار آن نیز سیگنال دهی بین ماهواره‌ها و ایستگاه‌های زمینی بوده و می‌تواند با ماهواره‌هایی که به دور زمین می‌گردند، ارتباط برقرار کند. ماهثاره‌های بسیار زیادی به‌دور زمین درحال گردش هستند که از این تعداد انبوه، تنها ۱۲ ماهواره برای سیستم‌های جی‌پی‌اس و ردیابی طراحی شدند. این ۱۲ ماهواره به‌طور کاملاً هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند و با بررسی دقیق و نقطه‌ای دستگاه ردیاب هماهنگ با یکدیگر می‌توانند موقعیت دقیق سوژه را پیدا کنند.

ردیاب‌هایی که در بازار وجود دارند کاملاً پرتابل بوده و نیازی به نصب، میکروفون و منبع تغذیه ندارند. ردیاب قابل‌استفاده بر روی تمامی وسایل نقلیه (اتوبوس، دوچرخه، قایق، موتورسیکلت و…) است و شما می‌توانید از این رادیو برای تمامی وسایل شخصی خود استفاده کنید.

تفاوت بین ردیاب آهن‌ربایی و ردیاب نصبی

در بحث بهترین وسیله برای ردیابی بار باید بدانید که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین ردیاب آهن‌ربایی و دیگر انواع ردیاب‌های خودرو وجود دارد این است که این ردیاب‌ها نیازی به سیم‌کشی و اتصال به باتری موتورسیکلت یا خودرو ندارند و منبع تغذیه آن‌ها یک باتری است که در داخل خود دستگاه قرار دارد. شما می‌توانید به‌راحتی این ردیاب را در قسمت‌های مختلف خودروی خود مخفی کنید و سارقین از وجود آن مطلع نمی‌شوند. همان‌طور که گفتیم افراد پس‌از خرید یک رد یاب و صرف هزینه برای آن، مجبور به صرف هزینه‌ای برای نصب ردیاب‌ها هستند. اما شما بدون صرف هزینه‌های اضافی می‌توانید ردیاب آهن‌ربایی را به‌راحتی داخل ماشین خود جاسازی کرده و نگران مراحل نصب آن نباشید.

انواع ردیاب آهن‌ربایی و تفاوت آن‌ها

به‌طورکلی تفاوت زیادی بین دستگاه‌های ردیابی آهن‌ربایی وجود ندارد. تفاوت عمده آن‌ها در مدت شارژ باتری است. به‌عنوان مثال یک دستگاه آهن‌ربایی ممکن است که ۱۵ روز شارژ باتری داشته باشد و یک دستگاه دیگر ممکن است که ۹۰ روز شارژ باتری داشته باشد. این بدین معناست که ردیاب آهن‌ربایی اول بعد از گذشت ۱۵ روز باید مجدد شارژ شود. هرچه میزان نگهداری شارژ باتری داخل ردیاب بیشتر باشد، ظرفیت باتری داخلی نیز بیشتر بوده و ابعاد ردیاب نیز بزرگ‌تر خواهد بود.

بهترین وسیله برای ردیابی بار چیست (ردیاب آهنربایی)
بهترین وسیله برای ردیابی بار چیست (ردیاب آهنربایی)

مراحل راه‌اندازی ردیاب آهن‌ربایی به عنوان بهترین وسیله برای ردیابی بار

مراحل راه اندازی ردیاب آهنربایی (بهترین وسیله برای ردیابی بار ) بسیار راحت بوده و شما می‌توانید برای راه اندازی آن کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • شما پیش‌از هر کاری باید یک سیم‌کارت تهیه کنید که دارای جی‌پی‌اس باشد.
  • پس از تهیه سیم‌کارت را فعال کنید.
  • سیم کارت را داخل دستگاه ردیاب قرار دهید.
  • شماره‌های پشتیبانی یا sos را وارد کنید.
  • شما با نصب اپلیکیشن‌های خاص این ردیاب‌ها که برای اندروید و ایفون قابل استفاده هستند می‌توانید بار و وسیله نقلیه را در هر زمان و هر مکان که باشد ردیابی کنید.

مزایای ردیاب آهن‌ربایی به عنوان بهترین وسیله برای ردیابی بار

استفاده از ردیاب دارای مزایای فوق‌العاده‌ای است که ما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 نصب آسان

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم نصب این ردیاب‌ها بسیار راحت است و نیازی به نصاب ندارد. شما باید دقت داشته باشید که این ردیاب را به قسمت‌های فلزی خودرو وصل کنید. مطمئن باشید که آن را روی یک سطح صاف قرار می‌دهید تا بتواند به‌خوبی به خودروی شما بچسبد. توصیه می‌کنیم که جایی را برای نصب ردیاب انتخاب کنید که از جلوی چشم نباشد و به‌راحتی توسط دیگران پیدا نشود. مثلاً بهترین مکان برای نصب این آهن‌رباها زیر سپر عقب، زیر سپر جلو، پشت گلگیر، اتاق خودرو، زیر خودرو، زیر صندلی‌ها و… است.

تنوع کاربری در بهترین وسیله برای ردیابی بار

این ردیاب‌ها که  بهترین وسیله برای ردیابی بار  هستند، دارای دقت و سرعت بالایی بوده و با توجه به قابلیت نصب راحت خود، کاربردهای بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید از این ردیاب‌ها علاوه‌بر اتومبیل شخصی و ماشین‌های سنگین برروی کانتینرهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، موتورسیکلت، ماشین‌های کرایه‌ای، دوچرخه، محموله‌ها، قایق، تراکتور، ماشین‌های نظامی، مجرمین و… نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین استفاده‌های این ردیاب در حیطه‌ی نظامی است. زیرا به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را بر روی دستگاه‌های وسیله نقلیه‌ای که برای مأموریت فرستاده می‌شوند، بچسبانید و به‌راحتی آن‌ها را ردیابی کنید. همچنین شما می‌توانید این ردیاب‌ها را به وسایل باارزش خانه که احتمال دزدیده شدن آن‌ها وجود دارد نیز وصل کنید. البته باید توجه داشته باشید که برای این کار باید ردیاب را به یک سطح فلزی وصل کنید.

قابلیت اجاره کردن بهترین وسیله برای ردیابی بار

شرکت‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید ردیاب‌های آهن‌ربایی را از آن‌ها با قیمت مناسب اجاره کنید. برای افرادی که می‌خواهند فقط برای مدت کوتاهی از ردیاب استفاده کنند، اجاره گزینه بسیار مناسبی است. هرچند که به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اجاره و برای اطمینان بیشتر، یک ردیاب شخصی تهیه کنید.

جی‌پی‌اس و امکان ذخیره اطلاعات

در ادامه بحث بهترین وسیله برای ردیابی بار باید بدانید که هنگام استفاده از ردیاب زمانی که سرعت وسیله نقلیه شما از حد مجازی که برای آن تعیین گردید بیشتر شود، پیامک هشدار برای صاحب خودرو فرستاده می‌شود. شما می‌توانید یک محدوده جغرافیایی مجاز برای آن تعیین کنید. هر زمان که ردیاب از محدوده جغرافیایی تعیین‌شده خارج شد، به شماره‌های پشتیبانی که در ردیاب تعریف شده‌اند یک پیامک هشدار ارسال می‌شود. ردیاب‌های آهن‌ربایی مانند دیگر انواع ردیاب‌ها دارای یک ماژول جی‌پی‌اس بوده که با دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها می‌توانند موقعیت مکانی وسیله نقلیه شما را ردیابی کنند.

همچنین یک ماژول دیگر برای ذخیره اطلاعات در این دستگاه فوق‌العاده تعبیه شده‌است. شما می‌توانید در حالت آنلاین نیز از اطلاعاتی که این رادیو جمع‌آوری می‌کند استفاده کنید. اما اگر آفلاین باشید شما تنها می‌توانید در زمان‌های خاصی از اطلاعات دریافتی این ردیاب استفاده کنید.

معایب ردیاب آهن‌ربایی

ما تا این‌جای بحث  بهترین وسیله برای ردیابی بار برای شما توضیح دادیم که ردیاب آهن‌ربایی چیست و چه مزایایی دارد. ما در ادامه می‌خواهیم شما را با برخی از معایب این دستگاه نیز آشنا کنیم.

سوءاستفاده از نصب آسان

نصب آسان این ردیاب آهن‌ربایی یک مزیت محسوب می‌شود. اما این موضوع ممکن است که یک عیب بزرگ برای این دستگاه‌ها نیز باشد. به‌علت نصب آسان این محصولات ممکن است برای جاسوسی و کسب اطلاعات صاحبان خودرو مورد استفاده قرار گیرند و از طرفی معمولاً این ردیاب‌ها قیمت بالایی ندارند و همین امر هم باعث می‌شود که سودجویان و شیادان به‌راحتی بتوانند برای مقاصد شخصی خود خودروهای دیگران را ردیابی کند.

عدم ارائه گزارش‌های طولانی‌مدت

اگر شما مدیر یک ناوگان حمل‌ونقل هستید و لازم است که سابقه هر خودرو را به‌صورت جداگانه و به‌طور کامل بررسی کنید، نمی‌توانید از ردیاب آهن‌ربایی خودرو استفاده کنید. این ردیاب‌ها ممکن است که در طول ماه گزارش‌های بسیار زیادی از خودروهای متفاوت در خود ذخیره کنند و شما در تهیه گزارش ناوگان با مشکلات زیادی مواجه شوید.

از طرف دیگر به دلیل نیاز این ردیاب‌ها به شارژ مکرر، شما زمان زیادی را از دست می‌دهید. اگر شارژ دستگاه خالی باشد اما شما نمی‌توانید از مزایای آن به‌خوبی بهره‌مند شوید. اما استفاده از این ردیاب‌ها برای افرادی که ماشین آن‌ها اکثراً در پارکینگ قرار دارد و تنها گاهی اوقات از آن‌ها استفاده می‌کنند، گزینه معقولی بوده و توصیه می‌شود. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم که رانندگانی که به یک سیستم امنیتی فوق‌العاده نیاز دارند که مدام روشن باشد و از اطلاعات آن استفاده کنند، بهتر است که از ردیاب‌های سیمی به عنوان بهترین وسیله برای ردیابی بار استفاده کند. این ردیاب‌ها به‌طور نامحسوس به برق خودروی شما متصل شده و سیم‌های آن‌ها نیز از چشم سارقین پنهان می‌ماند.

جمع‌بندی

ردیاب‌ها یکی از بهترین محصولات برای حفظ ایمنی خودروها هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. مزیت و کاربردهای فوق العاده این محصولات باعث شد تا برندهای بسیاری شروع به تولید این محصولات کنند و أنواع مختلفی از آن‌ها با کاربردهای متفاوت وارد بازار شوند. شما می‌توانید از این محصولات برای موارد مختلفی مانند ردیابی بار، پیشگیری از سرقت و… استفاده کنید. ردیاب‌ها به خوبی می‌توانند شما را با مسیر طی شده توسط ماشین، سرعت ماشین، محدوده حرکت خودرو و… آشنا کنند.

یکی از بهترین أنواع ردیاب‌ها برای ردیابی بار، ردیاب‌های آهنربایی هستند که به ماهواره‌های اطراف زمین وصل شده و می‌توانند موقعیت دقیق مکانی شما را ردیابی کنند. این راستی‌ها به راحتی به ماشین شما وصل می‌شوند ونیازی به حضور نصاب برای نصب آن‌ها نیست. شما می‌توانید به راحتی  ردیاب را به سطوح فلزی با سطح صاف خودرو وصل کنید.

توجه داشته باشید که این ردیاب‌ها نباید در برابر دید عموم قرار بگیرند. بهترین مکان برای نصب آن‌ها نیز پشت سپر جلو وعقب ماشین، پشت گیر و داخل اتاق خودرو است. شما می‌توانید برای خرید ردیاب آهنربایی که بهترین وسیله برای ردیابی بار است به سایت ردیاب من مراجعه کنید و از بروزترین ردیاب‌های دنیا دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید و انتخاب بهتر یک ردیاب با کارشناسان این مجموعه تماس برقرار کرده و از آن‌ها سوالات خودرو را بپرسید.

دکمه بازگشت به بالا