برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است؟

ریزش مو یکی از بدترین و ناراحت کننده ترین احساساتی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. ریزش مو ناشی از استرس است باعث اضطراب و عقده حقارت می شود. بسیاری از افراد مبتلا به ریزش مو تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ریزش مو انجام می دهند. اما در بسیاری از موارد تنها راه موثر تغییر مو است. دانستن بهترین سن برای تغییر موهایتان به شما کمک می کند این کار را به موقع و موثر انجام دهید. عدم توجه به سن بهینه کاشت مو می تواند منجر به برنامه ریزی اشتباه کاشت مو و تمام ضررها شود.

پس اگر شما هم کاندید کاشت مو هستید و می خواهید بهترین سن برای کاشت مو را پیدا کنید و نکات مهم کاشت مو در سنین مختلف را بدانید، تا انتها با ما همراه باشید!

در این مقاله با موارد زیر آشنا خواهید شد:

مو در چه سنی می ریزد؟

کاندیدای مناسب برای جراحی کاشت مو

بر چه اساسی می توان وضعیت بانک مو را پیش بینی کرد؟

سن مناسب برای کاشت مو را بررسی کنید

زمان مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

درمان ریزش مو قبل از 20 سالگی چیست؟

درمان طاسی در افراد بالای 20 سال چیست؟

ریزش مو از چه سنی شروع می شود؟

شرایط جسمانی هر فرد متفاوت است. برای برخی افراد، ریزش مو به دلیل ژنتیک و ژنتیک از سنین پایین شروع می شود. برای برخی افراد با ریزش مو در دوران بلوغ و تغییرات هورمونی شروع می شود و سال ها ادامه می یابد. به همین دلیل نمی توان سن دقیق را فاش کرد. بیماری هایی که باعث ریزش مو می شوند مانند آندروژنیک و آلوپسی می توانند در هر سنی بروز کنند و سن خاصی وجود ندارد. در سن 30 سالگی، 25 درصد از افراد موهای خود را از دست می دهند و در 50 سالگی، درصد افراد مبتلا به ریزش مو 50 درصد است. در واقع نیمی از افراد بالای 50 سال ریزش مو را تجربه می کنند. بنابراین نمی توان سنوات خاصی را در نظر گرفت. این بررسی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تصمیم گیری باید به صورت فردی بر اساس محدودیت های فوق اتخاذ شود.

افرادی که در دهه بیست سالگی ریزش مو را تجربه می کنند

کاندیدای مناسب برای جراحی کاشت مو

یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا شما کاندید کاشت مو هستید یا خیر. باید بدانید که آیا کاشت مو واقعاً روش مناسبی برای شماست؟ آیا می خواهید بیشتر جستجو کنید؟ آیا باید بیشتر منتظر بمانید؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات بهتر است کاندیدهای کاشت مو را بشناسید. بررسی این بخش به شما دیدگاه مثبتی در مورد اینکه آیا واقعاً کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر، می دهد.

افراد در بهترین سن برای کاشت مو؛ 25-30 ساله.

افراد بدون سابقه دیابت و فشار خون بالا.

افرادی که سابقه خانوادگی طاسی کامل ندارند.

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردارند.

بانک مو که قوی است.

مردم انتظارات زیادی از کاشت مو دارند.

افراد دارای علت زمینه ای ریزش مو شناسایی شده و دوره درمان به پایان رسیده است.

بر چه اساسی می توان وضعیت بانک مو را تخمین زد؟

همانطور که می دانید کاشت مو با موهای بانک مو انجام می شود. در واقع پزشک متخصص ناحیه را با موهای مقاوم برداشت کرده و پس از آماده سازی، موها را در محل جدید کاشت می کند. به همین دلیل، رشته های چرخشی باید محکم بوده و در محل رشته های ثابت قرار گیرند. بررسی این موضوع مستلزم توجه به نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1- بررسی الگوی ریزش مو

یکی از پارامترهای مهمی که بهترین سن برای کاشت مو را تعیین می کند، بررسی الگوی ریزش مو است. این الگو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. عواملی مانند ژنتیک، سبک زندگی و سن می توانند بر ریزش مو تأثیر بگذارند. بدیهی است زمانی که فرد دارای الگوی ریزش در ناحیه بالای سر است، باید منتظر ماند تا ریزش تثبیت شود و وضعیت را بررسی کرد.

بی توجهی به این مشکل امکان استفاده از موهای از دست رفته را در کاشت مو فراهم می کند. البته نتیجه این عمل چیزی جز شکست پروژه کاشت مو نیست. پس سعی کنید تا زمانی که پزشک متخصص بهترین تصمیم را بگیرد صبور باشید.

2- سن ریزش مو

معیار مهم دیگر سن ریزش مو است. سنی که در آن فرد شروع به ریزش مو می کند بسیار کوتاه است و قطعا ریزش مو در سنین پایین شدیدتر است. ریزش مو در نوجوانان به تدریج خط رشد را کوتاه می کند و روند ریزش مو را ضعیف می کند. در چنین شرایطی، اگر منتظر وضعیت پایدار باشید و هیچ اقدامی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت بانک مو انجام ندهید، قطعاً برای کاشت مو دچار مشکل خواهید شد. زیرا هنگام کندن از ساقه مو نازکتر است و اندازه ناحیه کاشت نیز نیاز به برداشت بیشتر از دسته مو دارد.

3: زندگی

شاید برای شما جالب باشد که سبک زندگی افراد می تواند تا حد زیادی بر میزان ریزش مو تأثیر بگذارد. سبک زندگی شما تعیین می کند که چقدر از موهای خود مراقبت می کنید. فردی که در آشپزخانه کار می کند و زمان زیادی را در تهویه کم، غذای چرب، گرمای زیاد و … سپری می کند قطعا شرایط خوبی برای مراقبت از مو نیست.

فردی که در بخش شیمیایی کار می کند، جایی که گازهای نامناسب در هوا وجود دارد و پوشش مراقبت از مو وجود ندارد، مطمئناً به مو آسیب می رساند.

این افراد بانک موی ضعیفی دارند و اگر سبک زندگی خود را تغییر ندهند حتی کاشت مو هم نمی تواند انتظارات آنها را برآورده کند. به دلیل ضعیف بودن بانک مو، عدم رسیدگی به موهای کاشته شده و شانس کم موفقیت کاشت، شرایط خوبی ندارند.

4- ریزش موی هورمونی

برخی از افراد به دلیل هورمون ها دچار مشکل ریزش مو می شوند. در این حالت بانک مو هر روز ضعیف می شود. زیرا درمان مناسبی انجام نشده است. اگر فردی بخواهد تحت عمل کاشت مو قرار گیرد، باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از ریزش موی هورمونی انجام دهد و درمان های لازم را برای جلوگیری از مرگ فولیکول های مو انجام دهد. به همین دلیل برای تعیین بهترین سن برای کاشت مو، بهتر است فرد در بانک مو یک آزمایش هورمونی انجام دهد تا ببیند ریزش مو به دلیل ریزش موی هورمونی است یا خیر. با دانستن این موضوع، می توانید موها را بدون ریسک از بانک قرض کنید و نگران ریزش فولیکول های مو به دلایل هورمونی نباشید.


سن مناسب برای کاشت مو را پیدا کنید

همانطور که قبلاً گفته شد، دانستن بهترین سن برای کاشت مو شانس موفقیت شما را برای کاشت مو افزایش می دهد. به عنوان مثال، زمانی که تصمیم به کاشت مو در زیر 25 سال می‌گیرید، بدون بررسی و پیش‌بینی الگوی ریزش مو، باید ریسک ریزش مو را به دلیل همه این عوامل بپذیرید. زیرا خطر ریزش مو از بانک مو در همان محل و انتقال مو از بانک مو به مکان جدید بسیار زیاد است.

از طرفی رشد مو و جریان خون بسیار مهم است. باید بدانید که جریان خون خوب به موها وقتی به 40 یا 50 سالگی می رسد خوب جریان نمی یابد، بنابراین آن سن برای مو مناسب نیست و نمی تواند بهترین سن برای مو باشد. اما وقتی جوان هستیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مواد مغذی مورد نیاز مو از طریق خونی که مو را به خوبی رشد می‌کند، تامین شود.

به خاطر داشته باشید که تعیین سن مطلوب برای کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است.

زمان مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

اگر کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید، باید بهترین سن برای کاشت مو را بدانید. آیا باید بدانید که در چه سنی و در چه سنی تاثیرات و نتایج کاشت مو بهترین خواهد بود؟ زمان مناسب برای کاشت مو زمانی است که فرد ریزش کامل مو داشته باشد و این ریزش کاملا متوقف شده باشد.

توجه داشته باشید، این نکته به معنای انتظار برای ریزش مو نیست. بلکه روند ریزش مو باید زیر نظر پزشک متخصص باشد تا بتوان علت اصلی ریزش مو را کشف کرد و به همین دلیل درمان را آغاز کرد. در این مورد، ریزش مو را می توان به درستی درمان کرد و میزان استحکام مو را نیز در بانک مو رعایت کرد. پس از پایان همه این موارد، می توان گفت بهترین سن برای کاشت مو دقیقا در همین نقطه است. برای بهترین نتیجه، سعی کنید بین 40 تا 28 سالگی را برای کاشت مو انتخاب کنید.

راه حل درمان ریزش مو قبل از بیست سالگی چیست؟

افراد زیر 20 سال باید برای ریزش مو به متخصص مراجعه کنند. پزشکان با بررسی پوست سر از نظر عدم تعادل هورمونی احتمالی، آلوپسی نوروژنیک، کمبودهای تغذیه ای در بدن یا وجود قارچ و انگل در سطح پوست سر، ریزش مو را درمان می کنند. تجویز داروهایی مانند فیناستراید و محلول‌های موضعی ماینوکسیدیل گاهی درمان‌های موفقی هستند.

به یاد داشته باشید که استفاده از مکمل های غذایی یا درمان دارویی برای بهبود عملکرد هورمون ها مانند قرص اسپیرونولاکتون نیز موفقیت آمیز بوده است. استفاده از این گونه درمان ها بدون تجویز و تشخیص پزشک ممنوع است. به یاد داشته باشید که شامپوی مناسب می تواند ریزش مو را کاهش دهد، از شانه زدن و حرارت زیاد بعد از شستن موهای خیس خودداری کنید و ماساژ پوست سر می تواند اقدام خوبی برای بهبود ریزش مو باشد.

چگونه ریزش مو در 20 سالگی را درمان کنیم؟

در سن بیش از 20 سال، فرم به ثبات نسبی میکروارگانیسم ها رسیده و دوره پیچیده بلوغ را پشت سر گذاشته است. ریزش مو در این سن به دلایل مختلفی رخ می دهد که پزشک راه دیگری برای تشخیص علت اصلی ندارد. بررسی بخشی از پوست سر از نظر وجود انگل یا قارچ پوستی یکی از مفیدترین روش های تشخیصی است. راه دیگر انجام آزمایش خون و بررسی مواد مغذی، ویتامین ها و همچنین هورمون ها است. با این کار پزشک می تواند سوابق احتمالی بیماری های خاص را بررسی کند تا دقیق ترین تشخیص داده شود و درمان به خوبی دنبال شود. در ادامه راه حل های رایج را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1- درمان موضعی ریزش مو

یکی از مؤثرترین درمان‌هایی که مواد مغذی را تأمین می‌کند و سلامت روان را بازیابی می‌کند، استفاده از داروهای موضعی است. به عنوان مثال، محلول ماینوکسیدیل یکی از محبوب ترین محلول های دارویی است که به صورت موضعی روی پوست سر استفاده می شود. استفاده از این نوع محلول در صورت توصیه یک متخصص می تواند باعث کاهش و توقف ریزش مو شود. رشد مو گاهی تا 14 درصد اتفاق می افتد که بسیار هیجان انگیز است.

2- داروی خوراکی ضد ریزش مو

استفاده از برخی داروهای خوراکی تایید شده توسط FDA می تواند روند ریزش مو را کنترل کند. تجویز این داروها باید بر اساس تشخیص مناسب سن باشد. زیرا پاسخ به دارو در افراد هم سن و سال بهتر است، اما به یاد داشته باشید که هر بار با توجه به توصیه پزشک و بیماری که به آن مبتلا هستند، برای کاهش ریزش مو به داروی خوراکی نیاز است.

3- مزوتراپی مو

یک راه حل برای غلبه بر ریزش مو مزوتراپی است. در این روش از کوکتل تقویت کننده ریشه برای تحریک رشد مو استفاده می شود. تزریق این کوکتل باعث جذب مقادیر بالایی می شود و نتایج بسیار خوبی را می توان مشاهده کرد.

4- PRP چاچ

استفاده از روش پلاسمای غنی از پلاکت می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز مو را جبران کند. این روش به قدری مفید است که در کاشت مو نیز برای تقویت بانک موی کاندیدای پیوند استفاده می شود. این روش طبق نظر و توصیه پزشک انجام می شود و نتایج معمولا رضایت بخش است.

5- پیوند سر

یکی از روش هایی که به عنوان مرحله بعد از بهبود ریزش مو استفاده می شود، کاشت مو است. با این روش فرد باید دوره درمان ریزش مو را طی کند و از تقویت مو در بانک مو اطمینان حاصل کند. فقط در چنین شرایطی با توصیه پزشک متخصص می توانید کوتاهی مو را شروع کنید. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که می توانید بر اساس میزان تراکم موی مورد نظر خود، میزان محدودیت های مالی و معیارهای مختلف دیگر بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بهترین سن برای کاشت مو توسط پزشک تعیین می شود.

اطلاعات بیشتر:

بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز

دکمه بازگشت به بالا