برترین های کسب و کارعمومی

ایا لیزر پوست را سفید میکند؟

شناخته شده است که در حال حاضر لیزر بهترین راه دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. زیرا عوارض این روش زیبایی نسبت به سایر روش های اپیلاسیون بسیار کمتر است. برای از بین بردن موهای زائد در حین اپیلاسیون لیزر، نور دستگاه لیزر با طول موج مشخصی برای مدت کوتاهی بر روی سطح پوست و مو منعکس می شود. این اشعه ها هیچ آسیبی به بافت پوست وارد نمی کنند. و فقط فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهند.

ملانین (رنگدانه) داخل مو و فولیکول انرژی اشعه لیزر را جذب کرده و آن را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. با افزایش دمای مو، ریشه مو می سوزد. لازم به ذکر است که لیزر صورت و بدن فقط می تواند فولیکول ها را در دوره رشد بسوزاند. جلسات لیزر باید تکرار شود تا فولیکول‌های موی اضافی که در زمان‌های بعدی وارد چرخه رشد می‌شوند حذف شوند. بنابراین چندین جلسه با فاصله زمانی نسبتا طولانی برای اپیلاسیون لیزری در نظر گرفته می شود. با لیزر موهای زائد، افراد ممکن است هر ماه یا هر دو ماه یکبار نیاز به انجام لیزر داشته باشند. برای لیزر موهای زائد آنچه برای بیننده این روش زیبایی مهم است این است که از بین بردن 90 درصد موهای زائد و رسیدن به نتیجه مطلوب منوط به مشارکت در لیزر درمانی است. با این حال، اگر تمام این نکات را رعایت کنید، می توانید تا 90 درصد ریزش موهای ناخواسته را در پایان فرآیند لیزر موهای زائد انتظار داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد رنگ پوست را تغییر می دهد؟
برخی از افراد از لیزر و عوارض لیزر موهای زائد می ترسند. چون فکر می کنند روی بدنشان اثر منفی می گذارد. با عوارض جانبی خطرناکی مانند تغییر رنگ پوست و سرطان مرتبط است. یکی از این عوارض که بسیاری از افراد نگران آن هستند تیره شدن پوست پس از لیزر موهای زائد است. بنابراین پزشکان و متخصصان کلینیک های زیبایی این سوال را مطرح می کنند که علت تیره شدن بیکینی بعد از لیزر چیست؟ روبروی هم قرار می گیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به این سوال پاسخ ویژه ای بدهیم.

لیزر موهای زائد در چه مواردی پوست را روشن می کند؟

ظاهراً لیزر موهای زائد در حین لیزر موهای زائد باعث تغییر رنگ پوست، تیره یا روشن شدن پوست نمی شود. اما در برخی موارد ممکن است این عارضه ایجاد شود و باعث سوختگی پوست شود. در ادامه به توضیح این دلایل می پردازیم.

آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

اگر لیزر موهای زائد شما توسط پزشک متخصص یا تیم درمانی حرفه ای با دوز و انرژی صحیح و با استفاده از تجهیزات لیزر استاندارد متناسب با شرایط فیزیکی شما انجام شود، فرآیند لیزر  با برترین پزشک هیچ عارضه ای نخواهد داشت. اما از سوی دیگر لازم به یادآوری است که در برخی موارد خاص، لیزر و همچنین سایر روش های پزشکی و زیبایی می تواند عوارض کوتاه مدت یا طولانی مدت داشته باشد. یکی از این موارد، سوزش و تیره شدن پوست است.

اگر پوست خود را بعد از لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ متداول به قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از درمان این است که نه تنها لیزر موهای زائد پوست شما را بهبود نمی بخشد، بلکه پوست شما تیره، چروکیده و “تصویر آسیب دیده” است. به طور طبیعی، پوست آسیب دیده پوست بیشتر در معرض پوسته پوسته شدن، پوسته پوسته شدن و سرطان پوست است. 6-8 هفته پس از لیزر موهای زائد، پوست ترمیم می شود و قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید پذیرفته می شود.

چرا حذف موهای زائد می سوزد؟

هنگام توضیح نحوه عملکرد لیزر گفتیم که تابش دستگاه لیزر موهای زائد بر فولیکول های موی زیر اپیدرم تأثیر می گذارد. در فرآیند لیزر درمانی، پرتو باید از لایه اپیدرم و ملانین (رنگدانه) روی آن عبور کند. ملانین بخشی از پرتو لیزر را جذب می کند. به همین دلیل است که گاهی پس از لیزر درمانی عوارضی مانند تحریک سطحی، تیره شدن پوست، خارش و درد ایجاد می شود. عوارض لیزر موهای زائد کاملا طبیعی بوده و حداقل 2 ساعت و تا 2 روز باقی می ماند. و پس از این مدت به طور کامل ناپدید می شوند.

سفید کردن پوست با لیزر چیست؟

روشن کردن پوست با لیزر (یا بلیچینگ) یک روش پزشکی است که در آن پالس های کوتاه هدفمند نور به مناطق خاصی از پوست فرستاده می شود تا پوست آسیب دیده یا آسیب دیده را از بین ببرد. این فرآیند رشد جدید سلول های جدید پوست را تحریک می کند و در نهایت رنگ پوست را روشن تر می کند. این عمل 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد. این روش لیزر درمانی برای درمان بیماری های پوستی مانند چین و چروک، اسکار آکنه و مشکلات فشار بالا مانند لک های پوستی (به دلیل تولید بیش از حد ملانین)، ملاسما، کلواسما، لکه های کبدی و لکه های پیری استفاده می شود. همچنین برای پوست استفاده می شود. مشکلات تغییر رنگ در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران رفع می شود.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث سفید شدن ناحیه تحت درمان می شود؟

برخی از قسمت های بدن، مانند کشاله ران، تحت تأثیر پیری یا دلایل ژنتیکی قرار می گیرند. آفتاب سوختگی به دلیل مشکلات هورمونی و غیره می تواند تیره باشد. اگرچه تیره شدن این نواحی طبیعی است، اما همچنان تاثیر زیادی بر زیبایی بدن دارند و برای افرادی که چنین شرایطی دارند نگران کننده هستند. باید بدانید که لیزر موهای زائد پوست شما را سفیدتر یا روشن تر می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. این شامل:

نوع پوست و رنگ پوست

ضخامت موهای ناخواسته و رنگ آن

رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

نوع دستگاه لیزر

صلاحیت حرفه ای و تجربه تکنسین های انجام لیزر موهای زائد

دکمه بازگشت به بالا