وقت سفارت چیست؟ صفر تا صد وقت سفارت در 5 دقیقه

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن و تعیین وقت سفارت فرانسه چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم برای این که بتوانید کشور مقصد را اخذ کنید؛ باید مدارکی را ارائه دهید . این مدارک شامل موارد زیر است که باید نشان دهنده برخی از نقاط مثبت شما در زمینه سفر باشد. با ما همراه باشید تا از کلیه این موارد اطلاع یابید. این مدارک نشان دهنده هویت شخص است. اولین مدرکی که باید ارائه شود شناسنامه است. کپی از تمام صفحات آن نیز باید در پرونده درج شود. از دیگر مدارک می توان به گذرنامه اشاره کرد. گذرنامه باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد. البته مدارک دیگر مانند عکس، سند ازدواج، کارت ملی و … نیز باید ارائه شود.

این مدارک برای نشان دادن وابستگی شما در ایران است و این که از عهده هزینه های خود بر می آیید. گردش سه ماه اخیر حساب یکی از مدارکی است که باید ارائه شود. البته در کنار این گردش تمکن مالی هم باید ارائه دهید. تمکن مالی حداقل باید به ازای هر نفر نود میلیون باشد.البته ارائه سند نیز بسیار اهمیت دارد. سند خانه، مغازه، ویلا، زمین و … هم از جمله این مدارک است. اگر قصد ارائه سند اتومبیل هم دارید باید حداقل قیمت آن معادل صد میلیون باشد.

این مدارک با توجه به شغلی که شخص دارد، متفاوت است. اولین مدرک در این حوزه نامه اشتغال به کار است. این نامه بر اساس نوع شغل می تواند یک جواز کسب، پروانه پزشکی، نامه اشتغال به کار و … باشد. البته در صورت داشتن شغل اداری برگه مرخصی هم باید ارائه دهید. از جمله مدارکی که در این دسته باید ارائه دهید بیمه نامه مسافرتی ، دعوت نامه، واچر هتل ، رزرو بلیط هواپیما و … است. این مدارک باید با تاریخ و سربرگ رسمی ارائه شوند.

هزینه اخذ وقت سفارت چقدر است؟

برای اخذ وقت فوری باید هزینه اخذ وقت سفارت بیشتری را بپردازید. در حقیقت با پرداخت هزینه بیشتر زمان می خرید. به این ترتیب می توانید در کمترین زمان ممکن به سفارت وارد شوید. البته در این میان باید هزینه های مربوط به صدور ویزا و انگشت نگاری را نیز به سفارت بپردازید. با توجه به کشوری که برای سفر انتخاب می کنید، این هزینه نیز متفاوت است. برای اکثر کشورهای حوزه شینگن این هزینه برابر 85 یورو است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این هزینه باید به صورت نقدی و تمام و کمال پرداخت نمایید.

البته برای پرداخت این هزینه محدودیتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال برای افراد زیر شش سال و بالای هشتاد سال هزینه ی انگشت نگاری اخذ نمی شود. اگر قصد سفر به کشور کانادا را داشته باشید و در این بازه سنی باشید، تنها باید صد دلار برای انگشت نگاری را پرداخت کنید. افراد بین دوازده تا شش سال هم نصف افراد بالغ باید این هزینه را بپردازند. پس باید با توجه به قوانین سفارت مورد نظر خود این هزینه را تهیه کنید و در تاریخ تعیین شده به سفارت تحویل دهید. دقت داشته باشید که در صورت عدم پرداخت این هزینه درخواست شما بررسی نخواهد شد.

گرفتن وقت مصاحبه سفارت آمریکا MRV Fee

به منظور دریافت ویزای آمریکا، متقاضیان ایرانی معمولاً از نزدیکترین سفارتخانه و یا کنسولگری ایالات متحده ، یعنی یکی از سفارتخانه ها در کشورهای همسایه ، وقت قبلی گرفته و هزینه درخواست ویزا را پرداخت می کنند. از تاریخ اول ژانویه 2013 به بعد کلیه متقاضیان ویزاهای غیر مهاجرتی ( اعم از توریستی ِ دانشجویی) باید قبل از تعیین وقت مصاحبه اقدام به ایجاد حساب کاربری در سایت سفارت موردنظرشان و واریز وجه 160 دلار سفارت کرده باشند. قابل ذکر است که پرداخت هزینه این کار توسط کردیت کارت بین المللی ویزا کارت یا مستر کارت صورت میگیرد و این وجه غیرقابل استرداد است.

فقط متقاضیان ویزا دارای وقت تعیین شده از طریق تقویم تعیین وقت مصاحبه ویزا غیر مهاجرتی ایرانیان اجازه دارند وارد کنسولگری شوند. برای تعیین وقت، اطلاعات زیر لازم است: نام و نام خانوادگی (دقیقاً مطابق آنچه در گذرنامه درج شده است)، شماره گذرنامه، تابعیت، تاریخ مورد نظر برای مصاحبه (بین 3 و 4 ماه قبل از تاریخ مسافرت مورد نظر)، سویس نامبر (برای ویزای دانشجویی)، شماره بارکُد که در صفحه تاییدیه فرم DS 160 مشاهده می شود، شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی. قابل ذکر است که از تاریخ 25 آگوست 2014 ورود به حساب کاربری در سایت سفارت آمریکا در دبی از طریق نام کاربری (Email) و رمز عبور (Password) امکان پذیر هست.

پیش از ثبت سفارش ابتدا در داخل اکانت خود در وب سایت usvisa-info.com تا مرحله پرداخت پیش رفته و سپس از اکانت خود خارج شوید. پس از آن شما می توانید به دو روش آنی یا ظرف حد اکثر یک ساعت، پرداخت خود را انجام دهید:

روش اول- به طور مستقیم و بدون نیاز به ویزاکارت یا مستر کارت و یا هر گونه واسطه پرداخت آنلاین می توانید از طریق سامانه شریف ویزا 24، پرداخت MRV Fee خود را به صورت آنی انجام دهید. جهت ورود به این سامانه بر روی “ورود به شریف ویزا 24” کلیک فرمایید. (موقتاً این سیستم غیرفعال است)

روش دوم- می توانید به شیوه سابق ثبت سفارش نمایید تا پرداخت MRV Fee ظرف حداکثر 90 دقیقه انجام دهید.

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

ابتدا در سایت دی اس 160 باید یک کد DS-160 دریافت کنید. سپس در سایت usvisa-info یک اکانت بسازید، هزینه 160 دلار گرفتن وقت سفارت را در با سایت شریف ویزا پرداخت کنید، سپس وقت بگیرید.

تغییر وقت سفارت آمریکا چگونه است؟

شما می توانید پس از گرفتن وقت سفارت آمریکا، تا 5 بار به طور رایگان؛ از طریق اکانت سفارت، زمان مصاحبه خود را جا به جا کنید.

کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است؟

بدون شک، با توجه به تجربه چندین ساله شریف ویزا در حوزه ویزای دانشجویی، بهترین سفارت برای اخذ ویزا آمریکا، ارمنستان می باشد. به ترتیب اولویت، سفارت های بعدی ترکیه، قبرسهمان طور که می دانید شهروندان هر کشور، باید برای سفر به کشورهای دیگر ویزا بگیرند، گرفتن ویزا مراحل مختلفی دارد که با انجام درست تمامی این مراحل، می توان ویزا را دریافت کرد. یکی از مراحل دریافت ویزا گرفتن وقت سفارت است، در این مقاله تصمیم داریم در مورد چگونگی گرفتن وقت سفارت، توضیحاتی ارائه دهیم تا شما بتوانید با مطالعه ی مقاله، اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

افراد بسیاری هستند که تمایل دارند به دلایل متعدد، ویزای کشورهای مختلف را بگیرند، این افراد باید برای ارائه ی مدارک، انجام مصاحبه و… به سفارت کشور مقصد مراجعه کنند. اگر هر فرد متقاضی بخواهد بدون برنامه به سفارت کشور مورد نظر خود رفته و کارهای مربوط به ویزا را انجام دهد، قطعا در سفارت ها هرج و مرج ایجاد شده و در اثر شلوغی، هیچ کاری به درستی انجام نمی گیرد. برای جلوگیری از این شلوغی، سفارت ها مرحله ای با عنوان وقت سفارت در نظر گرفته اند، بر اساس این مرحله، افراد باید برای مراجعه به سفارت از قبل وقت گرفته و هر کس برای انجام امور مربوط به ویزا، در وقت مشخص شده ی خود به سفارت کشور مقصد برود، در این صورت دیگر خبری از معطلی و گرفتار شدن در صف های طولانی نخواهد بود.

مراحل اخذ وقت سفارت

برای گرفتن وقت سفارت 3 مرحله باید انجام گیرد:

  • در مرحله ی اول فرد باید بداند که می خواهد به چه کشوری سفر کند، زیرا نوع گرفتن وقت سفارت برای کشورهای مختلف متفاوت است.
  • پس از مشخص شدن کشور مقصد باید در مورد نحوه ی گرفتن ویزای این کشور و شدت سخت گیری آن ها برای دادن ویزا تحقیق کرد.
  • در مرحله ی بعد به صورت آنلاین یا از طریق یک شرکت کارگزاری معتبر درخواست وقت سفارت می دهیم.
  • در مرحله ی آخر با دریافت تایید وقت سفارت، به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و امور مربوط به دریافت ویزا را انجام می دهیم.

انواع وقت سفارت

افراد باید با توجه به زمانی که برای اخذ ویزا در اختیار دارند، نسبت به دریافت وقت سفارت برای خود اقدام کنند:

  • وقت سفارت عادی: اگر برای سفر عجله ندارید و زمان کافی برای گرفتن ویزا و انجام تمامی کارهای مربوط به آن در اختیار دارید، می توانید وقت سفارت عادی بگیرید. در این روش وقت سفارت بین 2 تا 4 هفته پس از درخواست وقت سفارت، به فرد متقاضی داده می شود.
  • وقت سفارت فوری: اگر فرد متقاضی به هر دلیلی از جمله شرکت در یک سمینار خاص، ناچار است در یک زمان مشخص در کشور مقصد حضور یابد، باید وقت سفارت فوری بگیرد. بسته به حجم متقاضی برای ویزای کشور مقصد، وقت سفارت فوری ممکن است بین چند ساعت تا چند روز بعد از درخواست، در اختیار متقاضی قرار بگیرد.

روش های اخذ وقت سفارت

افراد با توجه به شرایط خود 2 روش برای اخذ وقت سفارت پیش رو دارند:

اگر فرد بتواند کلیه ی مراحل اخذ ویزا را شخصا انجام دهد، در این صورت می تواند خودش اقدام به اخذ وقت سفارت و انجام دادن امور مربوط به آن نماید. برای این منظور فرد باید کشور مقصد را مشخص کرده و یکی از 2 راه زیر را برای گرفتن وقت سفارت انتخاب کند:

1-اگر کشور مقصد در ایران سفارت داشته باشد، فرد باید پس از گرفتن وقت سفارت به صورت اینترنتی، در روز مشخص شده به سفارت آن کشور مراجعه کرده و کارهای مورد نظرش را انجام دهد.

.اگر فردی بخواهد به یکی از 3 کشور آمریکا، کانادا یا انگلستان سفر کند که در ایران سفارت ندارند، باید به صورت آنلاین وقت سفارت گرفته، به یکی از کشورهای همسایه ی ایران سفر کرده و از طریق سفارت کشور مقصد در آن کشورِ همسایه، برای اخذ ویزا اقدام کند. (بدیهی است که در این روش اگر فرد بخواهد وقت سفارت را هم به صورت حضوری بگیرد قطعا باید زمان بیشتری گذاشته و هزینه ی بالاتری بپردازد). اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید مطالب ، و را در سایت ما مطالعه نمایید.

2-در روش دوم فرد می تواند فرآیند اخذ وقت سفارت و امور دریافت ویزا را به یک شرکت مسافرتی معتبر بسپارد تا آن شرکت به واسطه ی داشتن تجربه ی زیاد و تبحر کارشناسان، تمام کارهای مرتبط با اخذ وقت سفارت و دریافت ویزای فرد را در زمان کمتر و با احتمالِ پایین ترِ ریجکت شدن انجام دهد.

برگرفته از:

france-visas.gouv.fr

ie.ambafrance.org

دکمه بازگشت به بالا