توضیحات مجدد نیازی در مورد نامه حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی

توضیحات مجدد نیازی در مورد نامه حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با جمع‌بندی و رفع مانع «تک‌ذینفع» در صنعت لوازم خانگی توسط کمیسیون پول و اعتبار، هر واحد صنعت لوازم خانگی می‌تواند برای استفاده از تسهیلات، و این موضوع بر روی واحدهای خاص و غیر مرتبط متمرکز خواهد بود.

به گزارش شبکه، مهدی نیازی در نامه ای که برای تولیدکنندگان لوازم خانگی به بانک مرکزی ارسال کرد، گفت: موضوعی که طی چند روز گذشته در برخی رسانه ها بازتاب نادرست داشت، نامه ای برای رفع مشکل یکی از ذینفعان در صنعت لوازم خانگی بود. چرا که یکی از مشکلات و چالش های تسهیلات اقامتی تنها موضوعی است که اداره صمت سال هاست به دنبال آن بوده است.

یک ذینفع واحد «به طور مستقل تصدیق می‌کند که یک شخص حقیقی یا حقوقی یا دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی که دارای مالکیت، مدیریت، امور مالی، کنترل یا سایر روابط هستند ممکن است مؤسسه اعتباری را در معرض خطر قرار دهند و در نتیجه «یکی از مشکلات» را افزایش دهند. عدم پرداخت به دیگران یا اطمینان از انجام به موقع تسهیلات یا تعهدات.»

نیازی افزود: ستاد رفع و تسهیل موانع تولید سال گذشته تصمیم گرفت از طریق کمیسیون مالی و اعتباری موضوع ذینفع واحد را برای همه بنگاه‌ها پیگیری کند که البته این موضوع در کمیسیون مطرح نشد.

وزیر هماهنگی سکوت و محیط کسب و کار گفت که درخواست یک موضوع تک سهامی را برای همه صنایع الکترونیک مصرفی کرده است. شورا به جمع بندی رسید و موانع در صنعت لوازم خانگی شکسته شد، برای هر واحد صنعت لوازم خانگی قابل اعمال است و این موضوع مربوط به واحد خاصی نیست.

نیازی افزود: صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی برای ما مهم، مهم است و باعث ایجاد اشتغال می‌شود و با توجه به ممنوعیت واردات لوازم الکترونیکی مصرفی، تاکید می‌کند که برداشتن همه موانع این صنعت به تولیدکنندگان لوازم خانگی امکان رشد تولید را می‌دهد. نیازهای بازار را برآورده کند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: موضوع این نامه در روال عادی و عادی موضوع جدیدی نیست. هر شرکتی ارتباطات خاص خود را دارد چرا که دریافت تسهیلات از سیستم مالی رویه خاصی است و هیچ شرکتی نمی تواند ارز و ریالی دریافت کند، اما به اشتباه در مطبوعات عنوان می شود که تولیدکننده لوازم خانگی تسهیلات دریافت کرده است. بحث همکاران در حوزه فنی و دفاتر تخصصی بخش، موضوع تقاضای ارز بود.

عمق ساخت داخل چقدر است؟

نیازی افزود: “اگر مردم جداول را بشمارند، می بینند که شمارش بسیار کمتر است، نه نتیجه شمارش عددی که در رسانه ها ذکر نشده است.” چرا که عمق تولید داخلی لوازم خانگی بسیار زیاد است و برای برخی محصولات به بیش از 75 درصد می رسد. با توجه به واردات برخی تجهیزات در یک محصول، سهم تولید داخل کم است، اما بسیاری از لوازم خانگی از عمق تولید داخلی بالایی برخوردار هستند. بنابراین عدد پیشنهادی به درستی محاسبه نشده است.

وی همچنین ادامه داد: دلیل گزارش غلط رسانه‌ها تبعیت سازمان‌های ذیربط بوده و بحث تولید داخلی، صنایع اولویت‌دار، اشتغال‌زایی، ظرفیت صادرات و توسعه فناوری با جدیت در دستور کار قرار گرفته است. استخدام. رویکرد وزارتخانه عمومی است، نه سازمانی. بنابراین همه سیاست‌های ما باید شامل همه شرکت‌ها باشد و در حالی که هرکسی باید در قبال هرگونه تخلف یا مشکلی در این زمینه پاسخگو باشد، نامه ما یک بحث آزاد بود و رسانه‌ها در صورت تمایل بر اساس بررسی درباره آن اظهار نظر می‌کردند. درست است.

بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته برخی رسانه ها نامه هایی از وزارت صمت به بانک مرکزی مبنی بر رفع موانع تک ذینفعی منتشر کرده و مدعی شده اند که تنها یکی از آنها با بانک مرکزی تماس گرفته است. تولیدکنندگان لوازم خانگی پیشنهاد کردند که ارقام منتشر شده در مطبوعات به گفته معاون وزیر صمت برای دریافت تسهیلات در ازای وعده تولید 5 ماهه اشتباه محاسبه شده است. قیمت اولیه هر ماشین لباسشویی حدود 109 دلار بود، به طوری که ماشین لباسشویی 330 دلار ادعا کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا