نایلون کشاورزی چیست؟

نایلون کشاورزی یکی از پرکاربردترین نوع پلاستیک در صنعت محسوب می‌شود. کشاورزان برای حفاظت از محصولات خود در برابر شرایط متغیر آب و هوایی از انواع این نایلون‌ها استفاده می‌کنند. نایلون کشاورزی از جنس پلی‌اتیلن بوده و کاربردهای فراوانی دارند.  در این مقاله سعی شده تا ویژگی‌های نایلون کشاورزی را به طور جامع بررسی کنیم.

نایلون کشاورزی چیست؟

همواره یکی از نکات مورد توجه برای کشاورزان را می‌توان، حفظ کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد. این امر به دلیل تاثیری که در میزان فروش محصولات و همچنین رضایت مصرف کنندگان می‌تواند داشته باشد، برای افراد زیادی حائز اهمیت است. در حال حاضر استفاده از نایلون‌های کشاورزی متداولترین روش مراقبت و حفظ کیفیت محصولات کشاورزی به شمار می‌رود که به آن‌ها اصطلاحا نایلون‌های عریض نیز گفته می‌شود. این نایلون‌ها بر پایه‌ی پلی‌اتیلن ساخته شده و در صنعت کشاورزی کاربرد بسیار زیادی دارند.

انواع نایلون‌های کشاورزی

برای خرید نایلون‌های کشاورزی اطلاع از محصولات موجود در بازار و کاربرد هر کدام، نکته مهمی به شمار می‌رود. در حالت کلی نایلون‌های کشاورزی یا عریض به پنج دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • نایلون‌های گلخانه ای

این نایلونها برای عایق بندی و پوشش سقف گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت و ابعاد نایلونهای گلخانه ای به دلیل کاربرد آنها عموما بالا بوده و دارای استفاده‌های زیادی هستند. مهمترین افزودنی استفاده شده در ترکیب این نایلون‌ها uv است. این افزودنی موجب افزایش طول عمر و همچنین مقاومت نایلون در مقابل نور خورشید می‌شود.

  • نایلون ضدعفونی کننده خاک

نایلونهای ضد عفونی کننده خاک از ترکیبات ضد باکتری برخوردار بوده و در برابر سوراخ شدن و نفوذ حشرات مزاحم مقاوم هستند. این نایلون‌ها برای ضدعفونی کردن و محافظت از موجودات مفید خاک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • نایلون مالچ

نایلون‌های کشاورزی مالچ به عنوان پوشش بر روی سطح خاک قرار گرفته و عموما برای تولید سبزیجات و نهال‌های تازه کشت شده، استفاده ‌می‌شوند. این نایلونها خاصیت ضد رطوبت داشته و به رشد نهال کمک زیادی می‌کنند.

  • نایلون علوفه

نایلونهای علوفه دارای وزن بسیار سنگینی هستند و برای افزایش طول عمر علوفه و همچنین چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نایلونها عموما سبز رنگ هستند.

  • نایلون‌های مشکی

نایلون‌های مشکی بر خلاف موراد بالا دارای کاربرد زیادی نبوده و بیشتر برای پوشاندن سطح خاک نهال‌ها و جذب نور در مناطق آفتابی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد نایلون‌های کشاورزی

از مهمترین مزایا و کاربردهای استفاده از نایلون‌های کشاورزی می‌توان به زمان برداشت محصولات اشاره کرد. با استفاده از این نایلون‌ها محصولات کشاوری چیزی حدود 2 الی 3 هفته زودتر به بار آمده و در نتیجه می‌توان با عرضه آنها‌ خارج از فصل محصول، به سود خوبی دست پیدا کرد. از دیگر کاربردهای این نایلون‌ها می‌توان به امکان کشت سالم و اصولی گیاهان و نهال‌ها، ضدعفونی کردن خاک و جلوگیری از سرایت رطوبت و حشرات مضر به زمین‌های کشاورزی، مسقف کردن و عایق بندی گلخانه‌ها و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید، عایق بندی اسکلت‌های ساختمانی، بسته بندی تولیدات کشاورزی و نیز جلوگیری از رشد علف‌های هرز در زمین‌های کشاورزی اشاره کرد.

ویژگی پلاستیک کشاورزی

این نایلون اگر با کیفیت بالا تولید شود، ویژگی‌های منحصر فردی را ارائه خواهد داد. استفاده از پلاستیک کشاورزی باکیفیت اگرچه گران‌تر است، اما استفاده از آن باعث می‌شود محصولات کشاورزی در نهایت کیفیت تولید شوند. از مشخصات خواص نایلون کشاورزی کیهان پلاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی افزودنی‌های مختلف جهت محافظت از محصولات کشاورزی؛ میزان افزودنی‌ها در پلاستیک کشاورزی، بنا به درخواست مشتری متغیر است.
  • بعضی از نایلون‌های کشاورزی قابلیت اضافه کردن افزودنی از ۵ تا ۱۰ درصد بنا به سفارش مشتری را دارد.
  • در عرض‌های مختلف و با رنگهای شفاف، مات، مشکی، سبز، زرد، لیمویی و… قابل سفارش است.
  • تولید نایلونهای کشاورزی تا ضخامت ۲۲۰ میکرون
  • محافطت از گیاهان و میوه‌ها در برابر آفت، میکروب و بیماری‌ها
  • طول هر طاقه پلاستیک کشاورزی به طور متوسط ۵۰ متر است
  • تولید نایلون کشاورزی در عرض‌های ۱ تا ۲۰ متر

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نایلون کشاورزی

همانطور که گفته شد این نایلون چندین نوع دارد و در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف امور کشاورزی استفاده می‌شود.  عوامل مختلفی مانند کیفیت ماده اولیه و سایر مواد افزودنی، تعداد لایه‌های نایلون و در نتیجه ضخامت آن، میزان شفافیت نایلون کشاورزی، دارای خاصیت ضد الکتریسیته یا ماوراء بنفش، قابلیت حفظ محدوده دمایی مورد نظر، عرض نایلون، میزان و حجم سفارش و برند تولید کننده پلاستیک‌های کشاورزی در قیمت پلاستیک کشاورزی تاثیرگذار هستند. جهت خرید محصول، از اینجا اقدام کنید.

تولید پلاستیک کشاورزی

نکته قابل‌ توجه در تولید نایلون کشاورزی افزودنی‌های خاص و منحصر به ‌فردی است که جهت ارتقای کیفیت و عملکرد آن به هر یک از لایه‌ها می‌توان افزود. از جمله افزودنی‌هایی که برای این نایلونها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به افزودنی UV اشاره کرد که باعث افزایش طول عمر محصول و مقاومت آن در برابر نور خورشید می‌گردد. به علاوه، می‌توان افزودنی‌هایی را جهت تنظیم دما (IR) و ضد شبنم (FOG) به نایلون اضافه کرد. به خاطر ارتباط مستقیم این نایلون‌ها با آفتاب، مواد شیمیایی، کودها و سم‌ها، این مواد را در زمان تولید به آنها اضافه می‌نمایند تا سبب بالا رفتن مقاومت آنها در برابر این گونه عوامل شوند.

جمع بندی

کیهان پلاستیک از برترین تولید کننده‌ نایلون عریض کشاورزی است و با ضمانت نامه بیمه ایران، مناسب‌ترین، قیمت پلاستیک کشاورزی در ایران را به شما ارائه می‌دهد. شما قادر هستید از هر نقطه ای از ایران ثبت سفارش کنید و در کم‌ترین زمان ممکن محصول خود را دریافت کنید. پیشنهاد می‌شود نایلون خود را از مراکز معتبر و به صورت مستقیم از کارخانه تهیه فرمایید. کارخانه نایلون کشاورزی کیهان پلاستیک پارسام، با حذف واسطه‌ها، مناسب‌ترین قیمت را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا