بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم/راهکارهای ساده برای تقویت خلاقیت
مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: بیشتر ایده ها در رویدادهای فناوری سطحی هستند و چنین ایده هایی نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند. با این وجود ، آموزش در کشور منجر به رشد خلاقیت کودکان نمی شود.
گفتگو با علی اصغر سعدآبادی شبکه وی با اشاره به نام جهانی هفته به عنوان “کارآفرینی” ، افزود: “کارآفرینی در هر کشور جهان مقدس است ، زیرا ایجاد تجارت خارج از ارزشهای ما باعث می شود زندگی روزمره مردم شکوفا شود. بنابراین ، مهاجرت” هفته جهانی کارآفرینی “نامیده می شود.
“بنابراین ، در این هفته ، همه م institutionsسسات و سازمان های فعال در این زمینه میزبان مجموعه ای از برنامه ها هستند ، از جمله معرفی کارآفرینان موفق. این برنامه با هدف الهام بخشیدن به کارآفرینان و ایجاد اعتماد در مردم است.” ممکن است.
سعدآبادی معرفی فناوری های کلیدی برای ایجاد کارآفرینی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و یادآور شد: “بنابراین با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه در مورد بازاریابی ، توسعه مهارت ها ، کار تیمی موثر و مهارت های جذب سرمایه ، ایجاد ایده و نوآوری با رویدادهای ویژه کارآفرینی صورت می گیرد.
مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی رویداد “معکوس زمین” را برای ارائه الزامات فنی به عنوان نمونه ای از چنین رویدادی که در کشور برگزار شد ، نام برد و گفت: در گذشته ، کارآفرینان طوفان فکری می کردند و گاهی اوقات این ایده ها بودند. با حل مشکلات موجود کشور سازگار نبود. بنابراین ، ایده های ارائه شده توسعه نیافته اند زیرا متناسب با نیازهای کشور نیستند.
“بنابراین ، با برگزاری این رویدادها ، آنها با مراجعه به سازمان ها و صنایع ، شمارش مشکلات آنها ، طبقه بندی این نیازها ، به کارآفرینان معرفی می شوند و با این کار ایده هایی متناسب با نیازهای موجود خود ارائه می دهند.”
رابطه بین سواد ، مهارت و توسعه کارآفرینی
سعدآبادی تأکید کرد: کارآفرینی چیزی فراتر از دانش و شیوه زندگی است. وقتی موضوعی به عنوان شیوه زندگی در نظر گرفته می شود ، برخی از آنها دانش و مهارت هستند ، برخی دیگر اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی هستند.
استادیار پژوهشکده علوم و فناوری تحقیقات بنیادی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اصطلاح “خط شکن” در حوزه کارآفرینان گفت: این اصطلاح برای افرادی که رفتارهای خارق العاده و خنکی انجام می دهند به کار می رود ، در حالی که کارآفرینان توسط دیگران استفاده می شوند مانند: دارای خصوصیاتی است. آنها همچنین ریسک می کنند و صبر بالایی دارند.
او اضافه کرد: “در کنار این ویژگی ها ، دستیابی به آن بدون دانش بسیار دشوار است. بنابراین کسانی که می خواهند کارآفرین شوند باید این صفات اساسی را تقویت کرده و مهارت های کارآفرینی کسب کنند.
سعدآبادی “بازاریابی” ، “ارتباطات م effectiveثر” و “جذب سرمایه” را علوم لازم برای توسعه کارآفرینی دانست.
مفهوم سطح بالای ایران
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی با ابراز تاسف از ارائه ایده های سطحی در یک رویداد فناوری در ایران ، افزود: “در حالی که این ایده ها مسئله ملی را حل نمی کنند ، اما ایده پردازان و جامعه ناامید می شوند زیرا حل نمی شوند.” . مشکل ناامید کننده خواهد بود.
وی گفت: “شما باید چندین فرصت را از قبل برای حل این مشکل ارائه دهید و سپس کارآفرینان را به این رویدادها دعوت کنید.”
سعدآبادی با بیان اینکه رشد خلاقیت جوانان برای ایده پردازی با آموزش کودکان ارتباط دارد ، ادامه داد: “سبک آموزشی ما مانند از بین بردن خلاقیت کودکان در مدرسه است. از آنجا که ما از دوران ابتدایی موضوعات متنوعی را ارائه می دهیم ، بدون تشویق نوآوری ، سیستم آموزشی باید دانش آموزان را تشویق کند تا صحبت کنند.
دانشكده دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه حل اين مشكل نياز به راه حل هاي كوتاه مدت و بلند مدت دارد ، گفت: “راه حل هاي بلند مدت نياز به تغيير در نظام آموزشي كشور دارد و خانواده ها بايد كودكان را به خلاقيت تشويق كنند.” و بگذارید بچه ها علنا صحبت کنند.
وی با بیان اینکه صحبت های کودکان در خانه بسیار رایج است ، گفت: در بسیاری از کشورها راهکارهایی برای آموزش کودکان برای پرورش خلاقیت و آموزش مفاهیم وام ، تجارت و کارآفرینی وجود دارد. اما چنین رفتاری در کشور نداریم.
برای خلاقیت چه کاری می توانید انجام دهید؟
سعدآبادی در مورد راهکارهای کوتاه مدت برای رشد خلاقیت کودکان گفت: “استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانیم برای رشد خلاقیت به کار گیریم. به عنوان مثال ، اگر فرد راست دست باشد ، تاکنون با دست راست خود کار کرده است.” ، آن را با دست چپ انجام دهید.
وی با بیان اینکه این اقدامات خلاقیت مغز را فعال و تقویت می کنند ، افزود: همچنین تحقیقات بیشتری درباره چگونگی فعال شدن استارتاپ ها در سایر کشورها مورد نیاز است. این باعث می شود که ما به ساختمان چرخ نگاه نکنیم و ایده های موجود را ارائه ندهیم.
سعدآبادی نمونه هایی از ایده های پیاده سازی شده در داخل کشور را در زمینه حمل و نقل و خرید آنلاین دانست و گفت: برخی از نسخه های ایده های خارجی که وارد کشور شدند ، موفقیت آمیز بودند.
وی با بیان اینکه “اگر کودکان بپرسند که در آینده چه کاری انجام می دهند ، پاسخ می دهند که پزشک می شوند”. من امروز بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز دارم.
سعدآبادی با اشاره به جایگاه بالای کارآفرینان خلاق در جهان گفت: بنابراین ، ما باید از طریق رسانه ها به افراد در مورد تعریف کارآفرینی آموزش دهیم. این افراد زندگی جالب و جذابی دارند و اگر اطلاعاتی در این زمینه ارائه شود جامعه به تدریج به سمت کارآفرینی سوق پیدا می کند.
به گزارش شبکه ، هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگی برای ارتقا و ارتقا of کارآفرینی در سراسر جهان است که هر ساله از نوزدهم نوامبر تا 25 دسامبر از 18 تا 24 نوامبر برگزار می شود.
در این رویداد مشترک ، مردم تشویق می شوند که نسل جدیدی از کارآفرینان را شروع کنند تا تجارت و تفکر خود را راه اندازی کنند. بسیاری بر این باورند که این کارزار گسترده جهانی می تواند کارآفرینی را در اندیشه و اندیشه ترغیب کند و باعث تشویق کارآفرینی توسط عموم مردم شود.
این رویداد از نوآوران و مشاغل ایجاد شده تجلیل می کند. کسانی که به ایده های خود پی برده و مشاغلی را تأسیس کردند که به رشد اقتصاد کشورشان و توسعه رفاه انسانی کمک می کند.
انتهای پیام