اقتصادی

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس انجمن صنفی ایران با اشاره به سهم 95 درصدی صنف در تولید پوشاک و 5 درصدی صنعت گفت: اصناف با سهم کمی در تولید پوشاک پیشنهاد می شوند.

به گزارش شبکه، به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشست بررسی بازتاب اولین نمایشگاه بین المللی و حرفه ای زنجیره ارزش پوشاک (تهران مداکس) در طراحی، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته گفت: . اصناف تولیدی» و «تولید پوشاک صنفی 95 درصد، بخش صنعتی 5 درصد» همواره در جلسات خود با مدیران اقتصادی کشور و کارگروه‌ها برای رسیدگی به پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا آسیب‌ها را برجسته می‌کنند. مد بیشترین تأثیر را بر مصرف پوشاک در سراسر جهان دارد. و کره نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشکلات خاص خود مانند تحریم و کمبود مواد اولیه را دارد.

وی گفت: کارخانه های پوشاک با کمترین هزینه برای دولت و با حداقل تبلیغات و کیفیت بالا در حال فعالیت هستند. این یکی از انتقاداتی است که به دولت و مجلس وارد کرده ایم.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در یک کارگاه تولیدی درباره الزامات اجرایی پیش رو گفت: ایران یکی از کشورهایی است که کمتر به مسائل برندسازی توجه کرده است. اتحادیه های پوشاک و فعالان این حوزه آسیب شناسی می کنند و راهکار ارائه می دهند. همانطور که همه ما می دانیم برخی از کشورها تمایل دارند از نیروی کار ارزان و تولید با کیفیت بالا استفاده کنند، بنابراین باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

57404 فعالیت محصولات اتحادیه در بخش پوشاک

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتحادیه اصناف ایران نیز گفت: بر اساس آمار در بخش پوشاک 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی قابل فعالیت است که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی هستند. همچنین لازم به ذکر است که پوشاک تنها صنعتی است که حدود 95 درصد از تولید را به خود اختصاص داده است. طبیعتاً توزیع پوشاک در بخش اصناف 100 درصد انجام می شود.

وی افزود: با وجود این گروه بزرگ و تخصصی، فعالان پوشاک در دوران بحران کووید-19 بیشترین آسیب را دیده اند و جزو 14 گروه عمده تحت تاثیر ویروس کرونا هستند. با این حال، هیچ حمایتی از دولت دریافت نمی کند. به منظور کسب نتایج بهتر از نمایشگاه تهران مادکس و این جلسه، فرم نظرسنجی شرکت کنندگان را تکمیل و بررسی می کنیم و گزارشی از نیازهای خاص صنعت پوشاک تهیه و به کمیته اقتصادی ارائه می کنیم. مجلس و سکوت

صادرات پوشاک در سال گذشته 149 میلیون دلار بوده است

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران که میزبان نمایشگاه مادکس بود، گفت: حدود 95 درصد تولید پوشاک از بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​دارای مجوز از اتحادیه‌های صنفی است و تنها 5 درصد از تولیدات مربوط به صنعت است. این بخش دارای مجوز است.” با وجود این تبعیض و بی عدالتی، تسهیلات بانکی 5 درصد داده شد. بنابراین، ما از کنگره انتظار داریم که از چنین تبعیضی جلوگیری کند. اما تامین تجهیزات تقاضای اصلی نیست و بیشترین تقاضا تامین مواد اولیه است.

وی گفت: حدود 100 تولیدکننده در نمایشگاه مدکس تهران شرکت کردند و سطح کیفی تولیدات داخلی را به نمایش گذاشتند. همین کیفیت باعث شد در سال گذشته 149 میلیون دلار پوشاک بدون حمایت دولت صادر کنیم. البته به ریال بود. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمدند و از شرکت ها خریدند. این صادرات از مراحل قانونی پیروی نکرد. اما با وجود عرضه پارچه و مواد اولیه گرانقیمت توسط سازنده ایرانی، همچنان برای کشورهای همسایه مقرون به صرفه بود.

به گفته مسئولان اتحادیه های کارگری، دو کشور همسایه از فعالان اتحادیه پوشاک ایرانی برای برگزاری نمایشگاه های حرفه ای در این کشورها دعوت کرده اند و برای تحقق این امر انتظار حمایت مجلس و دولت را دارند.

بر اساس این گزارش، در این نشست فعالان صنعت پوشاک به بررسی موضوعاتی چون «تامین مواد اولیه با کیفیت و تسریع در ترخیص کالاهای مرتبط با پوشاک»، «ضرورت ارتباط طراحان و تولیدکنندگان» و «آماده‌سازی شرایط» پرداختند. . شرکت در نمایشگاه های بین المللی» و «پرورش نیروی انسانی» مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا