استان ها

۸ مصدوم در پی ۲ واژگونی دیگر در جاده‌های استان سمنان

شبکه/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از وقوع دو تصادف جاده ای در محورهای مواصلاتی این استان و برجا ماندن ۸ مصدوم خبر داد.

 حسین درخشان ۲۸ خردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۶ دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ، واژگونی یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ در کیلومتر ۴۳ جاده میامی به سبزوار به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC این جمعیت اعلام شد.

وی افزود: برای امدادرسانی به چهار مصدوم این حادثه تیم‌ عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده ای میاندشت به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: پس از انجام اقدامات لازم و رهاسازی، دو مصدوم توسط هلال احمر و دو مصدوم توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

درخشان به سانحه رانندگی دیگری در جاده شهمیرزاد به فولادمحله به سمنان اشاره و اظهار کرد: این سانحه در کیلومتر ۶ جاده این مسیر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این سانحه ساعت ۱۱:۲۰ به ندای امداد اطلاع داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: تیم‌عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان نیزوا اعزام شدند.

درخشان خاطرنشان کرد: این سانحه رانندگی چهار مصدوم داشت که پس از اقدام نجاتگران به رهاسازی و اقدامات اولیه، یک مصدوم توسط اورژانس به صورت سرپایی درمان ، سه مصدوم توسط هلال احمر و یک مصدوم توسط بالگرد اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش شبکه، استان سمنان بیشترین آمار واژگونی خودرو را در کشور دارد به نحوی که واژگونی، عامل حدود ۷۰ درصد تصادف‌های رانندگی در جاده‌های این استان است. کارشناسان پلیس راه معتقدند، خستگی رانندگان به‌دلیل طولانی و کویری بودن محورهای ارتباطی استان و یکنواختی محورها از جمله اصلی‌ترین دلایل فراوانی بالای واژگونی‌ها در محورهای پرتردد ششمین استان پهناور کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا