اقتصادی

یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر می‌کند

به گفته معاون وزیر فناوری و نوآوری ، آموزش مجازی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه کرونا باید به صورت رایگان ارائه شود که این امر نحوه تحویل یارانه آموزش مجازی را در ترم جدید تغییر می دهد.

به گزارش شبکه ، ویروس کرونا در مارس سال گذشته وارد ایران شد و از هفته اول برای جلوگیری از شیوع ویروس ، آموزش مجازی را در مراکز آموزشی و دانشگاه ها آغاز کرد. در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از کاربران امکاناتی از جمله اینترنت رایگان آنها برای گذراندن این زمان در خانه بودند. محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در این باره موافقت کرد و پیشنهاد اینترنت ثابت رایگان 100 گیگابایتی را اعلام کرد.

با تعطیلی مراکز آموزش ، مدارس و دانشگاه ها برای جلوگیری از گسترش تاجگذاری ، استفاده از امکانات فضای مجازی یکی از راه حل های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و ایجاد امکانات ویژه برای آموزش مجازی و از راه دور بود. سپس لیستی از سایتهای دانشگاهی مورد تأیید وزارت علوم در اختیار اپراتور قرار گرفت و اعلام شد که مراجعه به این سایتها برای دانشجویان رایگان است. علاوه بر این ، با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، ارائه 20 گیگابایت اینترنت رایگان به معلمان از اواخر سال 1398 آغاز شد و تا سال 1399 ادامه یافت.

همچنین ، پس از تصمیم گیری برای برگزاری کلاسهای دانشگاه به صورت مجازی ، این دانشگاه اعلام کرد که IP اعلام شده توسط وزارت ارتباطات رایگان است. حسین فلاح جوشقانی ، رئیس تنظیم کننده های رادیویی ، همچنین اعلام کرد که لیستی از دانشگاه ها و گروه های علوم ، بخش های بهداشت و مراکز حوزوی را برای رایگان کردن اینترنت دانشگاه فراهم کرده است. سایتهایی که آموزش آنلاین ارائه می دهند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین ارائه سخنرانی 120 گیگابایتی را به اساتید دانشگاه های سراسر کشور ارائه داد.

در همین رابطه ، ستار هاشمی ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اخیراً در صفحه توییتر خود نوشت: . با توجه به شکایات متعددی که در ترم گذشته از دانشجویان دریافت شده است ، نحوه ارائه کمک هزینه های آموزش الکترونیکی برای ترم جدید تغییر خواهد کرد. جزئیات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا