علمی و پزشکی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که به نقل از ScienceAlert ،افراد مبتلا به حملات میگرنی بیشتر از دیگران در حالت تهوع و سرگیجه به دلیل حرکت حتی در قطارهای مجازی دچار می شوند. همچنین در فعالیت عصبی در این افراد تفاوت هایی وجود داشت.

پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از ورزش از مدت ها پیش مشخص بوده است ، اما این رویکرد جدید می تواند هنگام مشاهده این احساسات تصویربرداری دقیق مغز (fMRI) را از مغز ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

آنها با شبیه سازی یک قطار هوایی دریافتند که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به ما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر کمک کند.

می و همکارانش در آزمایشات خود از 20 میگرن میگرنی و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصویری از قطار هوایی با صدا روی این افراد پخش شد.

اگرچه هیچ یک از شرکت کنندگان در این تجربه حمله میگرن را تجربه نکردند ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن احساس تهوع کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. حالت تهوع در افراد مبتلا به میگرن بیشتر طول می کشد.

محققان اسکن MRI را برای شناسایی افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن بررسی کردند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

اگرچه این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما برای دانشمندان مفید است که مغز مبتلایان به میگرن را با افراد سالم که علائم مرتبط با حملات میگرن را تجربه می کنند ، مقایسه کنند.

بیش از 1 میلیارد نفر یا 15 درصد جمعیت جهان از میگرن رنج می برند و یافتن علت و یافتن درمانی برای این سردرد می تواند برای بسیاری مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا