اقتصادی

کدام کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت می‌شوند؟

وزارت اطلاعات و ارتباطات ضوابط شناسایی پلتفرم و شرایط مزایای حمایتی را در پلتفرم اقتصاد دیجیتال و طرح حمایت از کسب و کار اعلام کرد.

به گزارش شبکه، بر اساس فراخوان، سه دسته شاخص اصلی برای شناسایی پلتفرم ها وجود دارد که شامل شاخص های پذیرش عمومی پلتفرم ها برای کاربران، شاخص های پذیرش عمومی پلتفرم ها برای شرکت ها و شاخص های مربوط به نرم افزار و ویژگی های فنی است. دیجیتال در پلتفرم اقتصادی و طرح حمایت از کسب و کار در نظر گرفته شد.

بسترهای درخواستی می توانند با مراجعه به پورتال وزارت اطلاعات و ارتباطات (ict.gov.ir) به اسناد فراخوان ارجاع شده دسترسی داشته باشند و سپس اسناد و مدارک مثبته را به آدرس ایمیل platform@ict.gov.ir ارسال کنند. اقدام به

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلتفرم هایی که با ارائه مدارک مثبته بر اساس اسناد فراخوان مذکور، امتیاز ارزشیابی 65 درصد و بالاتر را کسب کنند، مشمول حمایت آئین نامه پشتیبانی پلتفرم دیجیتال بوده و مشمول آن می شوند. به کسب و کار و همکاری مورد تایید کارگروه اقتصاد دیجیتال پلتفرم ها و همچنین شرکت هایی که 50 تا 65 درصد امتیاز ارزیابی را کسب کرده اند، می توانند بر اساس مقررات مربوطه از مزایای پشتیبانی برنامه ریزی بهره مند شوند.

لازم به ذکر است طی چند هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی رونمایی کرده است. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روند این مصوبه با محدودیت‌هایی که طی دو ماه گذشته در دو پلتفرم خارجی که بخشی از تجارت مردمی بودند، تسریع یافته است.

این مقررات شامل 14 بند و 30 نوع پشتیبانی است و خدمات و امتیازات مختلفی را برای پلتفرم هدف و کسب‌وکارهای دارای گواهی ارائه می‌کند. به عنوان مثال در قسمت اعتبار اپراتورها و کاربران اینترنتی می توان به پلتفرم ها و اپراتورهای احراز هویت شده نشان ویژه یا تیک تجاری داد یا برای کاربران عمومی تیک آبی برای دریافت نشان احراز هویت ارائه کرد.

اما این آیین نامه حمایت ویژه ای از پلتفرم گنجانده شده در نظر گرفته است تا پارک های علم و فناوری از مزایای قانونی برخوردار شوند. در واقع وزارت اطلاعات و ارتباطات موظف است برای حمایت و برخورداری از مزیت های سکوها در پارک های علم و فناوری، شرایط پذیرش و استقرار ستاد و شعب سکوهای مشمول پارک های علم و فناوری را فراهم کند. مجتمع فناوری اطلاعات و ارتباطات یا شعبه استانی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا